کاهش قیمت نفت به خاطر جهش کرونا
اخبار فارکس

کاهش قیمت نفت به خاطر جهش کرونا

امروز دوشنبه 27 سپتامبر، تا این لحظه قیمت های نفت، با هم متفاوت بوده اند. قیمت نفت برنت افزایش داشته ولی نفت خام ایالات متحده، بعد از اینکه شرکت های هواپیمایی از ترس شیوع مجدد کویید، پروازهایشان را کنسل کردند، ریزش کرده است.

قیمت نفت خام آتی وست تگزاس اینترمیدیت هم تا این لحظه، 97 سنت یا 1.3% کاهش داشته و در حال حاضر هر بشکه آن 72.71 است. شایان ذکر است که این نفت خام WTI، روز جمعه به خاطر بسته بودن مارکت ایالات متحده، معامله نشد.

نفت خام برنت نیز، 24 سنت یا 0.3% ریزش داشت و قیمت هر بشکه آن، 75.90 می باشد. هر دو این قراردادها هفته پیش، بعد از اینکه اخباری ناشی از اینکه شیوع اومیکرون اینقدرها هم نگران کننده نیست، 3 تا 4% افزایش یافتند.

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: تحلیل نفت خام

ولی فراموش نکنید که واریانت اومیکرون که بسیار سریع شیوع پیدا می کند، باعث افزایش موارد زیادی در سراسر جهان شده و نگرانی های زیادی را به وجود آورده است. در سه روز گذشته که شرکت های هواپیمایی، پروازهایشان را کنسل کرده اند، هزاران مسافر دچار مشکل و بحران شده اند.

جفری هالی تحلیلگر اواندا می گوید:

سفرهای کمتر مساوی است با فعالیت های اقتصادی کمتر در ایالات متحده و فعالیت های اقتصادی کمتر، برابر است با فروش کمتر نفت WTI، که معیار قیمت گذاری نفت ایالات متحده است.

کارشناسان بازار می گویند که به طور عمومی تقاضا برای بازار نفت در کوتاه مدت، محتاطانه خواهد بود.

یکی از تحلیلگران دیلی FX به نام لیونا لیو در سنگاپور می گوید:

درست است که شیوع سویه جدید کووید؛ اومیکرون، خیلی سریع تر از باقی موارد کرونا بوده ولی، شواهد نشان می دهند که افرادی که درگیر این بیماری می شوند، بستری های کمتری را تجربه می کنند. خانم لیو ادامه داد: درست است که قیمت نفت تحت تاثیر سویه اومیکرون قرار گرفته ولی، در صورت تایید عدم نگرانی ها از این سویه، کاهش قیمت نفت متوقف خواهد شد.

از طرف دیگر رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین روز جمعه اظهار کرد: اتحادیه اروپا باید فقط خودشان را به خاطر سیاست های غلطشان درباره افزایش بی سابقه قیمت گاز، سرزنش کنند. وی ادامه داد: برخی از اعضای این اتحادیه، نفت ارزان روسیه را خریده و به قیمت های بالاتری به دیگر کشورهای این اتحادیه، می فروشند.

با توجه به تمام مواردی که ذکر شد، سرمایه گذاران بازار نفت، منتظر نشست بعدی اعضای اوپک در 4 ژانویه هستند. این اعضا قرار است تصمیم بگیرند که آیا تمایل به ادامه فروش روزانه 400.000 بشکه برای ماه فوریه دارند یا خیر.