پوند بریتانیا به خاطر ضعف دلار قوی تر شده ولی هنوز زیر 1.38 است
اخبار فارکس

پوند بریتانیا به خاطر ضعف دلار قوی تر شده ولی هنوز زیر 1.38 است

لندن (رویترز) – پوند استرلینگ امروز پنجشنبه در حالی که معامله گران منتظر گزارش مشاغل کامل روز جمعه هستند تا شتاب جدیدی به بازارهای ارز بدهند با افزایش قیمت روبرو شده، دلیل آن هم ضعف دلار پس از ناامیدکننده بودن آمار نیروی کار آمریکا بوده است.

تا الان طی این هفته در غیاب انتشار داده های خاص انگلستان یا سخنرانان بانک مرکزی انگلستان، پوند با حرکت سایر ارزها، حرکت کرده است.

پس از آنکه گزارش ارقام حقوق و دستمزد ADP ایالات متحده کمتر از حد انتظار بود، دلار نزدیک به ضعیف ترین حالت خود در طی یک ماه اخیر خود رسیده است.

بازارهای ارز به طور کلی در جلسه اروپا آرام بوده اند، زیرا سرمایه گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد مشاغل بخش غیرکشاورزی ایالات متحده فردا جمعه هستند. گزارش مشاغل فردا به دقت زیر نظر است زیرا فدرال رزرو ایالات متحده گفته است که بهبود اشتغال، زمان شروع برنامه کاهش خرید دارایی ها یا همان Tapering را تعیین می دهد.

امروز پنجشنبه 11 شهریور ساعت 12:30 ظهر به وقت تهران، پوند استرلینگ در مقابل دلار امریکا 0.2% بالاتر و در قیمت 1.37885 پوند به دلار، در حال معامله شدن بود. پوند، روز سه شنبه، به طور اندکی از سطح 1.38 دلار عبور کرد، اما  دیروز چهارشنبه، از 1.37995 دلار بالاتر نرفت.

در مقابل یورو هم، پوند حدود 0.1 درصد افزایش یافت و به 85.92 پنس در یورو رسید. تحلیلگران FX در ING گفتند که:

سطح 0.8600 برای استرلینگ یورو، ناحیه مقاومت محسوب می شود.

شکست بالای آن سطح، می تواند باعث شود که جفت برای مدت طولانی تری حمایت شود، اما در حال حاضر ما شاهد هیچ مورد محکمی برای ضعف GBP و در نتیجه افزایش بیشتر این جفت ارز نیستیم.

در اوایل سال جاری، سرعت برنامه واکسیناسیون کووید 19 بریتانیا و تجارت گسترده تر در بازارهای جهانی، پوند بریتانیا را به بهترین عملکرد در بین ارزهای G10 تبدیل کرد، اما از آن زمان به بعد، این ارز قدرتش را از دست داده است.

یورو در برابر پوند در حدود 1.5 درصد در دو هفته گذشته تقویت شده است. حرکتی که تحلیلگر ارشد بازار ارز Rabobank، جین فولی، گفت این مسئله بیشتر به دلیل ضعف شدید استرلینگ است تا قدرت یورو.

فولی در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت:

داده های اقتصادی اخیر انگلستان پیام متفاوتی را در مورد اعتماد مصرف کننده به همراه داشته است. فولی در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت: داده های اقتصادی بهتر و قوی تری از انگلستان برای بازگشت مجدد EUR/GBP  به هدف نهایی 0.84 امسال، نیاز است.

سرمایه گذاران همچنین در حال مشاهده داده های مربوط به عفونت کووید 19 در بریتانیا هستند. در آخرین هفته ماه اوت، بریتانیا بیشترین تعداد موارد جدید ابتلا به کووید 19 را در مدت بیش از یک ماه گزارش کرده است.

تعداد خریدارانی که در خیابان های بزرگ بریتانیا، مراکز خرید و پارک های خرده فروشی رفت و آمد می کنند در ماه اوت همچنان رو به بهبود است و شکاف در همان ماه اوت نسبت به سال 2019 از 24.2 درصد در ماه ژوئیه به 18.6 درصد کاهش یافته است.