روانشناسی بازار؛ تعهدی برای تریدهای بهتر
اخبار فارکس

روانشناسی بازار؛ تعهدی برای تریدهای بهتر

معامله کردن در بازارهای مالی، نیازمند قوانین و استراتژی های مربوط به خودش می باشد. یکی از این قوانین، متعهد بودن به استراتژی و قوانین مرتبط به روانشناسی معاملات است. وقتی صحبت از روانشناسی بازار می شود، منظور آگاهی شخصی و عادت های معاملاتی تریدرها است.

هر کسی که قصد اجرای یک رژیم غذایی یا ترک سیگار را داشته، خوب می داند که این مقوله کار راحتی نیست. منظور این است که ترک چنین عاداتی مستلزم داشتن یک سری قوانین و متعهد بودن به اجرای این قوانین است.

معامله گران بازارهای مالی هم از این قضیه مستثنی نیستند. آنها هم از یک سری عادات بد، در عذاب هستند. عادات ریشه داری که اجازه نمی دهد آنها معاملاتی اصولی انجام بدهند. احساسات منفی رایجی که ناشی از عدم کفایت و احساس گناه است و منجر به بستن یک پوزیشن همراه با پیامدهای فاجعه بار می شوند.

برای غلبه بر این مشکل، نیاز است تا بدانید که هیچ رمز و راز یا جادو درمانی وجود ندارد. تنها با تلاش برای اصلاح عاداتی که ما را از پایداری و تعهد نسبت به یک سری اصول در معاملات خود باز می دارد، می توانیم به نتیجه برسیم. اما این عمل به یک کاتالیزور نیاز دارد، یک منبع انرژی پیوسته که به ما امکان می دهد آن را در طول زمان حفظ کنیم که این مسئله، مستلزم احساس نیازی حیاتی، برای این قضیه است.

مانند نیاز یک فرد دیابتی به اجرای یک رژیم غذایی خاص یا رژیم یک فرد سیگاری مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه برای ترک کردن سیگار. تغییر عادات ما تصمیمی بسیار حیاتی و احساسی است که مستلزم تلاش دائمی ما است.  

به اجرا گذاشتن این تغییرات عادتی در معاملات مان، نیازمند این است که اول از مشکل آگاه باشیم و به طور مداوم برای حل آن مشکل، تلاش کنیم. همین الان توجیهات را کنار بگذارید و عمل تغییر را سرلوحه کارتان قرار دهید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: روانشناسی بازار فارکس

بزرگترین مشکل من صبر است. من هیچ مشکلی با سایز پوزیشن تریدهایم ندارم. من افزایش قیمت را به درستی متوجه می شوم و در شناسایی فرصت ها مهارت دارم. اما، همیشه از مهارت هایم در زمان مناسب استفاده نمی کنم. آیا جمله مذکور برایتان آشنا نیست؟!

من شخصا مشکل را شناسایی کرده ام، از آن آگاهم و مصمم به تغییر آن هستم. من این کار را با نوشتن یک دفتر ژورنال معاملاتی در پایان هر جلسه آغاز کرده ام و آن را با شما به اشتراک می گذارم.

اگر نمی دانید که ژورنال معاملاتی چیست، تا چند روز آینده در قسمت مقالات فارکسی وبسایت دنیای ترید، مقاله جامعی از اینکه یک ژورنال معاملاتی چیست، با شما به اشتراک می گذاریم.

درون این ژورنال معاملاتی، کارهایی را که هر روز به خوبی انجام داده‌ام، مثل کارهای اشتباهی که انجام داده‌ام و اقدامات اصلاحی که باید در معاملاتم ادغام کنم، ثبت می‌کنم. شخصا نمی توانم بگویم که من این رژیم های معاملاتی ام را دوست دارم، اما موضوع دوست داشتن نیست بلکه، مسئله این است که بخواهیم معامله گر بهتری شویم!

امیدوارم شما هم از تجربه من استفاده کنید تا بتوانید از لحاظ روانشناسی، عادات معاملاتی تان را دیده و آنها را با عادت های سالم تر، اصلاح کنید تا به سودهای بیشتری برسید.