Non Farm Payrolls، دلار و فدرال رزرو را در کانون توجه قرار میدهد
اخبار فارکس

Non Farm Payrolls، دلار و فدرال رزرو را در کانون توجه قرار میدهد

امروز در تقویم اقتصادی روز شلوغی را در پیش روی داریم. امروز داده های اقتصادی از طرف آلمان و کانادا در کانون توجهات قرار دارند. ولی در کل Non Farm Payrolls ایالات متحده امریکا رویداد کلیدی امروز است.

اخبار و وقایع اوایل روز (بازار آسیا)

امروز صبج در تقویم اقتصادی برای بازار آسیا، شروع آرامی را داشتیم. هیچ خبر یا واقعه خاصی که بتواند بازار را تکان دهد، وجود نداشت. در حالی که هیچ آماری وجود نداشت، بیانیه سیاستی پولی بانک رزرو استرالیا، دلار استرالیا را امروز صبح در کانون توجه قرار خواهد داد (البته این خبر ساعت 4.00 صبح به وقت تهران بوده است).

درباره دلار استرالیا Aussie

با توجه به بیانیه سیاست پولی بانک رزرو استرالیا RBA در اواخر صبح امروز، هرگونه ارزیابی خوش بینانه از بهبود اقتصادی، می تواند از دلار استرالیا حمایت کند. هر گونه نگرانی در مورد گسترش فعلی نوع دلتا، به احتمال زیاد می تواند هرگونه حرکت عمده ای را در بازار محدود کند.

در زمان نگارش این گزارش، دلار استرالیا با 0.01 درصد کاهش به 0.7404 دلار رسید.

اخبار دیگر مکان ها

در زمان نگارش این مقاله، ین ژاپن در برابر دلار آمریکا در قیمت 109.770 ین ثابت بود، در حالی که دلار نیوزیلند 0.01% درصد کاهش یافت و به 0.7049 دلار رسید.

و اما اخبار و وقایع امروز

درباره یورو

در قسمت داده های اقتصادی امروز برای یورو، روز آرامی پیش رو خواهیم داشت. مجددا اقتصاد آلمان را با گزارش تولیدات صنعتی ماه ژوئن خواهیم داشت.

با توجه به موارد دیگری که بازارها باید در نظر بگیرند، ما می توانیم انتظار حساسیت یورو به اعداد پیش از گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی NFP از ایالات متحده را داشته باشیم.

در زمان نگارش این مقاله، یورو 0.01 درصد کاهش یافت و به 1.1833 دلار رسید.

درباره پوند انگلستان

در قسمت داده های اقتصادی امروز برای پوند انگلستان هم، روز آرامی پیش رو خواهیم داشت. ساعت 12 ظهر به وقت تهران گزارش ارقام قیمت خانه ها (Halifax HPI) برای ماه ژوئیه را خواهیم داشت.

با این حال، ما انتظار نداریم که این اعداد بر پوند تأثیر بگذارد.

در زمان نگارش این مقاله، پوند انگلستان 0.01 درصد کاهش یافت و به 1.3929 دلار رسید.

درباره دلار ایالات متحده

امروز در تقویم اقتصادی برای امریکا روز بزرگی خواهد بود.

امروز بعد از ظهر ساعت 17 به وقت تهران گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی که با کلمه NFP خوانده می شود را داریم. به دنبال اعداد ناامیدکننده  گزارشADP در روز چهارشنبه، بازارها به دنبال یک افزایش چشمگیر برای تقویت و صعود دلار هستند.

روز چهارشنبه شاخص مدیران خرید غیر تولید ISM ماه ژوئیه، ارقام بازار کار را تحت تأثیر قرار داد و  بانک فدرال رزرو FED را مجبور به اقدام خواهد کرد.

روز پنجشنبه، شاخص دلار آمریکا با 0.03 درصد کاهش به 92.244 رسید.

درباره دلار کانادا Loonie

امروز در تقویم اقتصادی یک روز نسبتا شلوغی برای دلار کانادا خواهد بود. امروز برای کانادا گزارش اشتغال ماه ژوئن و گزارش شاخص مدیران خرید Ivey را در ساعت 17 به وقت تهران خواهیم داشت.

انتظار می رود آمار اشتغال امروز، تأثیر بیشتری روی مارکت داشته باشد.

در زمان نگارش این مقاله، دلار کانادا Loonie با 0.06 درصد افزایش به 1.2498 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا رسید.

توضیح برخی داده های اقتصادی

German Industrial Production m/m یا گزارش تولید صنعتی ماهانه آلمان: این گزارش یا شاخص، تغییر در ارزش تورم تعدیل شده در تولیدات کارخانجات، معادن و موسسات می باشد. این یک Leading Indicator هست به این معنی که نگاهش به آینده تولید سلامت اقتصادی است. تولید به سرعت در برابر فراز و نشیب های چرخه تجاری واکنش نشان می دهد و با شرایط مصرف کننده مانند سطح اشتغال و درآمد ارتباط دارد. به آن خروجی صنعتی یا Industrial Output هم گفته می شود. این گزارش ماهانه و 40 روز بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی های بازار باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

Halifax HPI m/m یا گزارش شاخص قیمت مسکن هالیفکس بریتانیا: این گزارش یا شاخص، تغییرات قیمت خانه های تأمین شده توسط بانک اسکاتلندی هالیفکس را ارزیابی می کند. دو گزارش قبل از این گزارش در مورد تورم مسکن وجود دارد، اما این داده، گسترده و بر اساس ارقام تأیید وام مسکن داخلی بانک اسکاتلندی هالیفکس HBOS است که می تواند بیش از یک ماه شاخص های پایان فروش را هدایت کند. این شاخص اصلی سلامت صنعت مسکن است زیرا افزایش قیمت مسکن باعث جذب سرمایه گذاران و تحریک فعالیت صنعت می شود. این گزارش به صورت ماهانه و حدود 5 روز بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی های بازار باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

NFP مخفف عبارت Non-Farm Payroll یا گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی امریکا: NFP نشان دهنده تغییرات مهم در اقتصاد آمریکا است و گزارشی از وضعیت اشتغال ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد. این گزارش، تعداد مشاغل اضافه شده در آمریکا را اعلام می کند. البته گزارش NFP  شامل مشاغل بخش کشاورزی، دولتی، خانگی و مشاغل سازمان های غیرانتفاعی نمی باشد. این یک اطلاعات حیاتی اقتصادی است که بلافاصله پس از پایان ماه منتشر می شود. ایجاد اشتغال یک شاخص آینده سنج مهم از هزینه های مصرف کننده است که اکثریت فعالیت های کلی اقتصادی را تشکیل می دهد. نامهای دیگر آن: Non-Farm Payrolls, NFP و Employment Change می باشد. این گزارش معمولا به صورت ماهانه و اولین جمعه بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. عددی که اعلام می شود اگر بهتر از پیشبینی ها باشد برای ارز کشور خوب می باشد.

Ivey PMI یا شاخص مدیران خرید مدرسه کسب و کار Ivey کانادا: این گزارش، سطح انتشار بر اساس مدیران خرید بررسی شده را ارزیابی می کند. این یک شاخص آینده نگر از سلامت اقتصادی است و مشاغل، به سرعت  شرایط بازار را در آن منعکس می کنند. مدیران خرید آنها شاید جدیدترین و مرتبط ترین دیدگاه ها را در مورد چشم انداز اقتصادی شرکت هایشان داشته باشند که در آن صورت در این شاخص میشود آنها را مشاهده کرد. این شاخص، نظرسنجی از 175 مدیر خرید، از نظر جغرافیایی و بر اساس بخش فعالیت، برای مطابقت با کل اقتصاد انتخاب شده است و از پاسخ دهندگان می خواهد سطح نسبی شرایط کسب و کار از جمله اشتغال، تولید، سفارشات جدید، قیمت، تحویل تامین کننده محصولات قابل توزیع و موجودی کالا را ارزیابی کنند. نام دیگر این شاخص، PMI یا همان شاخص مدیران خرید می باشد. این گزارش به صورت ماهانه و حدود 5 روز بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی های بازار باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.