خرده فروشی بریتانیا، پوند را در کانون توجه قرار می دهد
اخبار فارکس

خرده فروشی بریتانیا، پوند را در کانون توجه قرار می دهد

در حالیکه امروز در تقویم اقتصادی روز شلوغی پیش رو داریم، گزارش خرده فروشی بریتانیا برای ماه اوت، گزارش مهم و کلیدی امروز خواهد بود.

گزارش اوایل روز بازار آسیا

امروز در تقویم اقتصادی شروع آرامی داشتیم. دلار نیوزیلند دوباره امروز در کانون توجهات قرار داشت.

اخبار مرتبط با دلار نیوزیلند

امروز ساعت 03:00 گزارش شاخص مدیران خرید کسب و کار، در کانون توجهات قرار داشت.

شاخص مدیران خرید در ماه اوت، از رقم 62.6 به 40.1 کاهش پیدا کرد. PMI خرید در ماه ژوئیه از رقم 60.7 به 62.6 افزایش یافته بود.

بر اساس تحقیقات ماه اوت:

  • شاخص مدیران خرید با کاهش 22.1 واحدی از ماه ژوئیه از سقوط به سطح 30 که در قرنطینه های سطح 4 سال 2020 دیده شد، اجتناب کرد.
  • زیرشاخه تولید، بیشترین ضربه را خورد و از 63.9 به 27.7 سقوط کرد.
  • سفارشات جدید از 63.7 به 44.4 کاهش یافت و تحویل ها و سهامهای نهایی نیز به زیر مرز 50 رسید.
  • در مقابل، زیرشاغل اشتغال با کاهش متوسطی از 57.9 به 54.5 مواجه شد.

دلار کیوی با انتشار این ارقام از قیمت 0.70726 دلار به 0.70715 دلار رسید. در زمان نگارش این گزارش، دلار کیوی با 0.01 درصد کاهش به 0.7074 دلار رسید.

اخبار دیگر مکان ها در آسیا

در زمان نگارش این مقاله، ین ژاپن در برابر دلار آمریکا در قیمت  109.730 ثابت بود، در حالی که دلار استرالیا 0.04 درصد افزایش یافت و به 0.7295 دلار رسید.

و اما اخبار امروز

اخبار مرتبط با یورو

در تقویم اقتصادی امروز یک روز نسبتا آرام برای یورو در پیش رو می باشد. قرار است ساعت 13:30 گزارش تورم نهایی منطقه یورو منتشر شود.

Final CPI y/y تورم نهایی سالانه منطقه یورو: این گزارش، تغییرات قیمت کالاها و خدمات خریداری شده توسط مصرف کنندگان را بررسی می کند. این مهمترین داده تورم منطقه یورو محسوب می شود زیرا از آن به عنوان هدف تورم بانک مرکزی استفاده می شود اما، به دلیل اینکه گزارش تخمین اخیر تورم و تورم اولیه آلمان، حدود 15 روز زودتر منتشر می شوند، تأثیر نسبتاً ملایمی روی مارکت دارد. قیمت های مصرف کننده، اکثریت تورم کلی را تشکیل می دهند. تورم، برای ارزش گذاری ارز مهم است زیرا افزایش قیمت ها باعث می شود بانک مرکزی به دلیل احترام به دستور مهار تورم، نرخ بهره را افزایش دهد. این گزارش به صورت ماهانه و 16 روز بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی های بازار باشد، برای ارز کشور بهتر است و باعث قوی تر شدن آن، می شود.

با توجه به چیزهای دیگری که بازار برای توجه کردن به آنها دارد، هرگونه تجدید نظر صعودی در ارقام، باعث حرکت یورو خواهد شد.

در زمان نگارش این گزارش، یورو 0.02 درصد کاهش یافت و به 1.1765 دلار رسید.

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ

امروز در تقویم اقتصادی برای پوند استرلینگ روز شلوغی پیش رو داریم. قرار است راس ساعت 10:30 امروز صبح گزارش شاخص خرده فروشی انگلستان اعلام شود. (در زمان ترجمه، این گزارش اعلام شد و از رقم قبل 2.8%- که قرار بود 0.5% اعلام شود، رقم 0.9%- منتشر شد.)

با توجه به چشم انداز بازارها در مورد تصمیم شورای سیاستگذاری پولی هفته آینده بانک مرکزی انگلستان ، می توان انتظار حساسیت پوند به گزارش امروز را داشت.

به دنبال افزایش فشار تورمی و گزارش بهتر از حد انتظارات پیش بینی شده برای اشتغال، اعداد مثبت نشان دهنده یک کمیته سیاست پولی شاهینی می باشد.

در زمان نگارش این مقاله، پوند 0.02 درصد افزایش یافت و به 1.3798 دلار رسید.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار امریکا روز نسبتا آرامی پیش رو داریم. امروز ساعت 18:30 گزارشات شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان و انتظارات تورمی دانشگاه میشیگان منتشر خواهد شد.

Prelim UoM Consumer Sentiment یا شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان امریکا: این گزارش، یک شاخص ترکیبی بر اساس تحقیقات انجام شده از مصرف کنندگان می باشد. 2 نسخه از این داده با فاصله 14 روز منتشر می شود: مقدماتی و تجدید نظر شده. نسخه مقدماتی یا اولیه، زودترین آن است بنابراین، بیشترین تاثیر را دارد. این شاخص اندیکاتوری آینده نگر است که بیشتر فعالیت اقتصادی کل را به خود اختصاص می دهد. این شاخص، یک نظرسنجی از حدود 500 مصرف کننده می باشد و از پاسخ دهندگان می خواهد سطح نسبی شرایط اقتصادی فعلی و آینده را ارزیابی کنند. این گزارش ماهانه و درست اواسط هر ماه منتشر می شود. رقمی که اعلام میشود اگر بهتر از پیشبینی ها باشد برای ارز کشور خوب می باشد. ضمنا کلمه UoM در این شاخص مخف کلمه University of Michigan یا دانشگاه میشیگان می باشد.

 

با افزایش حساسیت بازار نسبت به احساسات مصرف کننده به خاطر شیوع نوع دلتا کووید، انتظار داشته باشید که اعداد و ارقام این گزارش، بر احساس خطر بازار تأثیر بگذارد.

شاخص دلار آمریکا روز پنجشنبه با 0.41 درصد افزایش به 92.932 دلار رسید.

اخبار مرتبط با لونی

امروز در تقویم اقتصادی روز خیلی آرامی برای دلار کانادا پیش رو خواهیم داشت. هیچ گزارش مهم و یا رویداد کلیدی که برای بازار مهم باشد و بتواند باعث حرکت لونی شود، وجود ندارد.

این فقدان آمار و گزارش اقتصادی، دلار کانادا  را در دستان قیمت های نفت خام و هیجانات و احساسات خطرناک بازار، قرار می دهد.

در زمان نگارش این گزارش اقتصادی، لونی با 0.02 درصد افزایش به 1.2681 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا رسید.