اخبار و تقویم اقتصادی فارکس برای 24 تا 29 مرداد
اخبار فارکس

اخبار و تقویم اقتصادی فارکس برای 24 تا 29 مرداد

هفته پیش رو در بازار فارکس، هفته شلوغ تری را خواهیم داشت. اواسط هفته بانک رزرو استرالیا با داده های اقتصادی فراوان ورود می کند تا نوسانات را بالا نگه دارد. اخبار کووید – 19 نیز از دیگر مسائلی است که نیاز به توجه و نظارت خواهد داشت.

اخبار و وقایع در مقیاس بزرگ

در هفته منتهی به 20 اوت (29 مرداد) در تقویم اقتصادی هفته شلوغ تری را با 54 خبر اقتصادی که نیاز به توجه دارند، را خواهیم داشت. در هفته قبل فقط 40 خبر را بررسی کردیم.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

برای روز سه شنبه، شاخص خرده فروشی را در کانون توجه خواهیم داشت. به دنبال خبر چشمگیر گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی، بازار انتظار ارقام مثبتی را دارد. داده های هفته پیش، پیامهای متفاوت و مختلطی را رساندند، ولی بهرحال، برای بازار هم عدم ثبات را به جا گذاشتند و هم نوسانات را افزایش دادند.

روز پنجشنبه قرار است گزارش درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی برای اولین هفته ماه اوت همراه با گزارش شاخص تولید که توسط بانک فدرال فیلادلفیا منتشر می شود، در کانون توجه قرار بگیرند.

در حالی که گزارش فدرال فیلادلفیا برای بازار مهم و کلیدی است، انتظار می رود گزارش درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی، تاثیر بیشتری روی مارکت داشته باشد.

در قسمت سیاست پولی هم، چهارشنبه جلسه کمیته بازار آزاد فدرال، جهت و مسیرهای زیادی را برای بازار فراهم خواهد کرد. هرگونه صحبتی درباره کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه دولتی و بهبود ارقام بازار کار، از دلار ایالات متحده حمایت کرده و باعث تقویت آن خواهد شد.

در هفته منتهی به 13 اوت (22 مرداد)، شاخص قیمت دلار با 0.30 درصد کاهش به 92.518 رسید.

اخبار مرتبط با یورو

در تقویم اقتصادی برای یورو هفته آرام تری خواهیم داشت.

روز سه شنبه گزارش دومین تخمین ارقام تولید ناخالص داخلی برای منطقه یورو مورد توجه قرار خواهد گرفت. انتظار می رود هرگونه تجدید نظر نزولی، منطقه حمایت یورو را مورد آزمایش قرار دهد. بانک مرکزی اروپا در سه ماهه سوم نگرانی هایی را درباره رشد اقتصادی ایجاد کرده است در نتیجه پایین تر آوردن دید اقتصادی برای سه ماهه دوم، چشم انداز تاریک تری را ارائه می دهد.

روز چهارشنبه هم گزارش ارقام تورم نهایی برای منطقه یورو و گزارش ارقام تورم عمده فروشی برای آلمان، توجهات را به خودشان جلب خواهند کرد.

در هفته ای که گذشت، یورو با 0.30 درصد افزایش به 1.1797 دلار رسید.

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ

در هفته آینده برای پوند انگلستان هفته شلوغ تری خواهیم داشت.

روز سه شنبه گزارش درخواست برای بیمه بیکاری، تغییرات اشتغال و نرخ بیکاری در کانون توجهات قرار دارند. انتظار می رود نرخ بیکاری و درخواست برای بیمه بیکاری، اخبار مهم و کلیدی برای UK باشند.

برای روز چهارشنبه و پنجشنبه هم گزارش نرخ تورم و شاخص خرده فروشی را خواهیم داشت که تاثیرگذار خواهند بود.

پوند استرلینگ هفته گذشته را با 0.04 درصد کاهش در قیمت 1.3866 دلار به پایان رساند.

اخبار مرتبط با دلار کانادا Loonie

هفته آینده در تقویم اقتصادی برای دلار کانادا، هفته شلوغ تری خواهیم داشت.

در اواسط هفته گزارش تورم در کانون توجه است و برای پنجشنبه و جمعه هم گزارش تغییرات اشتغال ADP و گزارش خرده فروشی در کانون توجهات خواهند بود.

پس از گذراندن هفته ای آرام در تقویم اقتصادی، برای هفته آینده انتظار توجهات زیادی را به دلار کانادا داشته باشید.

در هفته ای که گذشت، Loonie هفته را با 0.31 درصد افزایش در قیمت 1.2515 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا به پایان برد.

اخبار مرتبط به آسیا

اخبار مربوط به دلار استرالیا Aussie

تنها خبری که برای بازار مهم است و به آن توجه خواهد شد، ارقام اشتغال خواهد بود که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود.

هرگونه گزارش و اعدادی ضعیف، در ارتباط با افزایش موارد جدید کووید – 19 و اقدامات برای مهار آن، بر دلار استرالیا تأثیر می گذارد.

با این حال، در زمینه سیاست های پولی، روز سه شنبه صورت جلسه RBA قرار است که منتشر شود که این خبر مهم و کلیدی، برای بازار تاثیرگذار خواهد بود.

در هفته ای که گذشت قیمت دلار استرالیا با 0.19 درصد افزایش به 0.7370 دلار رسید.

اخبار مرتبط با دلار نیوزیلند Kiwi

هفته آینده در تقویم اقتصادی برای دلار نیوزیلند هفته آرامی پیش رو خواهیم داشت و هیچ خبر یا واقعه خاصی که برای بازار مهم باشد و بتواند روی Kiwi تاثیر بگذارد را نداریم.

در حالی که هیچ آمار مهمی که بازار را تکان دهد و برای مارکت مهم باشد وجود ندارد، تصمیم سیاست پولی RBNZ در روز چهارشنبه تأثیرات مهمی خواهد داشت.

در هفته ای که گذشت دلار نیوزیلند هفته را با 0.46 درصد افزایش در قیمت 0.7042 دلار به پایان رساند.

اخبار مرتبط با ین ژاپن

هفته آینده در تقویم اقتصادی برای ین ژاپن هفته شلوغی پیش رو خواهیم داشت.

روز دوشنبه یعنی فردا، راس ساعت 04:20 صبح به وقت تهران ، گزارش تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم، مسیر بازار را مشخص خواهد کرد.

سپس برای چهارشنبه تمرکزها به سمت گزارشات تراز تجاری و سفارشات ماشین آلات خواهد چرخید. روز جمعه هم گزارش ارقام تورم هفته را به پایان خواهد برد.

در هفته ای که گذشت ین ژاپن با 0.60 درصد افزایش در قیمت 109.590 ین در برابر دلار آمریکا هفته را به پایان رساند.

اخبار مرتبط به چین

هفته آینده در تقویم اقتصادی برای یوان چین هم هفته شلوغی پیش رو خواهیم داشت.

روز دوشنبه یعنی فردا ساعت 06:30 صبح به وقت تهران گزارشات: تولید صنعتی، گزارش خرده فروشی، گزارش سرمایه گذاری با دارایی های ثابت و نرخ بیکاری در معرض توجهات قرار خواهند گرفت.

انتظار می رود گزارش آمار خرده فروشی و تولیدات صنعتی، خبرهای مهم و کلیدی برای بازار باشند.

در زمینه سیاست های پولی هم، روز جمعه بانک مرکزی جمهوری خلق چین، نرخهای اولیه وام ها را تعیین خواهد کرد. با این حال، بازارها انتظار دارند که PBoC ثابت مانده و هیچ تغییری در سیاست های خود ندهد.

در هفته ای که گذشت یوان چین هفته را با 0.03 درصد افزایش در قیمت 6.4774 CNY در برابر دلار آمریکا به پایان برد.

اخبار سیاسی – جغرافیایی

ایران و چین همچنان مناطق اصلی مورد توجه بازارها هستند. به ویژه به روز رسانی اخبار از خاورمیانه به نظارت مداوم نیاز دارد ...

توضیحات مختصری درباره برخی داده های اقتصادی

Philly Fed Manufacturing Index یا شاخص تولید فدرال فیلادلفیای امریکا: این گزارش، سطح شاخص انتشار بر اساس تحقیقات انجام شده از تولیدکنندگان در فیلادلفیا را ارزیابی می کند. رقمی که منتشر می شود اگر بالاتر از صفر باشد نشان دهنده بهبود شرایط، و زیر صفر نشان دهنده بدتر شدن شرایط می باشد. این یک شاخص آینده نگر از سلامت اقتصادی است و کسب و کارها به سرعت شرایط  بازار را در آن منعکس می کنند و تغییر در احساسات آنها می تواند نشانه اولیه فعالیت های اقتصادی آینده مانند هزینه ها، استخدام و سرمایه گذاری باشد. این نظرسنجی از حدود 250 تولید کننده در منطقه فدرال رزرو فیلادلفیا است که از پاسخ دهندگان می خواهد سطح نسبی شرایط عمومی تجارت را ارزیابی کنند. نام دیگر آن نظرسنجی چشم انداز تجاری فدرال رزرو فیلادلفیا می باشد. این شاخص به صورت ماهانه و در سومین پنجشنبه ماه جاری هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از تصورات و پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

 

Claimant Count Change یا درخواست برای بیمه بیکاری بریتانیا: این گزارش یا شاخص، تغییرات در تعداد افرادی که ماه گذشته درخواست برای مزایای مربوط به بیکاری کرده اند را ارزیابی می کند. این اولین نشانه وضعیت اشتغال است که یک ماه زودتر از نرخ بیکاری منتشر می شود. لازم به ذکر است که این، یک اندیکاتور تاخیری است و گذشته را مورد ارزیابی قرار می دهد. تعداد بیکاران نشانه مهمی از سلامت کلی اقتصاد است زیرا هزینه های مصرف کننده با شرایط بازار کار ارتباط زیادی دارد. بیکاری همچنین یکی از ملاحظات اصلی کسانی است که سیاست پولی کشور را هدایت می کنند. نامهای دیگر این شاخص: Jobless Claims و Unemployment Change می باشد. زمان انتشار این شاخص به صورت ماهانه و 16 روز بعد از پایان هر ماه می باشد. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر کمتر از انتظارات و پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

ADP Non-Farm Employment Change یا گزارش تغییرات مشاغل بخش غیر کشاورزی کانادا: این شاخص و گزارش، برآورد تغییرات در تعداد افراد شاغل در ماه گذشته، بدون احتساب صنعت کشاورزی را ارزیابی می کند. ایجاد اشتغال یکی از شاخص های مهم و آینده نگر هزینه های مصرف کننده است که اکثریت فعالیت های کلی اقتصادی را تشکیل می دهد. ADP داده های حقوق و دستمزد بیش از 2 میلیون کارگر را تجزیه و تحلیل می کند تا برآورد رشد اشتغال را بدست آورد. نام دیگر آن ADP Canada National Employment Report یا گزارش ملی اشتغال ADP کانادا می باشد. ADP، مخفف کلمه Automatic Data Processing, Inc است که یک شرکت امریکایی ارائه دهنده خدمات و نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی است. این شاخص به صورت ماهانه و در سومین پنجشنبه ماه جاری هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از تصورات و پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.