رویدادهای مهم فارکس (4 تا 8 ژوئیه)
اخبار فارکس

رویدادهای مهم فارکس (4 تا 8 ژوئیه)

امروز دوشنبه 4 ژوئیه 2022، اولین روز هفته کاری بازار فارکس است. در این خبر مهم، قصد داریم تا شما تریدرهای عزیز را با مهمترین رویدادهای این هفته بازار فارکس، آشنا کنیم.

قبل از هرچیز بد نیست بدانید که امروز مارکت ایالات متحده امریکا به دلیل تعطیلی بانک ها، فعالیتی ندارد. در واقع عملا تعطیلی مارکت امریکا، از بعد از ظهر خودش را نشان خواهد داد.

مهمترین رویداد امروز، خبر تورم مصرف کننده سوئیس بود که بهتر از انتظارات مارکت و پیش بینی اقتصاددانان، اعلام شد.

نرخ تورم مصرف کننده (CPI) ماهانه سوئیس از رقم 0.3 درصد به عدد 0.5 درصد، جهش پیدا کرد. ضمنا نرخ سالانه نیز از رقم 3.2 درصد به عدد3.4 درصد، افزایش یافت.

این رقم به شدت برای معامله گران و مارکت به دلیل افزایش اخیر نرخ های بهره مهم است. همانطور که مطلع هستید، اخیرا مقامات بانک مرکزی سوئیس برای مبارزه با تورم موجود، نرخ های بهره خود را بعد از 15 سال، به اندازه 50 واحد افزایش دادند.

حال، با توجه به رقم اعلام شده که بهتر از پیش بینی های مارکت بود، انتظار می رود فرانک سوئیس قوی تر شود.

رویداد مهم بعدی این هفته فارکس، نشست مقامات بانک مرکزی استرالیا (RBA) با هدف افزایش نرخ های بهره بانکی است.

قرار است فردا سه شنبه 5 ژوئیه 2022 ساعت 9 صبح به وقت ایران، مقامات RBA نرخ های بهره بانکی را از 0.85 به 1.35% درصد افزایش دهند. این مساله باعث قوی تر شدن دلار استرالیا در کوتاه مدت خواهد شد.

رویداد مهم بعدی، گزارش کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) است که قرار است چهارشنبه 6 ژوئیه ساعت 22:30 شب به وقت ایران، برگزار شود. همانطور که مطلع هستید این نشست، سالانه هشت مرتبه برگزار می شود. زمان آن نیز، سه هفته پس از اینکه فدرال رزرو نرخ های بهره را افزایش می دهد، می باشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: فدرال رزرو چیست؟ ساختار، وظایف و زمان برگزاری جلسات فدرال رزرو

رویداد مهم بعدی، گزارش تغییرات مشاغل ADP ایالات متحده امریکا است که قرار است پنجشنبه 7 ژوئیه ساعت 16:45 برگزار خواهد شد. این گزارش، تعداد تخمینی افراد مشغول به کار در ماه قبل را، نشان می دهد.

فراموش نکنید که رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از انتظارات مارکت باشد، باعث قوی تر شدن دلار امریکا خواهد شد.

در انتها، مهمترین خبر و رویداد این هفته، گزارش بازار مشاغل آزاد امریکا است که موسوم به خبر NFP است. قرار است این خبر، روز جمعه 8 ژوئیه 2022 راس ساعت 17 برگزار شود.

در واقع این گزارش، شامل سه خبر مهم: میانگین ساعتی دستمزدها، گزارش NFP و نرخ بیکاری امریکا است. ضمنا فراموش نکنید که درست در همین روز و ساعت، قرار است گزارش تغییرات مشاغل و نرخ بیکاری کانادا نیز، اعلام شود.

مطالعه این خبر پیشنهاد می شود: شاخص nfp چیست و چگونه می‌شود با این شاخص در فارکس ترید کرد؟