امروز پنجشنبه گزارش مهم نرخ تورم امریکا؛ منتظر یک شوک جدید باشید
اخبار فارکس

امروز پنجشنبه گزارش مهم نرخ تورم امریکا؛ منتظر یک شوک جدید باشید

فشارهای تورمی در ایالات متحده امریکا از ابتدای سال 2022 همینطور در حال افزایش است. اگر نرخ تورم ماه گذشته افزایش یافته باشد، فدرال رزرو مجبور خواهد شد در نشست بعدی ماه مارس، نرخهای بهره را افزایش دهد.

برخی بر این باورند که فدرال رزرو، نرخهای بهره واقعی را از مردم پنهان کرده و آمار درست را ارائه نمی دهد. گزارش نرخ تورم ماه ژانویه گذشته نسبت به سال قبل خود همین موقع، 7.1% افزایش یافته بود. این رقم از سال 1982؛ یعنی 40 سال قبل تا الان بالاترین نرخ تورم در ایالات متحده امریکا بوده است.

حال انتظار می رود که نرخ تورم بدون احتساب انرژی و غذا، به رقم 5.9% رسیده باشد. اگر یادتان باشد گزارش اخیر بازار کار امریکا حاکی از سرعت بهبود در بازار کار و افزایش دستمزدها داشت. همین مسئله باعث شد تحلیلگران نسبت به واکنش سریع فدرال رزرو به این شاخص ها، سریع تر باشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: فارکس فکتوری

فراموش نکنید که شاخص نرخ تورم مصرف کننده موسوم به CPI، یکی از مهمترین ابزارهای فدرال رزرو برای تعیین نرخهای بهره است.

همینطور که مطلع هستید بعد از گزارش اشتغال جمعه گذشته یا همان NFP، که بسیار بهتر از انتظارات مارکت بود، حال نوبت به گزارش مهم دیگری رسیده که توجه تمام تریدرهای حرفه ای بازار را به خود جلب کرده است.

به خاطر شیوع اومیکرون، بسیاری پیش بینی اضافه شدن فقط 150.000 نفر را در بازار کار کرده بودند. ولی همینطور که آگاه هستید، امریکا در ماه گذشته توانسته بود467.000 شغل در بازار کار ایجاد کند.

حال تمام چشم ها به گزارش CPI امروز است. اگر رقمی که قرار است منتظر شود، بالاتر از پیش بینی ها باشد، دلار نسبت به رقبایش قوی تر شده و طلا که رابطه وارونه ای با دلار ایالات متحده دارد، شروع به ریزش می کند.

قیمت طلا هم اکنون اطراف 1832 دلار است. این چهارمین روز پیاپی است که طلا در تایم روزانه سبز و صعودی است. قیمت نفت، دیگر کالای ارزشمند که به نام طلای سیاه معروف می باشد، حدود 88 دلار می باشد.

شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را در مقابل رقبای بین المللی اش ارزیابی می کند، پس از رسیدن به کف 95.13، در حال حاضر پس از 4 روز صعود، در حال حاضر در قیمت 95.50 در حال معامله شدن است.

اگر سری به بازار سهام نیویورک بزنید، هر سه شاخص های S&P 500، NASDAQ 100 و DOW JONES در حال افزایش یافتن هستند. فراموش نکنید بازار تا فردا نوسانات زیادی را تجربه خواهد کرد.