جریان سرمایه به سمت بیت کوین سرازیر می‌شود
اخبار ارز دیجیتال

جریان سرمایه به سمت بیت کوین سرازیر می‌شود

اسیلاتور یا نوسان ساز نسبت عرضه استیبل کوین، نشانه‌هایی از سرازیری جریان جدیدی از سرمایه به سوی بیت کوین را ردیابی کرد.

شاخصی که قیمت ارزها را در پایین‌ترین حد خود از نظر تاریخی، رصد می‌کند، اکنون دست گذاشته است روی یک جریان جدید سرمایه که چندی است، به سوی بیت کوین سرازیر می‌شود.

به گزارش دنیای ترید، به نقل از سایت کوین دسک، اسیلاتور نرخ عرضه استیبل کوین، طی چهار هفتۀ گذشته، در سیر نزولی خود، از پایین‌ترین سطح در 12 ماهه اخیر نیز عبور کرده و از 2.6 به 1.9 رسیده است.

اسیلاتور یا نوسان‌ساز ساخته تحلیل‌گر مطرح ویلی وو (Willy Woo) بوده و اکنون شرکت گلسنود (Glassnode) به طور انحصاری، سیگنال‌های هوشمندانه‌ای را که این نوسان ساز ارائه می‌دهد، دنبال می‌کند.

این شرکت که یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تحلیل داده‌های زنجیره‌ای در اکوسیستم بیت کوین به شمار می‌رود، روز پنجشنبه در توئیتی نوشت:

«طی هفته اخیر، اسیلاتور نسبت عرضه استیبل کوین (SSR)  ابتدا در پایین قرار گرفت و سپس روند صعودی را آغاز کرد که نشان می دهد، جریان سرمایه بار دیگر از سوی استیبل کوین برگشته و به سمت خرید بیت کوین به راه افتاده است.»

توئیت_شرکت_گلسنود_Glassnode_تحیل_اسیلاتور_SSR_پیشبینی_افزایش_قیمت_برای_بیت_کوین_ژوئن_2020

وی در ادامه برای اثبات ادعای خود نمودار اسیلاتور را به نمایش گذاشته است.

نمودار_اسیلاتور_نرخ_عرضه_استیبل_کوین_شرکت_گلسنود_Glassnode_ژوئن24_2020

 

به عبارتی دیگر، به نظر می‌رسد شکارچیان معامله، در حال صف آرایی برای استفاده از استیبل کوین برای خرید dip‌های بیت کوین و بازارهای رمز ارز گسترده‌تر هستند.

این یعنی به زودی شاهد احیا یا حتی اوج گیری دوباره ارزش بیت کوین خواهیم بود.

 

 استیبل کوین (Stablecoins) یا سکه‌های ثابت، رمز ارزهایی هستند که ارزش آنها به یک معیار خارجی مانند دلار آمریکا گره خورده است. این ارزهای دیجیتال، اساساً پروکسی‌هایی برای ارزهای فیات هستند و یک مزیت ثبات قیمت را با خود به ارمغان می‌آورند که دیگر دارایی‌های دیجیتال ندارند و به طور گسترده، برای تأمین هزینه خرید رمز ارز استفاده می‌شوند.

طبق گزارش شرکت مساری (Messari)، با نگاهی به نمودار سال به سال (YOY) ارزش کل بازار استیبل کوین، در می‌یابیم که ارزش کل بازار این سکه‌های ثابت، نسبت به سال قبل، 10 برابر و بیش از 100 میلیارد دلار افزایش یافته است.

نسبت عرضه استیبل کوین (SSR) با تقسیم ارزش بازار بیت کوین (BTC) بر ارزش کل بازار استیبل کوین‌های اصلی محاسبه می‌شود.

 شرکت گلسنود در یک پست توضیحی در سایت خود نوشت:

« سطح پایین (SSR) نشان می‌دهد که استیبل کوین‌ها از قدرت خرید بیشتری برای خرید بیت کوین برخوردارند. همانطور که همین مقدار دلار آمریکا نسبتاً قدرت خرید بیشتری برای خرید BTC دارد. برعکس، نسبت بالای (SSR)  به این معنی است که فیات قدرت خرید پایینی دارد.»

اسیلاتور نسبت عرضه استیبل کوین (SSR) معامله‌گران را در شناسایی سطوح بالای (SSR) و هر گونه تغییر روند قریب‌الوقوع، یاری می‌دهد. با اینحال، این شاخص، معاملات مبتنی بر رمز ارزهای فیات یا مشتقات بیت کوین را در نظر نمی‌گیرد و از این لحاظ نمی‌توان آن را یک اندیکاتور بی عیب و نقص نامید. با این وجود، تجربه نشان داده است که در گذشته، شاخص قابل اعتمادی برای نشان دادن تغییرات بوده است.

اسیلاتور_نرخ_عرضه_استیبل_کوین_شرکت_گلسنود_Glassnode_ویلی وو_Willy_Woo      

به عنوان مثال، یکه تازی پیشین بیت کوین، از جمله اولین صعودش در سه ماهه آخر سال 2020، با تشخیص اسیلاتور آغاز شد، وقتی که اسیلاتور عدد زیر 2- را برای نسبت عرضه استیبل کوین خواند. بنابراین، احیای اخیر می‌تواند سیگنالی از یک جابجایی ثروت قریب الوقوع برای بیت کوین و صرافی‌ها و بازارهای گسترده ارز دیجیتال باشد.

در حال حاضر بیت کوین نزدیک به 33،560 دلار معامله می شود که 3٪ افت قیمت در روز را نشان می‌‎دهد. این رمز ارز پیشرو در اواسط ماه می به شدت سقوط کرد و رشد آن، از آن زمان تاکنون، عمدتاً به بازه 30 الی 40 هزار دلار محدود شده است. همچنین در اوایل هفته جاری، یک افت موقتی قیمت تا سقوط به  29,000 دلار را نیز به خود دیده است.

این درحالیست که در چهار هفته گذشته، ارزش بازار گسترده‌ترین استیبل کوین دنیای سرمایه، یعنی تتر (USDT)، طی یک صعودی به یاد ماندنی، از 59 میلیارد دلار به بیش از 64 میلیارد دلار افزایش یافته است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام