اخبار و وقایع فارکس در هفته آینده - 12 تا 19 شهریورماه
اخبار فارکس

اخبار و وقایع فارکس در هفته آینده - 12 تا 19 شهریورماه

هفته آینده در بازار فارکس، تصمیمات سیاست پولی بانکهای مرکزی، یورو، دلار کانادا و دلار استرالیا را، در کانون توجه قرار می دهد.

در حالیکه هفته پیش رو، هفته آرامی در تقویم اقتصادی می باشد، ولی بانکهای مرکزی قرار است نقش فعال تری بازی کنند. با توجه به اینکه فشارهای تورمی پا برجاست، آیا همان حمایتهای بی دریغ، ارائه خواهد شد؟

اخبار و ارقام در مقیاس بزرگ

هفته آینده در تقویم اقتصادی هفته آرام تری برای معامله گران فارکس خواهیم داشت. در هفته منتهی به 10 سپتامبر، فقط 37 رویداد یا گزارش اقتصادی در کانون توجهات قرار دارد. در هفته قبل، 80 رویداد اقتصادی را از نظر گذراندیم.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

هفته آینده، هم شروع آرامی در بازار داریم و هم هفته آرامی را قرار است پشت سر بگذرانیم چرا که ایالات متحده امریکا روز دوشنبه به خاطر روز کارگر، تعطیل است.

روز سه شنبه گزارش افتتاح مشاغل JOLTs به علاوه اندکی چیزهایی دیگر، قرار است توجهات را به خودش جلب کند.

سپس روز پنجشنبه قرار است توجهات به سمت گزارش درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی معطوف شود.

در آخر هفته هم گزارش ارقام تورم عمده فروشی، هفته را به پایان می رساند.

در هفته منتهی به 3 سپتامبر (12 شهریور)، شاخص دلار با 0.70 درصد کاهش به 92.035 رسید.

EUR

اخبار و رویدادهای مرتبط با یورو

هفته آینده برای یورو در تقویم اقتصادی، هفته شلوغی خواهیم داشت.

هفته آینده اقتصاد آلمان مجددا به روی صحنه بر می گردد تا در کانون توجهات قرار بگیرد.

روز دوشنبه گزارش سفارشات کارخانه های آلمان را خواهیم داشت و سه شنبه هم گزارش ارقام تولیدات صنعتی، در کانون توجهات قرار خواهد گرفت. روز سه شنبه همچنین، گزارش ارقام احساسات اقتصادی ZEW را هم برای آلمان و هم برای منطقه یورو خواهیم داشت.

روز پنجشنبه اما، تراز تجاری آلمان قرار است توجهات زیادی را به خودش جلب کند.

مهمترین رویداد هفته اما، جلسه تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا است.

با توجه به اینکه بازارها انتظار ندارند بانک مرکزی اروپا سیاست موجود پولی خود را دست بزند، تمرکز بر کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا خواهد بود. آیا بانک مرکزی اروپا هم همچنان، تورم را گذرا می داند؟

در هفته ای که گذشت، یورو 0.72 درصد افزایش یافت و به 1.1880 دلار رسید.

اگر تریدر یورو به دلار هستید، لطفا مقاله جدید فاکتورهای کلیدی برای ترید کردن EUR/USD را از دست ندهید.

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ

هفته آینده برای پوند استرلینگ، هفته شلوغ تری در تقویم اقتصادی خواهیم داشت.

روز سه شنبه ساعت 03:30 صبح به وقت تهران، قرار است گزارش ارقام خرده فروشی BRC، منتشر شود. در حالی که بازارها به دنبال این هستند که ببینند اقتصاد بریتانیا چگونه پیش می رود، انتظار می رود این اعداد و ارقام بیش از حد معمول تأثیر داشته باشند.

فقدان آمار و ارقام در اواسط هفته اما، پوند استرلینگ را در معرض هیجانات و احساسات خطر بازار تا جمعه که روز شلوغ تری است، قرار خواهد داد.

روز جمعه هم گزارش تولیدات کارخانجات و صنعت و تراز تجاری انگلستان را خواهیم داشت که اتفاقا خبر مهم و کلیدی بازار هم می باشد.

پوند استرلینگ هفته گذشته را با 0.78 درصد افزایش در قیمت 1.3871 دلار به پایان رساند.

اخبار و رویدادهای مرتبط با دلار کانادا Loonie

هفته آینده در تقویم اقتصادی برای دلار کانادا هفته آرامی پیش رو خواهیم داشت.

روز چهارشنبه شاخص مدیران خرید IVEY را خواهیم داشت و روز جمعه هم گزارش ارقام اشتغال، توجهات را به سمت خودش جلب خواهد کرد.

در حالی که گزارش ارقام اشتغال برای مارکت کلیدی خواهد بود، جلسه تصمیم سیاستی بانک مرکزی کانادا در روز چهارشنبه، رویداد اصلی خواهد بود.

رهنمودها و خط مشی های بانک مرکزی کانادا، در واقع قسمت مهم این جلسه خواهد بود.

Loonie هفته گذشته را با 0.76٪ افزایش در قیمت 1.2524 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا به پایان داد.

cad

و اما اخبار آسیا

خبرها و رویدادهای مرتبط با دلار استرالیا Aussie

هفته آینده در تقویم اقتصادی هیچ خبر یا رویداد اقتصادی برای دلار استرالیا وجود ندارد.

در حالیکه هیچ خبر اقتصادی مهمی برای استرالیا وجود ندارد، روز سه شنبه جلسه مهم بانک رزرو استرالیا رویداد مهم و کلیدی برای مارکت خواهد بود.

آیا آخرین اقدامات مرتبط با قرنطینه های استرالیا، RBA را در یک الگوی طولانی تری نسبت به حفظ سیاستهای موجود بانکی خود ترغیب می کند؟

در هفته ای که گذشت، قیمت دلار استرالیا با 2.02 درصد افزایش به 0.7460 دلار رسید.

اخبار و رویدادهای مرتبط با دلار نیوزیلند Kiwi

هفته آینده در تقویم اقتصادی برای دلار نیوزیلند، هفته آرام تری پیش رو داریم.

تنها خبر کلیدی و مهم بازار روز جمعه است که قرار است گزارش ارقام خرده فروشی کارت های الکترونیکی منتشر شود.

از جاهای دیگر هم، داده های اقتصادی چین و همچنین به روز رسانی اخبار کووید – 19 نیز تأثیر گذار خواهند بود.

هفته ای که گذشت دلار کیوی هفته را با 2.10 درصد افزایش در قیمت 0.7158 دلار به پایان رساند.

JAPAN

اخبار مرتبط با ین ژاپن

روز سه شنبه گزارش هزینه های خانوار در معرض توجهات می باشد. روز چهارشنبه هم گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم، توجهات را به سوی خودش جلب خواهد کرد. بازارها دنبال هرگونه تغییری در ارقام نسبت به سه ماهه اول می باشند.

در هفته ای که گذشت ین ژاپن با 0.12 درصد افزایش به 109.71 ین برابر دلار آمریکا رسید.

اخبار و رویدادهای مرتبط با یوان چین

روز سه شنبه گزارش تراز تجاری چین، تاثیرات مادی روی احساسات و هیجانات پرریسک بازار خواهد گذاشت.

شاخص مدیران خرید بخش خصوصی ماه ژوئیه و اوت معامله گران را ناامید کرد در نتیجه گزارش ضعیف ارقام تراز تجاری، سوال ها در مورد اینکه آیا اقتصاد واقعا بهبود پیدا کرده را، بر می انگیزد.

با توجه به اینکه تورم همچنان یک موضوع داغ است، گزارش ارقام تورم روز پنجشنبه نیز برای بازار، مهم و کلیدی خواهد بود.

در هفته ای که گذشت یوان چین هفته را 0.25% بالاتر و در قیمت CNY6.4560 در مقابل دلار امریکا، به پایان رساند.

توصیه میکنیم مقاله جدید دنیای ترید درباره: 5 نکته سرمایه گذاری که هر تریدر فارکسی باید آن را بداند را، مطالعه کنید.

اخبار جغرافیایی – سیاسی

ایران، چین و روسیه همچنان مناطق اصلی مورد توجه بازارها خواهند بود. به ویژه اخبار خاورمیانه به دنبال رویدادهای اخیر در افغانستان نیاز به نظارت دارند.

توضیحات برخی داده های اقتصادی

ZEW Economic Sentiment یا شاخص احساس اقتصادی ZEW: این گزارش یا شاخص، سطح شاخص انتشار براساس سرمایه گذاران و تحلیلگران نهادی آلمانی را مورد بررسی قرار می دهد. بالاتر از صفر نشان دهنده خوش بینی، زیرصفر نشان دهنده بدبینی است. نظرسنجیZEW  از لحاظ تاریخی بر اقتصاد آلمان متمرکز است و چون آلمان تمایل دارد که اقتصاد منطقه یورو را رهبری کند، بنابراین چشم انداز کلی منطقه یورو تحت تأثیر اطلاعات آلمان منتشر می شود و در همان زمان قرار می گیرد. سرمایه گذاران و تحلیل گران به طور عالی نسبت به مزایای مشاغل شان آگاه می شوند. این یک شاخص آینده نگر از سلامت اقتصادی است و تغییر در احساسات آنها می تواند نشانه های اولیه فعالیتهای اقتصادی آینده باشد. این نظرسنجی از حدود 275 سرمایه گذار و تحلیلگر سازمانی آلمانی است که از پاسخ دهندگان می خواهد چشم انداز اقتصادی 6 ماهه نسبی منطقه یورو را ارزیابی کنند. ZEW مخفف جمله و کلمات: Zentrum fur Europaische Wirtschaftsforschung به معنی مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا می باشد. این گزارش به صورت ماهانه و در دومین یا سومین سه شنبه ماه جاری، منتشر می شود. رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از پیشبینی ها و انتظارات باشد، برای ارز کشور خوب است. ضمنا شاخص دیگری هم وجود دارد به نام German ZEW Economic Sentiment که دقیقا عین توضیحات بالا می باشد و فقط نام آلمان در ابتدای آن آمده است (شاخص احساس اقتصادی ZEW آلمان) و تنها تفاوت آن با شاخص ذکر شده این است که بجای تحقیق از 275 سرمایه گذار و تحلیلگر، از 300 نفر تحقیقات را انجام میدهد.

BRC Retail Sales Monitor y/y یا کنسرسیوم خرده فروشی سالانه بریتانیا: این گزارش یا شاخص، اندازه گیری ماهانه دقیق عملکرد خرده فروشی در بریتانیا است که هم به عنوان معیاری برای خرده فروشان شرکت کننده و هم به عنوان یک شاخص اقتصادی کلیدی عمل می کند. RSM تغییرات ارزش واقعی فروش خرده فروشی را بر اساس ارقام ارائه شده توسط اعضای شرکت کننده که بیش از 60 درصد صنعت را بر اساس گردش مالی ارائه می دهند، اندازه گیری می کند. BRC KPMG مانیتور فروش خرده فروشی که در ابتدا به درخواست اعضای BRC برای ارزیابی عملکرد تجاری خود در صنعت گسترده تر راه اندازی شد، اقدامی معتبر بر سلامت بخش خرده فروشی انگلستان و اقتصاد گسترده تر است. کلمه British Retail Consortium (BRC) مخفف کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا است. این گزارش به صورت ماهانه و معمولا اولین سه شنبه بعد از پایان هر ماه، منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از پیشبینی ها و انتظارات بازار باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

New Zealand Electronic Card Retail Sales MoM شاخص خرده فروشی ماهانه کارتهای الکترونیکی نیوزیلند: این گزارش یا شاخص، تعداد و ارزش معاملات کارتهای الکترونیکی با تجار مستقر در نیوزلند را ارائه می دهد. این داده ها شامل معاملات با استفاده از کارت های بدهی، اعتباری و کارت های شارژی است. این گزارش شامل دارنده های خارجی کارتهای اعتباری در نیوزیلند هم می شود ولی شامل تراکنش های نیوزیلندی های ساکن خارج از کشور نمی شود. این ارقام، اشاره ای به قدرت بخش خرده فروشی دارد و بر تصمیمات نرخ بهره تأثیر می گذارد. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی های تحلیل گران باشد، برای دلار نیوزیلند مثبت و باعث صعود آن می شود و بالعکس.

Household Spending y/y یا گزارش هزینه خانوار سالانه ژاپن: این گزارش یا شاخص، تغییرات میزان تعدیل شده تورم برای تمام مخارج مصرف کنندگان را بررسی می کند. هزینه های مصرف کننده، بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی را تشکیل می دهد. این یکی از مهمترین معیارهای سلامت اقتصادی است چرا که بدین وسیله خریدار، تأثیرات موجی در اقتصاد ایجاد می کند. این گزارش به صورت ماهانه و 35 روز بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی های تحلیل گران باشد، برای ین ژاپن مثبت و باعث صعود آن می شود و بالعکس.