یک تقویم اقتصادی آرام، دلار و یورو را در کانون توجه قرار می دهد
اخبار فارکس

یک تقویم اقتصادی آرام، دلار و یورو را در کانون توجه قرار می دهد

امروز در تقویم اقتصادی یک روز آرامی را پیش رو خواهیم داشت. ولی بهرحال داده های اقتصادی از طرف آلمان و ایالات متحده، یورو و اسکناس پشت سبز (دلار) را در کانون توجه قرار می دهد.

اخبار اوایل روز (مارکت آسیا)

امروز در تقویم اقتصادی اوایل صبح شروع آرامی را داشتیم و گزارش نرخ تورم (Inflation) چین توجهات را به خودش جلب کرده بود.

اخبار مرتبط با چین

نرخ تورم سالانه برای ماه ژوئیه در برابر پیشبینی 0.9% اقتصاددانان از 1.1% به 1.0% کاهش پیدا کرد و نرم تر شد. قیمت مصرف کننده هم نسبت به ماه قبل یا ماه به ماه (m/m) 0.3% افزایش پیدا کرد و بهرحال کاهش 0.4% ماه ژوئن را معکوس کرد. اقتصاددانان رقم 0.3% را پیشبینی کرده بودند.

فشارهای تورمی عمده فروشی هم افزایش یافته است با این حال نرخ سالانه تورم عمده فروشی از 8.8٪ به 9.0٪ افزایش یافت. اقتصاددانان نرخ 8.7٪ را پیش بینی کرده بودند.

دلار استرالیا Aussie با انتشار این ارقام از 0.73366 دلار به 0.73422 دلار رسید. در زمان نوشتن این مقاله دلار استرالیا با 0.01٪ کاهش به 0.7355 دلار رسید.

اخبار دیگر مکان ها

در زمان نوشتن این مقاله ین ژاپن با 0.02٪ افزایش به 110.230 ین در برابر دلار آمریکا رسید و دلار نیوزیلند Kiwi هم با 0.10٪ افزایش به 0.7017 دلار رسید.

و اما اخبار و وقایع اقتصادی امروز

اخبار مرتبط با یورو

در تقویم اقتصادی امروز برای یورو روز آرامی را پیش رو خواهیم داشت. امروز دوباره اقتصاد آلمان با گزارش تجاری ماه ژوئن در کانون توجه است.

با توجه به موارد دیگر که بازارها برای در نظر گرفتن و توجه کردن دارند، می توان انتظار حساسیت یورو به این ارقام و به ویژه به تقاضای خارجی را داشته باشید.

در زمان نوشتن این مقاله، یورو با 0.03٪ کاهش به 1.1758 دلار رسید.

اخبار مرتبط با پوند انگلستان

در تقویم اقتصادی امروز برای پوند انگلستان روز آرامی را پیش رو خواهیم داشت و هیچ خبر اقتصادی یا واقعه ای که بتواند به پوند مسیر و جهتی خاص، بدهد را نداریم.

در زمان نوشتن این مقاله، پوند انگلستان با 0.04٪ کاهش به 1.3867 دلار رسید.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

در تقویم اقتصادی امروز برای دلار امریکا روز آرامی را پیش رو خواهیم داشت.

امروز بعدازظهر به وقت تهران ساعت 18:30 گزارش افتتاح شغل JOLTs را خواهیم داشت. با این حال به دنبال گزارش NFP روز جمعه، ارقام امروز بعید است که تأثیر مادی بر دلار یا بازارهای وسیع داشته باشد.

ولی بهرحال هرگونه گفتگویی از سمت کمیته بازار آزاد فدرال FOMC، توجهات زیادی را به خودش جلب خواهد کرد.

در زمان نوشتن این مقاله شاخص قیمت دلار آمریکا با 0.02٪ افزایش به 92.823 رسید.

اخبار مرتبط با دلار کانادا Loonie

در تقویم اقتصادی امروز برای دلار کانادا روز به خصوص آرامی را پیش رو خواهیم داشت و هیچ خبر اقتصادی یا واقعه ای که بتواند به Loonie مسیر و جهتی خاص، بدهد را نداریم. این فقدان خبر یا واقعه خاص، دلار کانادا را در دستان احساسات ریسک بازار رها خواهد کرد.

در زمان نوشتن این مقاله، دلار کانادا با 0.07٪ کاهش به 1.2563 دلار در برابر دلار آمریکا رسید.

توضیح برخی داده های اقتصادی

JOLTS Job Openings یا افتتاح شغل جولتس: این گزارش یا شاخص، تعداد فرصت های شغلی در ماه گزارش شده بدون احتساب صنعت کشاورزی را ارزیابی می کند. این شاخص دیر منتشر می شود اما می تواند بر بازار تأثیر بگذارد زیرا گشایش یا افتتاح شغل، یک شاخص آینده نگر از اشتغال کلی است. علت نامگذاری آن به جولتس این است: جولتس مخفف Job Openings and Labor Turnover Survey به معنی افتتحاح شغل و بررسی گردش کار می باشد. این شاخص به صورت ماهانه و 40 روز بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. عددی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.