لونا از 33 دلار عبور کرد و رکورد جدید بر جای گذاشت
اخبار ارز دیجیتال

لونا از 33 دلار عبور کرد و رکورد جدید بر جای گذاشت

  • لونا، توکنی که بسیار رشد سریعی داشته است، امروز برای اولین بار پس از افزایش 9 روزه قیمت، در 34.25 دلار به فروش رسید.
  • بلاکچین لونا، ترا از 15 آگوست تا کنون، 100 درصد افزایش یافته است.
  • توکن بومی بلاکچین Terra از زمان سقوط تاریخی بازار ارز دیجیتال در نیمه ماه می، که به قیمت 4.18 دلار معامله می شد، بهبود چشمگیری داشته است.
  • این ارز در حال حاضر دوازدهمین ارز دیجیتال بزرگ با ارزش بازار 13.6 میلیارد دلار است.

Terra یک شبکه مالی قابل برنامه ریزی است که در درجه اول روی استیبل کوین تمرکز دارد. سه پروژه کلیدی در بلاکچین Terra وجود دارند که دو تای آن‌ها، پروتکل Mirror و Anchor مربوط به پلتفرم‌های سنتتیکس بوده و پروژه دیگر یک پلتفرم DeFi است که برای کسب درآمد از طریق استیبل کوین ایجاد شده است.

نمودار یک روزه لونا به تتر - 24 آگوست 2021نمودار یک روزه لونا به تتر - 24 آگوست 2021

سینتتیکس (Synthetix) یک پلتفرم معاملات توکن است که روی اتریوم ساخته شده است. این پلتفرم امکان ایجاد دارایی‌های واقعی و غیر بلاک چینی مانند سهام و خرید و فروش آنها را از طریق ارز دیجیتال فراهم می‌کند.

سینتتیکس به کاربران اجازه می‌دهد که روی ارزهای دیجیتال، سهام، ارزهای خارجی، فلزات گران‌بها، و دارایی‌های مالی دیگر نیز سرمایه‌گذاری کنند.

کاربرد Luna چیست؟

لونا به منظور تثبیت قیمت استیبل کوین و مشوق برای تراکنش‌های ماینرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بلاک چین های لایه 1 طی چند هفته گذشته افزایش چشمگیری یافته اند. Terra نیز یکی از چندین بلاک چین لایه 1 است و با اینکه بیشتر توجهات بر روی "تابستان NFT" اتریوم  و بروزرسانی اخیر EIP-1559 معطوف بوده است، بسیاری از بلاکچین‌های دیگر نیز در مسیر بهبودی گام‌های مؤثری برداشته‌اند

بلاک چین لایه یک (Layer-1) چیست؟

بلاکچین لایه 1 مجموعه ای از راهکارها است که در آن، خود بلاکچین به طور خودکار پروتکل پایه را بهبود می بخشد تا مقیاس پذیری سیستم کلی را ارتقا دهد.

سه توکن بلاکچین لایه 1 با رشد انفجاری

  1. ATOM، توکن اکوسیستم Cosmos ، ماه آگوست را با قیمت 13 دلار آغاز کرد و اکنون با بیش از 100 درصد رشد، در 21.33 دلار معامله می‌شود.
  2. پولکادات از ابتدای ماه تا کنون حدود 53 درصد افزایش قیمت یافته است.
  3. سولانا نیز با بیش از 100 درصد افزایش قیمت، 78 دلار معامله می شود. سولانا سال 2021 را با قیمت 1.52 دلار شروع کرد، این یعنی در هشت ماه گذشته، بیش از 5000 درصد جهش داشته است.

در حالی که چندین بلاک چین لایه 1 در مسیر صعود بوده اند، یکی از تحولات مهم هفته تا کنون مربوط به بیت کوین بوده است. بیت کوین، این ارز دیجیتال پیشرو، برای اولین بار در 100 روز گذشته، از سد 50 هزار دلار عبور کرد و این امر به احتمال زیاد بر روی تمام بلاکچین‌های لایه یکی و حتی بقیه بازار یک پیشرفت عالی را در پی خواهد داشت.

این یک قانون نانوشته است. از قدیم! وقتی بیت کوین حرکت بزرگی را انجام می دهد، سایر دارایی‌های با ارزش و پایین رده مانند اتریوم نیز در مسیر صعود قرار می‌گیرند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: صرافی ارز دیجیتال چیست

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام