گزارش تورم، گفتگوی FOMC و کووید، دلار را زیر ذره بین قرار می دهد
اخبار فارکس

گزارش تورم، گفتگوی FOMC و کووید، دلار را زیر ذره بین قرار می دهد

گزارش تورم ایالات متحده امریکا و گفتگوی اعضای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، نواحی مورد تمرکز و اخبار کلیدی امروز هستند. درضمن، مسائل کووید – 19 هم نیاز به دقت و رصد و بررسی دارد.

اخبار اوایل روز (بازر آسیا)

امروز صبح در تقویم اقتصادی یک آغاز شلوغ دیگری را داشتیم. دوباره امروز هم، دلار استرالیا در کانون توجه بود.

اخبار مرتبط با دلار استرالیا Aussie

به دنبال ارقام ناامیدکننده شاخص اعتماد تجاری (business confidence figures) روز سه شنبه، شاخص اعتماد مصرف کننده (consumer confidence) امروز صبح در کانون توجه بود.

در ماه اوت، شاخص اطمینان مصرف کننده Westpac با 4.4 درصد کاهش به 104.1 رسید. در ماه ژوئیه، شاخص با 1.5 درصد افزایش به 108.8 رسید.

بر اساس آخرین گزارش Westpac:

  • قرنطینه های طولانی مدت در اکثر مناطق نیو ساوت ولز بر احساسات مصرف کنندگان در این ماه تأثیر گذاشت.
  • در حالی که این شاخص در ماه گذشته کاهش یافته بود، شاخص اعتماد بالاتر از میزانهایی بود که قبل از همه گیری مشاهده شده بود.

نگاهی به اجزای فرعی:

  • شرایط اقتصادی 12 ماه آینده با 8.3 درصد کاهش به 100.4 رسید. میانگین بلند مدت 91.0 است.
  • جهش قابل توجهی در شاخص انتظارات بیکاری (Unemployment Expectations Index) نیز قابل توجه بود. در ماه اوت، شاخص با 13.7 درصد جهش به 124.6 رسید. علی رغم این جهش، شاخص زیر میانگین بلند مدت 129.9 باقی ماند.
  • منابع مالی خانواده در مقایسه با یک سال پیش با کاهش نسبی 1.9 درصدی به 91.9 رسید در حالی که منابع مالی 12 ماه آینده با 2.7 درصد کاهش به 107.0 رسید.

دلار استرالیا با انتشار این ارقام از 0.73437 دلار به 0.73420 دلار رسید. در زمان نگارش این گزارش، دلار استرالیا با 0.16 درصد کاهش به 0.7338 دلار رسید.

اخبار دیگر مکان ها

در زمان نگارش این مقاله، ین ژاپن 0.09 درصد کاهش یافت و به 110.670 در مقابل دلار امریکا رسید، و دلار نیوزیلند Kiwi 0.14 درصد کاهش یافت و به 0.6999  دلار رسید.

و اما اخبار امروز

اخبار مرتبط با یورو

امروز در تقویم اقتصادی برای یورو یک روز نسبتا آرام دیگری پیش رو داریم. امروز به وقت تهران ساعت 10:30 ارقام نهایی تورم ژوئیه برای آلمان و ایتالیا قرار است منتشر شود.

با این حال، با هرگونه تجدید نظر صعودی از ارقام اولیه، ما انتظار تأثیرات زیادی از اعداد نداریم.

در زمان نگارش این مقاله، یورو 0.01 درصد کاهش یافت و به 1.1719 دلار رسید.

اخبار مرتبط درباره پوند انگلستان

امروز در تقویم اقتصادی برای پوند انگلستان یک روز آرام دیگر پیش رو خواهیم داشت. هیچ خبر یا واقعه خاصی که بتواند به پوند مسیر و جهتی بدهد، وجود ندارد.

در زمان نگارش این مقاله، پوند انگلستان 0.12 درصد کاهش یافت و به 1.3826 دلار رسید.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار امریکا یک روز شلوغی پیش رو داریم.

امروز به وقت تهران ساعت 17، گزارش تورم ماه ژوئیه را داریم. در پی ارقام چشمگیر گزارش مشاغل بخش غیرکشاورزی NFP، افزایش بیشتر فشارهای تورمی، تقاضا برای اسکناس  پشت سبز (دلار) را افزایش می دهد.

هرگونه گفتگوی اعضای کمیته FOMC توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد زیرا بازارها به دنبال این هستند که ببینند آیا بحث کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه (Tapering)، می تواند مومنتوم یا شتابی برای حرکت جمع کند؟

در زمان نگارش این مقاله، شاخص دلار آمریکا با 0.06 درصد افزایش به 93.113 رسید.

اخبار مرتبط با دلار کانادا Loonie

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار کانادا یک روز آرام دیگر پیش رو خواهیم داشت. هیچ خبر یا واقعه خاصی که بتواند به Loonie مسیر و جهتی بدهد، وجود ندارد.

فقدان هر گونه آمار و ارقام، Loonie را در معرض احساسات بازار و موجودی نفت خام قرار می دهد.

در زمان نگارش این مقاله، Loonie با 0.03 درصد کاهش به 1.2524 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا رسید.