این برنامه نویس 12 ساله که با پروژه توکن NFT  میلیونر شد
اخبار ارز دیجیتال

این برنامه نویس 12 ساله که با پروژه توکن NFT میلیونر شد

بنیامین احمد، نوجوان 12 ساله، با این سن و سال اندکش، در فضای NFT یا توکن غیر مثلی نام و نشانی برای خود به هم زده!

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، به نقل از سایت cnbc، بنیامین مقیم لندن و فرزند یک برنامه نویس است. وی برنامه نویسی را در 5 سالگی آموخت و با علاقه‌ و پشتکاری که داشت، به پیشرفت مهارت‌های برنامه نویسی خود ادامه داد و اکنون صاحب کسب و کار خود است. تابستان امسال، احمد دو پروژه NFT، از جمله مجموعه جذاب و پیکسلی «نهنگ‌های عجیب و غریب» را راه اندازی کرد، که تنها ظرف مدت دو ماه، 40.000 دلار برای او درآمدزایی کرد.

پس از اتمام کار پروژه نهنگ‌ها، بنیامین این بار با توسعه دهندگان شرکت بورینگ بناناز (Boring Bananas) وارد همکاری شد. این همکاری در زمینه خلق شخصیت‌های قهرمان برای یک مجموعه بازی‌های NFT شامل 8888 شخصیت کمیک است.

این مجموعه در 18 سپتامبر راه اندازی شد و تنها در مدت 12 دقیقه به فروش رسید. به گزارش دون آنالیتیکز (Dune Analytics) ، این مجموعه تا به امروز ، بیش از 5 میلیون دلار فروش داشته است.

بنیامین در گفتگو با سی ان بی سی گفت:

"ناگهان آدرنالین خونم بالا رفت. واقعاً تا زمانیکه واکنش‌های مخاطبان را نبینید، هیچ‌وقت متوجه نمی‌شوید که شخصیتی که خلق کرده‌اید، تا چه حد محبوبیت داشته است.»

NFT چیست؟

NFT یا توکن‌ غیرمثلی دارایی‌ دیجیتالی منحصر به فردی شامل عکس‌ با فرمت jpegs و کلیپ ویدئویی است که با کد خود، در دفتر کل غیر متمرکز یا بلاکچین نمایش داده می‌شوند. می‌توان درست مانند دارایی‌های فیزیکی، به خرید و فروش NFT پرداخت. چرا که بلاکچین امکان ردیابی مالکیت و اعتبار هر یک از این توکن‌ها را می‌دهد.

 

شخصیت های جهان قهرمان‌های غیرمثلی یا NFH، از قهرمانان، شروران و خدایان تشکیل شده‌اند. و خط داستانی خاص خود را دارند. بنیامین در گفتگو با CNBC Make It اظهار داشت، این قهرمانان توسط مارول و نیکلدئون، هنرمندان سابق دیزنی، طراحی شده‌اند که اکنون بخشی از تیم NFH هستند.

رده شغلی این برنامه نویسی نوجوان در تیم NFH، توسعه‌دهنده است. وی در این خصوص اظهار داشت که نقش وی در تیم، پشتیبان فنی و وظیفه‌ای که برعهده دارد، پاسخ دادن به کوئری در گروه دیسکورد (Discord) پروژه است.

او همچنین با کمک پدر خود، که یک توسعه دهنده وب است، دست به ایجاد برنامه وب و قرارداد هوشمند پروژه زده است. این قرارداد هوشمند کدی است که در بلاک چین، از پروژه پشتیبانی می‌کند.

احمد با اشاره به هدف کلی پروژه NFH تأکید کرد:

« ما در حال ساخت چیزی هستیم که معتقدیم می‌تواند کل صنعت رسانه و سرگرمی را مختل کند.»

وی افزود:

«برای ایجاد تحولی در فضای اینترنت، تیم NFH بیشتر درآمد خود را پس انداز کرده و قصد دارد از آن برای توسعه شرکت و دارایی آن استفاده کند. علاوه بر برداشت عواید حاصل از فروش مجموعه اولیه، هر بار که یکی از NFT ها فروخته می‌شود 5 درصد حق امتیاز دریافت می‌کنم. فروش ثانویه نیز به جریان مداوم درآمد پروژه تبدیل و پس انداز می‌شود.»

اگرچه او از نظر مالی، در جهان NFT موفق بوده است، اما معتقد است که یکی از ارزشمندترین جنبه‌های NFH و به طور کلی این فضا، جامعه آن است. از نظر این برنامه‌نویس کلید اصلی تمامی پروژه‌های موفق توکن‌های غیرمثلی همانا جامعه است. اما در اکثر مواقع جنیه خلاقانه و رسالت آموزش به این جامعه نادیده انگاشته می‌شود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: شبکه بلاک چین اتریوم و انواع دیفای‌ها

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام