سهام ها علی رغم گزارش ناامید کننده ADP، در حال قوی تر شدن هستند
اخبار فارکس

سهام ها علی رغم گزارش ناامید کننده ADP، در حال قوی تر شدن هستند

در همین حال، نفت وست تگزاس اینترمیدیت هم قبل از جلسه اوپک، در حال بالا رفتن می باشد.

سهام ها در حال آماده شدن برای اوج گرفتن می باشند

سهامهای S&P 500 قبل از باز شدن مارکت ایالات متحده امریکا، در حال معامله شدن در قیمتهای بالایی می باشد. این افزایش قیمت هم، ناشی از فشار معامله گران علی رغم عملکرد تاریخی ضعیف اس اند پی در ماه سپتامبر است که در حال شکل گرفتن می باشد.

بازده اوراق قرضه خزانه داری هم در حال بالا رفتن می باشد. نرخ سود اوراق قرضه خزانه داری 10 ساله ایالات متحده توانست بالای 1.30% برگردد و خودش را آنجا تثبیت کند.

ولی با این حال نتوانست به بالای قله اخیر 1.375% خود، نفوذ کند چرا که معاملات اوراق قرضه، بی ثبات نیست.

معاملات بازار ارزهای بین المللی فارکس هم تقریبا آرام می باشد. دلار ایالات متحده امریکا هم در حال از دست دادن قدرتش در مقابل سبد وسیعی از ارزهای بین المللی است و این ضعیف تر شدن دلار، باعث تقویت طلا و نقره شده که البته در آنها هم حرکات بزرگی دیده نمی شود.

گزارش تغییرات مشاغل ADP، نتوانست انتظار تحلیل گران را برآورده کند

ایالات متحده امریکا ساعاتی پیش گزارش تغییرات مشاغل ADP ماه اوت خود را منتشر کرد. این گزارشات حاکی از این بود که بخش خصوصی مشاغل در امریکا توانسته است 374.000 شغل ایجاد کند. تحلیل گران پیشبینی کرده بودند این رقم 613.000 نفر باشد.

این گزارش نتوانست انتظار تحلیل گران را برآورده کند اما تاثیرات این خبر هم روی مارکت اندک بود. به احتمال زیاد بازار منتظر خبر گزارش حقوق و دستمزدهای بخش غیر کشاورزی امریکا یا همان NFP هستند که قرار است همین جمعه منتشر شود.

یادتان باشد که گزارش تغییرات مشاغل ADP و گزارش حقوق و دستمزدهای بخش غیر کشاورزی، ارقام متفاوتی را ارائه می دهند و معامله گران هم معمولا روی NFP تمرکز می کنند.

در حال حاضر تحلیل گران انتظار دارند که گزارش حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی نشان دهد که اقتصاد امریکا، در ماه اوت توانسته باشد 750.000 شغل ایجاد کرده باشد. در صورتیکه NFP نتواند انتظار معامله گران را برآورده کند، بازار سهام تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت.

نفت  WTI، قبل از جلسه اوپک و متحدانش در حال افزایش است

در حالیکه معامله گران منتظر اجلاس اوپک و متحدانشان می باشند، در حال حاضر نفت وست تگزاس اینترمیدیت در حال تثبیت خود بالای قیمت 69 دلار امریکا می باشد.

بر اساس گزارشات اخیر، اوپک پیش بینی تقاضای نفت خود برای سال 2022 را افزایش داده است اما باید منتظر ماند و دید آیا بهبود این پیش بینی، تاثیری بر سیاست اوپک پلاس خواهد داشت یا خیر.

به احتمال زیاد، اوپک و متحدانش به برنامه خود مبنی بر افزایش تولید نفت به میزان 400.000 بشکه در روز، علیرغم درخواست ایالات متحده برای افزایش تولید، پایبند خواهد ماند.

دیروز گزارش تغییر سهام نفت کرود API، نشان داد ذخایر نفت خام، 4.05 میلیون بشکه در مقایسه با پیشبینی تحلیلگران که انتظار کاهش 2.83 میلیون بشکه را داشتند، کاهش داشته است.

انستیتوی نفت آمریکا میزان موجودی نفت خام، بنزین و سهامهای تقطیر شده ایالات متحده را گزارش می دهد. این گزارش، نشان می دهد که چقدر نفت و محصول در انبار موجود است. این شاخص، نمای کلی از تقاضای نفت ایالات متحده را ارائه می دهد.

اگر افزایش موجودی های نفت خام بیش از حد انتظار باشد، دلالت بر تقاضای ضعیف تر دارد و برای قیمتهای نفت خام منفی بوده و باعث کاهش آنها می شود. به همین شکل اگر کاهش در موجودی نفت خام هم کمتر از پیشبینی ها باشد، گفته های بالا در مورد آن نیز صدق می کند.

اگر افزایش نفت خام کمتر از حد انتظار باشد، دلالت بر تقاضای بیشتر دارد، برای قیمت های نفت خام مثبت است و باعث صعودی شدن آن می شود. به همین شکل اگر کاهش در موجودی نفت خام بیشتر از انتظارات باشد، گفته های بالا در مورد آن نیز صدق می کند.

این گزارش برای نفت مثبت بود و انتظار صعودی شدن نفت می رفت اما مقاومت 69 و 70 دلارهم، مقاومت قوی برای نفت می باشد. در صورتیکه نفت بتواند خودش را بالای این سطح قوی روانشناسی 70 دلار برساند و تثبیت کند، مومنتوم بیشتری را جمع خواهد کرد که این مسئله برای سهام های مرتبط با نفت، مثبت خواهد بود و باعث افزایش آنها خواهد شد.