وقایع و اخبار هفته آینده – داده های اقتصادی، سیاست پولی و کووید 19
اخبار فارکس

وقایع و اخبار هفته آینده – داده های اقتصادی، سیاست پولی و کووید 19

برای هفته آینده در تقویم اقتصادی، داده های اقتصادی و سیاست پولی در کانون توجه هستند. هم بانک رزرو استرالیا (RBA) و هم بانک مرکزی انگلستان (BoE) در دستور کار قرار دارند. انتظار می رود که گفتگوهای بانک فدرال رزرو هم، توجهات را به خودشان جلب کنند.

هفته آینده در مقیاس بزرگتر

برای هفته پیش رو در تقویم اقتصادی با 51 خبر و واقعه اقتصادی در هفته منتهی به 6 ژوئیه (جمعه 15 مرداد)، هفته آرامی خواهیم داشت.

برای دلار ایالات متحده امریکا

در بخش خصوصی، شاخص مدیران خرید تولید ISM و شاخص مدیران خرید غیر تولید ماه ژوئیه (ISM Manufacturing and Non-Manufacturing PMIs)، در کانون توجه قرار دارند.

انتظار می رود که شاخص مدیران خرید غیر تولید (Non-Manufacturing PMI) که روز چهارشنبه قرار است اعلام شود، برای بازار تاثیر گذار باشد.

در قسمت بازار آزاد هم تغییرات مشاغل غیر کشاورزی ADP (ADP nonfarm employment change) و درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی (weekly jobless claims figures) در چهارشنبه و پنجشنبه توجهات را به خودشان جلب خواهند کرد.

ولی به هر حال خبر کلیدی و مهم بازار روز جمعه گزارش وضعیت اشتغال بخش غیر کشاورزی ایالات متحده امریکا می باشد (Nonfarm payroll).

در هفته منتهی به 30 ژوئیه (8 مرداد)، شاخص دلار با 0.79 درصد کاهش در قیمت 92.174 واحد، هفته را به پایان رساند.

اخبار و وقایع منطقه یورو

این هفته برای منطقه یورو، هفته شلوغی را خواهیم داشت.

شاخص مدیران خرید بخش خصوصی (Private sector PMIs) برای ایتالیا و اسپانیا به همراه اعداد نهایی (finalized numbers) برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو برای بازار تاثیر گذار خواهند بود.

انتظار می رود شاخص مدیران خرید ایتالیا و منطقه یورو خبر کلیدی و مهم هفته برای یورو باشند.

ارقام شاخص خرده فروشی آلمان و منطقه یورو نیز تأثیرگذار خواهد بود و مصرف برای بهبود اقتصادی پایدار، کلیدی است.

در هفته ای که گذشت، یورو با 0.84 درصد افزایش در قیمت 1.1870 دلار، هفته را به پایان رساند.

اخبار و وقایع اقتصادی برای انگلستان

در تقویم اقتصادی هفته آینده برای پوند انگلستان هفته نسبتا آرامی خواهیم داشت.

دوشنبه و چهارشنبه شاخص مدیران خرید نهایی (Finalized private sector PMIs) ماه ژوئیه منتشر خواهند شد.

انتظار داشته باشید که هرگونه بازنگری در شاخص مدیران خرید خدمات در هفته تأثیر بیشتری داشته باشد.

همچنین زمان انتشار شاخص مدیران خرید ساختمانی (Construction PMIs) نیز است که انتظار اینکه تاثیر زیادی روی مارکت داشته باشد نمی رود.

در حالی که اعداد و ارقام نهایی بر روز بازار تأثیر خواهند گذاشت،  اما رویداد مهم و کلیدی هفته روز پنجشنبه تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان (Bank of England monetary policy decision) خواهد بود.

هفته گذشته صندوق بین المللی پول (IMF) چشم انداز اقتصاد انگلیس را مطرح کرد. اکنون این سرنوشت در دستان بانک مرکزی انگلستان BoE می باشد.

پوند هفته گذشته را با 1.13 درصد افزایش در قیمت 1.3904 دلار به پایان رساند.

اخبار و وقایع دلار کانادا Loonie در هفته جدید

در  تقویم اقتصادی هفته آینده برای دلار کانادا، هفته شلوغ تری خواهیم داشت.

داده های تجاری (Trade data) روز پنجشنبه و آمار تغییر اشتغال (employment change figures) در روز جمعه اعداد  و گزارشات کلیدی برای دلار کانادا خواهند بود.

در حالی که ارقام تجاری بر روی مارکت تأثیرگذار خواهند بود، انتظار می رود آمار تغییر اشتغال تأثیر بیشتری داشته باشد.

دلار کانادا هفته گذشته را با 0.71 درصد افزایش در قیمت 1.2475 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا به پایان داد.

اخبار و وقایع از منطقه آسیا

اخبار و وقایع اقتصادی درباره دلار استرالیا Aussie

داده های بخش تولید (Manufacturing sector data)، مجوزهای ساخت و ساز (building permits)، خرده فروشی (retail sales) و داده های تجاری (trade data) مورد توجه بازار قرار خواهند گرفت.

گزارش آمارهای خرده فروشی و داده های تجاری، که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر می شوند، آمارها و وقایع مهم و کلیدی هفته خواهند بود.

اما در زمینه سیاست پولی، تصمیم سیاست پولی بانک رزرو استرالیا RBA در روز سه شنبه رویداد اصلی و مهم بازار خواهد بود.

هفته گذشته دلار استرالیا با 0.30 درصد کاهش در قیمت 0.7344 دلار هفته را به پایان رساند.

اخبار و وقایع اقتصادی برای دلار نیوزیلند Kiwi

هفته آینده در تقویم اقتصادی برای دلار نیوزیلند هفته آرامی خواهیم داشت. در اواسط هفته، گزارش ارقام تغییر اشتغال باعث جلب توجه بیشتر از ارقام انتظارات تورم در روز جمعه خواهد شد.

با یک سری چیزهای دیگر که بازار طی هفته آینده مورد توجه قرار خواهد داد و به آنها توجه خواهد کرد، انتظار می رود هر دو مجموعه اعداد جهت و مسیر دلار نیوزیلند را مشخص کنند. بازارها منتظر افزایش بیشتر فشارهای تورمی هستند…

هفته گذشته دلار نیوزیلند هفته را با قیمت 0.6974 دلار به پایان رساند.

اخبار و وقایع اقتصادی برای ین ژاپن

شاخص مدیران خرید نهایی بخش خصوصی (Finalized private sector PMIs) و آمار تورم (inflation figures) توکیو در نیمه اول هفته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتظار می رود هر گونه تجدید نظر روی ارقام شاخص مدیران خرید در هفته آینده، روی مارکت تاثیر گذار خواهد بود.

در اواخر هفته هم ارقام هزینه های خانوار (household spending figures) نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در هفته ای که گذشت ین ژاپن با 0.75 درصد افزایش در قیمت 109.720 ین در برابر دلار آمریکا، هفته را به پایان رساند.

اخبار و وقایع اقتصادی درباره یوان چین

هفته آینده برای یوان چین در تقویم اقتصادی هفته شلوغ تری پیش رو خواهیم داشت. شاخص مدیران خرید بخش خصوصی (private sector PMIs) را خواهیم داشت که روی بازار تاثیر می گذارد و مسیر حرکت یوان را مشخص خواهد کرد.

به دنبال گزارش ارقام NBS در آخر هفته گذشته، شاخص مدیران خرید ترجیهی Caixin (market’s preferred Caixin manufacturing PMI)، مسیر حرکت بازار را مشخص خواهد کرد. در آخر هفته گذشته شاخص مدیران خرید تولید NBS، از 50.9 به 50.4 کاهش یافت ...

با وجود اینکه بخش خدمات، بخش عمده ای از اقتصاد است، PMI خدمات روز چهارشنبه نیز روی بازار تأثیر گذار خواهد بود.

در هفته ای که گذشت یوان چین با 0.31 درصد افزایش در قیمت 6.4614 CNY در برابر دلار آمریکا هفته را به پایان رساند.

اخبار و وقایع جغرافیایی – سیاسی Geo-Politics

روسیه و چین همچنان مناطق اصلی مورد توجه بازارها هستند. به روزرسانی اخبار از خاورمیانه نیز نیازمند نظارت مستمر است…

توضیح برخی داده های اقتصادی

Non-Farm Employment Change یا گزارش تغییر اشتغال در بخش غیر کشاورزی: این شاخص یا گزارش میزان تغییرات در تعداد افراد شاغل در ماه گذشته، بدون احتساب صنعت کشاورزی را ارزیابی می کند. این یک داده حیاتی اقتصادی است که بلافاصله پس از پایان ماه منتشر می شود. ایجاد اشتغال یک شاخص آینده سنج مهم از هزینه های مصرف کننده است که اکثریت فعالیت های کلی اقتصادی را تشکیل می دهد. نامهای دیگر آن: Non-Farm Payrolls, NFP و Employment Change می باشد. این گزارش معمولا به صورت ماهانه و اولین جمعه بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. عددی که اعلام می شود اگر بهتر از پیشبینی ها باشد برای ارز کشور خوب می باشد.

Purchasing Managers' Index (PMI)  یا شاخص مدیران خرید: سطح شاخص انتشار بر اساس تحقیقات انجام شده از مدیران خرید در صنعت و بخش تولید را اندازه گیری می کند. این یک شاخص آینده نگر از سلامت اقتصادی است و کسب و کارها به سرعت شرایط  بازار را در آن منعکس می کنند و منعکس کننده جدیدترین و مرتبط ترین دیدگاه های مدیران خرید در مورد چشم انداز اقتصادی شرکت می باشد. این شاخص از 400 مدیر خرید که از پاسخ دهندگان می خواهد سطح نسبی شرایط کسب و کار از جمله اشتغال، تولید، سفارشات جدید، قیمت ها، تحویل های تأمین کننده و موجودی کالا را ارزیابی کنند، نظر سنجی میکند. این شاخص ماهانه و در اولین روز کاری بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. ضمنا عددی که منتشر می شود اگر بهتر از پیشبینی ها باشد برای ارز کشور خوب می باشد.