ثبات وضعیت دلار بعد از گزارش CPI (خبرهای فارکس چهارشنبه 24 اسفند)
اخبار فارکس

ثبات وضعیت دلار بعد از گزارش CPI (خبرهای فارکس چهارشنبه 24 اسفند)

امروز چهارشنبه 15 فوریه 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما عزیزان را از آخرین خبرهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه اولین خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

دلار ایالات متحده پس از انتشار خبر تورم مصرف کننده (شاخص CPI) دیروز موفق شد فشارهای فروش را از روی خود بردارد و آزاد شود. حال و پس از انتشار این خبر دوباره امید به یک افزایش 25 واحدی نرخ بهره احیا شد.

شما می توانید این موضوع را از افزایش دوباره بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری متوجه شوید.

همانطور که در جریان هستید دیروز مارکت منتظر خبر مهم تورم امریکا بود. این گزارش از این نظر برای مارکت دارای اهمیت بالایی بود که آخرین خبر پیش از نشست مهم هفته آینده فدرال رزرو بود.

طبق آخرین گزارش ها اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد تورم که در ایالات متحده با شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود به طور سالانه از 6.4 درصد در ژانویه به 6 درصد در ماه فوریه کاهش یافته است. شایان ذکر است این رقم درست مطابق با پیش بینی های مارکت بود.

ضمنا تورم اصلی و خالص ماهانه یا همان Core CPI که برای مقامات فدرال رزرو و مارکت مهم تر بود نیز با اندکی افزایش به 0.5 درصد افزایش یافت. پیش بینی مارکت عدد 0.4% بود.

واکنش دلار امریکا به این خبر کاملا خنثی بود.

بعد از انتشار خبر تورم و بر اساس ابزار پیش بینی کننده گروه CME شانس یک افزایش 25 واحدی نرخ بهره برای هفته آینده تا بدین لحظه به رقم 82% افزایش پیدا کرده است.

در حقیقت پس از ریزش های اخیر شاخص دلار در هفته گذشته، امروز و در این لحظه دلار به دلیل برخورد با یک سطح مهم حمایتی راکد و خنثی اطراف قیمت 103.70 ایستاده است.

بازار فارکس امروز منتظر گزارش خرده فروشی و تورم تولید کننده ماه فوریه امریکا است. خبر مهم دیگر امروز گزارش خرده فروشی سه ماهه چهارم نیوزیلند است که قرار است راس ساعت 13:15 ظهر به وقت ایران منتشر شود.

ضمنا بد نیست بدانید که برنامه کمک و تامین مالی اخیر فدرال رزرو که به منظور کمک به بانک های ورشکسته شده سیلیکون ولی، سیگنچر و خانواده هایی که در این بانک ها سرمایه خود را گذاشته بودند به نظر می رسد توانسته مارکت را آرام کند.

دیروز سه شاخص بزرگ سهام وال استریت یعنی S&P500، Nasdaq و Dow Jones همگی با رنگ سبز روز خود را به اتمام رساندند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پرطرفدار EURUSD که در سشن معاملاتی آسیا توانسته بود تا اطراف 1.0760 بالا برود مومنتوم خود را از دست داد و در این لحظه در قیمت 1.0717 در حال معامله شدن است.

جفت ارز GBPUSD هم که دو روز گذشته را قرمز بوده امروز و در این لحظه بدون روند و خنثی در قیمت 1.2150 متوقف شده است.

جفت ارز NZDUSD هم که تمام سه روز گذشته را صعودی بوده امروز و تا بدین لحظه توانسته تا اطراف سطح مهم روانی و حمایتی 0.62 سقوط کند.

جفت ارز AUDUSD که توانسته بود تا بالای سطح مهم 0.67 افزایش یابد در این لحظه تا قیمت 0.6666 ریزش کرده است.

در انتها طلای جهانی که تا اطراف 1914 صعود کرده بود دیروز و امروز را نزولی بوده و در این لحظه در قیمت 1887 در حال معامله شدن است.