گزارش تورم انگلستان
اخبار فارکس

گزارش تورم انگلستان

امروز در تقویم اقتصادی یک روز بسیار شلوغی پیش رو داریم. ارقام تورم، دلار کانادا و پوند استرلینگ را در کانون توجهات قرار می دهد. برای بعد از ظهر هم داده های اقتصادی از سمت ایالات متحده توجهات بازار را به خودش جلب خواهد کرد.

اخبار اوایل روز بازار آسیا

امروز در تقویم اقتصادی صبح زود، آغاز شلوغی داشتیم. امروز دوباره دلار استرالیا در کانون توجهات قرار گرفت و به غیر از آن، داده های اقتصادی چین هم توجهات را به خودش جلب کرده بود.

اخبار مرتبط با اوسی

در ماه سپتامبر، شاخص احساسات مصرف کننده وستپک 2.0% افزایش یافت و به رقم 106.2 رسید. این شاخص در ماه اوت 4.4% افت کرده بود و در رقم 104.1 قرار داشت.

بر اساس آخرین گزارشات Westpac:

  • علیرغم اقدامات قرنطینه ها در دو شهر اصلی و بزرگ استرالیا، احساسات مصرف کننده در سپتامبر همچنان مقاوم بود.
  • بهبود در انجام واکسیناسیون ها، از اعتماد مصرف کنندگان در این ماه حمایت کرد.

نگاهی به اجزای فرعی:

  • شرایط اقتصادی 12 ماه آینده 4.6 درصد افزایش یافت و شرایط اقتصادی 5 سال آینده 4.8 درصد افزایش یافت.
  • منابع مالی خانواده در مقایسه با یک سال پیش 1.7 درصد افزایش یافته است، در حالی که منابع مالی 12 ماه آینده 2.1 درصد افزایش یافته است.
  • زمان خرید مسکن 8.8 درصد افزایش یافت و شاخص انتظارات بیکاری 3.3 درصد کاهش یافت.
  • در حالی که شاخص انتظارات قیمت مسکن 1.4 درصد افزایش یافت، زمان خرید اقلام اصلی خانگی 2.7 درصد کاهش یافت.

دلار استرالیا با انتشار این ارقام از 0.73191 دلار به 0.73134 دلار رسید. در زمان نگارش این گزارش، دلار استرالیا با 0.16 درصد کاهش به 0.7305 دلار رسید

اخبار مرتبط با چین

تولیدات صنعتی در ماه اوت نسبت به سال قبل 5.3 درصد افزایش داشت در حالی که پیش بینی می شد 5.8 درصد افزایش داشته باشد. در ماه ژوئیه، تولید 6.4 درصد افزایش یافته بود.

سرمایه گذاری با دارایی های ثابت 8.9 درصد در مقایسه با 9.0 درصد پیش بینی شده، افزایش داشت. در ماه ژوئیه، سرمایه گذاری با دارایی های ثابت 10.3 درصد افزایش یافته بود.

دلار استرالیا با انتشار این ارقام از 0.73083 دلار به 0.73014 دلار رسید.

خبرهای ژاپن و نیوزیلند

در زمان نگارش این گزارش، ین ژاپن با 0.11 درصد افزایش به قیمت 109.570 در برابر دلار آمریکا رسید و دلار کیوی هم با 0.34%درصد کاهش، به 0.7074 دلار رسید.

و اما اخبار امروز

اخبار مرتبط با یورو

امروز در تقویم اقتصادی برای یورو روز شلوغ تری پیش رو داریم.

امروز ساعت 13:30 به وقت تهران، گزارش تولیدات صنعتی و ارقام رشد دستمزدهای منطقه یورو قرار است منتشر شود. انتظار می رود گزارش تولیدات صنعتی، تاثیرات زیادتری روی بازار داشته باشد.

ارقام نهایی تورم ایتالیا و فرانسه نیز قرار است اعلام شود اما، این گزارش باید تأثیر اندکی بر یورو داشته باشد.

در زمان نگارش این گزارش خبری، یورو 0.03 درصد افزایش یافت و به 1.1807 دلار رسید.

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ

امروز هم قرار است یک روز شلوغ دیگری برای پوند بریتانیا داشته باشیم. قرار است راس ساعت 10:30 صبح، گزارش تورم ماه اوت بریتانیا منتشر شود.

با توجه به چشم انداز بازارها برای شورای تصمیم گیری سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان که قرار است هفته آینده برگزار شود، انتظار داشته باشید که ارقام امروز، برای مارکت کلیدی باشد.

افزایش مجدد فشارهای تورمی ممکن است بانک مرکزی انگلستان را مجبور کند برای مهار روند صعودی قیمت مصرف کننده، دیر یا زود وارد عمل شود.

در زمان نگارش این گزارش اقتصادی، پوند 0.11 درصد کاهش یافت و به 1.3795 دلار رسید.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

امروز هم در تقویم اقتصادی برای دلار امریکا، یک روز شلوغ دیگر پیش رو خواهیم داشت.

قرار است راس ساعت 17 و 17:45 گزارشات شاخص کارخانجات امپایراستیت نیویورک و ارقام تولیدات صنعتی اعلام شوند که برای مارکت مهم و کلیدی هستند.

همچنین قرار است شاخص های صادرات و واردات هم اعلام شوند که آنها تاثیرات اندکی بر روی دلار امریکا و کل بازار خواهند داشت.

در زمان نگارش این گزارش خبری، شاخص دلار آمریکا 0.02 درصد افزایش یافت و به 92.641 رسید.

اخبار مرتبط با لونی

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار کانادا، یک روز نسبتا شلوغی پیش رو خواهیم داشت.

قرار است راس ساعت 17 گزارش تورم کانادا منتشر شود. با توجه به اینکه گزارش تورم، گزارش مهمی برای بازارها می باشد، انتظار می رود برای مارکت جذاب باشد.

در زمان نگارش این گزارش، دلار کانادا با 0.08 درصد کاهش به 1.2704 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا رسید.

توضیح برخی داده های اقتصادی

Empire State Manufacturing Index یا شاخص تولید ایالت سلطنتی امریکا: این گزارش یا شاخص، تحقیقاتی از تولیدکنندگان ایالت نیویورک امریکا را، مورد ارزیابی قرار می دهد. عددی که منتشر می شود اگر بالای صفر باشد نشانه بهبود شرایط اقتصادی و اگر زیر آن باشد، نشانه وضعیت بد اقتصاد می باشد. این یک اندیکاتور آینده نگر از سلامت اقتصاد است. مشاغل و کسب و کارها به سرعت نسبت به شرایط بازار واکنش نشان می دهند و تغییر در احساسات آنها می تواند نشانه اولیه فعالیت های اقتصادی آینده مانند: هزینه ها،  استخدام و سرمایه گذاری باشد. این تحقیق در ایالت نیویورک از 200 تولیدکننده که از آنها خواسته می شود، سطح نسبی شرایط عمومی تجارت را ارزیابی کنند، انجام می شود. نام دیگر این شاخص، New York Manufacturing Index یا شاخص تولید نیویورک می باشد. این شاخص به صورت ماهانه و اواسط هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی های تحلیل گران و اقتصاددانان باشد، برای ارز کشور بهتر خواهد بود.