علت جهش 500 درصدی ارز ورج: آیا verge ارزش خرید دارد؟
اخبار ارز دیجیتال

علت جهش 500 درصدی ارز ورج: آیا verge ارزش خرید دارد؟

قیمت  ارز دیجیتال ورج (Verge) با نماد XVG در دو هفته‌ی گذشته بیش از 500 درصد رشد داشته! حال سؤال بیشتر سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال این است که چرا ارز ورج چنان جهشی داشته و آیا ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

نمودار هفتگی ارز دیجیتال ورج و سودهای باورنکردنی!

ارز دیجیتال ورج به تازگی در تایم فریم هفتگی، با یک کندل صعودی پرقدرت، سطوح مقاومت مهمی را شکسته است. همانطور که در نمودار تحلیل تکنیکال این ارز دیجیتال مشاهده می‌کنید، این ارز در دو هفته‌ی گذشته، بیش از 500 درصد سود دهی داشته است.

نمودار تحلیل تکنیکال ورج در تایم فریم هفتگی

نمودار تحلیل تکنیکال ورج به تتر (VERGE/USDT)- تایم فریم هفتگی - منبع TradingView

 ارز XVG پس از شکست واقع در مووینگ 100، طی اصلاح هفتگی، 40 درصد کاهش یافت و اکنون به نظر می‌رسد صعود دیگری را آغاز کرده است. با این حال، این ارز در تایم فریم هفتگی وارد منطقه‌ی اشباع خرید RSI شده است که احتمال اصلاح قیمت را بالا می‌برد.

در تایم فریم روزانه، قیمت پس از شکست دو میانگین متوسط ساده 50 و 100 خود، موفق به شکست خط روند نزولی 4 ماهه و یکساله خود و همچنین پول بک قیمت به آن‌ها شده است. سپس با یک اسپایک 157 درصدی، سطوح مقاومت 0.0061 و 0.008860 را پشت سر گذاشته است. 

نمودار تحلیل تکنیکال ورج در تایم فریم روزانه

نمودار تحلیل تکنیکال ورج به تتر (VERGE/USDT)- تایم فریم روزانه- منبع TradingView

ریزش قیمت تا سطح 00.6176 به علت سیو سود بوده است. از لحاظ تکنیکالی، در صورتی که سطح حمایت 0.006176 جلوی ریزش قیمت را بگیرد، یک رالی صعودی دیگر تا سطح 0.008860 شکل می‌گیرد.

در این سناریو، سطوح مقاومت ورج موارد زیر است:

  • 0.13100
  • 0.16800

در صورت از دست رفتن سطح 0.006176، قیمت می‌تواند تا سطح 0.003720 ریزش داشته باشد.

ارز دیجیتال ورج چیست؟

ارز دیجیتال ورج (Verge) با نماد XVG یک دارایی دیجیتال منبع باز و غیرمتمرکز است که ادعا می کند با تکنیک پوشاندن IP آدرس کاربران، تراکنش های کاملاً ناشناس را ارائه می‌دهد و بدین ترتیب مدافع حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای ارز دیجیتال است. این ارز در صرافی‌های پیشرو مانند بایننس لیست شده است و در گروه «کوین های حریم خصوصی» قرار دارد که شامل Monero مونرو و زدکش Zcash نیز می شود.

علت افزایش قیمت ورج

افزایش قیمت ورج دلایل تکنیکال و فاندامنتال دارد. از جمله دلایل فاندامنتالی رشد XVG، بهبود کلی قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال است.

اما دلیل دیگر در آخرین اخبار Verge نمایان می‌شود. چندی پیش، به دنبال فشارهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، صرافی بایننس از تصمیم خود برای حذف ارزهای حریم خصوصی خبر داد. اکنون به نظر می‌رسد این صرافی از تصمیم خود منصرف شده است. خبر تغییر تصمیم بایننس باعث افزایش قیمت XVG شد؛ زیرا با بهبود مقطعی این ارز، معامله گرانی که پوزیشن شورت داشتند، لیکوئید شدند و فشار خرید مقطعی بر قیمت این ارز ایجاد شد.

از عوامل تکنیکالی نیز، می توان به شکست خط روند نزولی 4 ماهه و یکساله ورج اشاره کرد که موجب پامپ قیمت شد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: پوزیشن لانگ و شورت

آیا ارز دیجیتال ورج خریدنی است؟

ارز دیجیتال ورج به لحاظ فاندامنتالی از پایه‌های قدرتمندی برخوردار نیست. ارزهای حریم خصوصی هر لحظه امکان دارند تحت فشار کمیسیون بورس و اوراق بهادار ریزش‌های عمیقی را تجربه کنند. همچنین معمولاً پس از یک رالی صعودی، خرید یک ارز ایده‌ی مناسبی نخواهد بود؛ زیرا به احتمال زیاد استراحت‌های مقطعی در پی سیو سود سرمایه‌گذاران، قیمت را کاهش دهند. بنابراین سرمایه گذاری بلند مدت در  این ارز پیشنهاد نمی‌شود.

با این حال، به علت حجم معاملات زیاد ارز ورج، شما می‌توانید مطابق با تحلیل تکنیکال ارائه شده، از  نوسان گیری از ارز ورج کسب سود کنید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام