گزارش تورم انگلستان (اخبار فارکس چهارشنبه 28 تیر)
اخبار فارکس

گزارش تورم انگلستان (اخبار فارکس چهارشنبه 28 تیر)

امروز چهارشنبه 19 ژوئیه 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که در بازارهای فارکس با نماد dxy معروف است بعد از چند روز درجا زدن ساعاتی پیش موفق شد خودش را تا بالای سطح مهم 100 یعنی 100.30 برساند.

البته شاخص دلار در این لحظه چند پیپی بالاتر از همین سطح مهم در حال معامله شدن می باشد.

دیروز هم شاخص دلار امریکا به دلیل اخبار متفاوت از سمت ایالات متحده ابتدا کمی صعود کرد و سپس دوباره تا پایین سطح مهم 100 ریزش کرد. در حقیقت آنچه توانست جلوی صعودهای بیشتر دلار امریکا را بگیرد فضای مثبت اطراف سهام ها بود.

همینطور که مطلع هستید مارکت امروز منتظر گزارش مهم تورم انگلستان بود.

تورم در بریتانیا که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود از 8.7 درصد در ماه می به 7.9 درصد در ماه ژوئن کاهش یافت.

شایان ذکر است این رقم کمتر از انتظار 8.2 درصدی بازار بود.

علاوه بر این CPI خالص نیز که بدون احتساب انرژی و خوراکی ها است در همین دوره مشابه از 7.1 درصد به 6.9 درصد و شاخص قیمت تولید کننده نیز به 2.7 درصد کاهش یافت.

ضمنا شاخص قیمت خرده فروشی نیز به طور ماهانه به 0.3 درصد افزایش یافت که از رقم 0.7 درصدی ماه می کمتر بود.

پوند استرلینگ هم بعد از انتشار خبر تورم کاهش یافته ماه ژوئن در مقابل رقبای خود ضعیف تر شد.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

امروز قرار است خبرگزاری اتحادیه اروپا گزارش شاخص قیمت هماهنگ مصرف کننده موسوم به HICP و ایالات متحده هم گزارشات بخش مسکن و مجوزهای ساخت و ساز خود را منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD بعد از صعود دیروز خود تا اطراف قیمت مهم 1.13 شروع به ریزش کرد و تا پایین قیمت رند 1.12 کاهش یافت. این جفت ارز در حال حاضر بالای قیمت مهم 1.12 در حال درجا زدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم بعد از انتشار گزارش ضعیف تورم تا اطراف قیمت 1.2930 ریزش کرد. در حقیقت این چهارمین روز متوالی است که پوند به دلار ریزشی و قرمز می باشد.

جفت ارز NZDUSD هم در سشن معاملاتی آسیا تا اطراف 0.6225 سقوط کرد. در واقع این چهارمین روز متوالی است که کیوی در حال ریزش می باشد.

دلیل اصلی این اتفاق گزارش تورم در حال کاهش در کشور نیوزیلند می باشد.

ساعاتی پیش اداره آمار نیوزیلند اعلام کرد که تورم در سه ماهه دوم به 6 درصد کاهش یافته است. شایان ذکر است نرخ تورم در سه ماهه اول 6.7 درصد بوده و پیش بینی مارکت هم رقم 5.9 درصد بوده است.

جفت ارز USDJPY هم که برای چهارمین روز متوالی صعودی می باشد موفق شده تا اطراف 139.70 صعود کند.

در انتها اونس جهانی طلا که دیروز تا اطراف 1984 دلار صعود کرد امروز و تا بدین لحظه اطراف سطح مهم 1980 دلار راکد شده و در حال درجا زدن می باشد.