بوریس جانسون از تضعیف پوند انگلیس جلوگیری کرد (اومیکرون در کنترل است)
اخبار فارکس

بوریس جانسون از تضعیف پوند انگلیس جلوگیری کرد (اومیکرون در کنترل است)

امروز دوشنبه 3 ژانویه 2022، به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر بریتانیا؛ بوریس جانسون اعلام کرد هیچ نگرانی جدی برای مقابله با سویه جدید اومیکرون در بریتانیا وجود ندارد. همین خبر به تنهایی می تواند جلوی تضعیف GBP/USD رابگیرد! چرا که قرنطینه مجدد به طور مستقیم در تصمیم گیری بانک مرکزی در مورد نرخ بهره موثر بوده و در نهایت کاهش ارزش پوند انگلیس به دلار امریکا را، در پی می داشت. وی اظهار کرد سویه اومیکرون، بسیار معتدل تر از سویه های قبلی است. بوریس جانسون گفت:

ما کماکان به روش خود برای مبارزه با این بیماری در سطح ملی ادامه خواهیم داد. وی گفت البته که ما تمام فاکتورهای قبلی را در سطح کشوری رعایت می کنیم.

نخست وزیر بریتانیای کبیر گفت: فارغ از افزایش این ویروس در بریتانیا، ما محدودیت ها و مقررات جدیدی برای کشور و مردم، وضع نخواهیم کرد. بوریس جانسون ادامه داد: تا دو هفته دیگر فشارها روی پرسنل بیمارستان بیشتر هم خواهند شد. ولی نکته حائز اهمیت این است که هیچ جای نگرانی نسبت به اومیکرون، وجود ندارد.

بریتانیا در سطح بسیار بسیار بالایی واکسیناسیون را اجرا کرده است. ولی خوشبختانه سویه جدید کرونا، معتدل تر از انواع خطرناک و کشنده قبلی خود می باشد. وی ادامه داد ما به اجرای بوستر یا مکمل این واکسن، ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر بریتانیا در یک جلسه در جنوب شرقی انگلستان؛ باکینگهام شایر، گفت:

اکثر افرادی که در حال حاضر در آی سی یو بستری هستند، افرادی هستند که واکسینه نشده اند. ضمنا 90% افراد در بریتانیا بوستر واکسن کووید خود را هنوز نزده اند.

بوریس جانسون ماه گذشته در راستای اجرای محدودیت ها در قالب طرح B خود گفت: ما کماکان به زدن ماسک در مکان های عمومی و رعایت فاصله گذاری، ادامه خواهیم داد و قرار نیست محدودیت های جدیدی را دوباره برای بستن کسب و کارها به اجرا بگذاریم.

دیروز در خبری دیگر در بریتانا از دانش آموزانی که بعد از تعطیلات کریسمس به مدارس خود بر می گردنند خواسته شد تا ماسک های خود را بزنند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: تحلیل یورو دلار