بازدهی اوارق قرضه قبل از جلسه 5 عصر، در حال افزایش است
اخبار فارکس

بازدهی اوارق قرضه قبل از جلسه 5 عصر، در حال افزایش است

نکات کلیدی و مهمی که در این گزارش خبری برای شما خواهیم نوشت دو چیز است:

  • شاخص قیمت مصرف کننده که از آن به عنوان تورم یاد می شود و برای فدرال رزرو بسیار مهم است، قرار است امروز عصر ساعت 17 به وقت تهران اعلام شود.
  • هیچ حراجی درباره اوراق قرضه قرار نیست امروز برگزار شود.

در ساعات اولیه امروز سه شنبه 23 شهریور 1400 نرخ سود اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده امریکا در حال افزایش است. این مسئله در حالی رقم خورد که امروز عصر قرار است گزارش بسیار مهم تورم امریکا ساعت 17 منتشر شود. این شاخص به شدت از طرف مقامات فدرال رزرو از نزدیک رصد می شود.

نرخ سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده امریکا در ساعت 03:50 صبح به وقت شرق امریکا با 2 واحد پایه افزایش به رقم 1.341% رسید. نرخ سود اوراق قرضه 30 ساله خزانه داری هم با 1 واحد پایه افزایش به 1.917% رسید. همانطور که می دانید نرخ سود اوراق قرضه خزانه داری بر عکس قیمت اوراق قرضه حرکت می کند و 1 واحد پایه مساوی است با 0.01%.

امروز بعد از ظهر قرار است گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ماه اوت که به آن تورم گفته می شود راس ساعت 17 به وقت تهران اعلام شود. انتظار می رود این گزارش خیلی داغ تر از پیشبینی های بازار باشد.

بر اساس برآوردهای داو جونز، انتظار می رود CPI ماه اوت نسبت به ماه قبل 0.4% و نسبت به سال قبل هم 5.4% افزایش یافته باشد.

مطالعه مقاله اوراق قرضه آمریکا را به شما پیشنهاد میکنیم.

این گزارش از آن رو خیلی اهمیت دارد که توسط مقامات رسمی فدرال رزرو به دقت بررسی و رصد می شود و در تصمیم گیری های بانک فدرال رزرو ایالات متحده برای آغاز برنامه کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه دولتی موسوم به Tapering کمک شایانی می کند.

ضمنا کمیته بازار آزاد فدرال موسوم به FOMC هم قرار است جلسه دو روزه خودش را از سه شنبه آینده شروع کند.

استیون بل، اقتصاددان ارشد BMO GAM، روز سه شنبه اظهار داشت كه: انتظار دارم فدرال رزرو برنامه كاهش خرید اوراق قرضه را تا پایان سال آغاز کند. وی افزود این مسئله از هم اکنون تاثیر  خود را در قیمت های بازار نشان می دهد.

بنابراین طبق انتظار، تمام توجهات به تاریخ آغاز Tapering معطوف شده  است که فدرال رزرو کی می خواهد آن را شروع کند. این مسئله همانطور که رئیس بانک مرکزی امریکا جرومی پاول، اعلام کرده بود، به گزارش تورم و مشاغل بستگی دارد. بل ادامه داد: ارقام موجود در این هفته ممکن است نشان دهد که تورم ماه به ماه کمی کاهش یافته است اما همچنان بالاتر از هدف 2٪ است. تنها چیزی که باعث شده فدرال رزرو نرخهای بهره را افزایش ندهد، آمارهای اشتغال است.

با اینکه شاخص اشتغال بخش غیر کشاورزی ماه اوت نیز رقم 235.000 شغل جدید را گزارش داد ولی این رقم هنوز تا رسیدن به 720.000 شغل مورد انتظار بازار، فاصله زیادی دارد.

ضمنا امروز در بازار اوراق قرضه ایالات متحده قرار نیست حراجی داشته باشیم.