مارک زاکربرگ: به زودی پای انواع NFT به اینستاگرام کشیده خواهد شد!
اخبار ارز دیجیتال

مارک زاکربرگ: به زودی پای انواع NFT به اینستاگرام کشیده خواهد شد!

مدیرعامل شرکت متا، مارک‌ زاکربرگ، به تازگی اعلام کرد که قرار است توکن های NFT را وارد اینستاگرام کند. وی رسما در کنفرانس South by Southwest که در تگزاس برگزار شد گفت که توسعه دهندگان شرکت متا در حال افزودن قابلیت NFT (توکن های غیر مثلی) به اینستاگرام هستند. وی همچنین افزود که این یک اولویت برای متا است، در نتیجه سرعت انجام کار نیز بسیار بالا می باشد. 

یکی از خبرنگاران نشریه Platformer در رابطه با این موضوع در توییتر خود گفت زاکربرگ امیدوار است در ماه‌های آتی، کاربران اینستاگرام بتوانند NFTهای خود را در این شبکه اجتماعی مینت کنند.

در اکتبر سال گذشته، فیسبوک برند تجاری خود را رسما به متا تغییر داد تا تمرکز بیشتری روی متاورس داشته باشد. اما گزارش‌ های مالی این شرکت از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ نشان می‌ دهد متا بیش از ۱۰ میلیارد دلار ضرر کرده است. البته لازم به ذکر است پروژه‌ های متاورسی این شرکت هنوز به طور رسمی معرفی نشده‌ اند و کسب سود در این شرایط کار واقعا سختی است.

ایجاد بستری برای NFT ها اولین تلاش شرکت متا برای راه‌ اندازی پروژه بلاک چینی نیست. در سال ۲۰۱۹، متا از ساخت یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا خبر داد. این استیبل کوین ابتدا لیبرا نام داشت و پس از مدتی به دیم تغییر کرد. البته پروژه استیبل کوینی فیسبوک شکست خورد و به دلیل عدم تایید قانونی و بازخورد جامعه منحل شد و امتیاز آن توسط شرکت سیلورگیت کپیتال خریداری شد. البته بعضی از کارمندان سابق متا با احیا کردن کد های متن باز دیم، به دنبال احیای این پروژه استیبل کوینی هستند.

مطالعه اخبار کاردانو پیشنهاد می‌شود: اخبار کاردانو 

همچنین توییتر نیز تصمیمی مبنی بر افزودن پشتیبانی از NFT ها در ماه ژانویه گرفت و شبکه‌ های اجتماعی مختلف نیز به دنبال اضافه کردن این قابلیت افتادند. به عنوان مثال، Reddit، آواتارهای NFT را اضافه کرده است.

اما تنها غول‌ های شبکه های اجتماعی به دنبال ورود به متاورس‌ نیستند بلکه شرکت‌ های مالی سنتی نیز طی چند ماه اخیر علاقه خود به فضای متاورس و کریپتو را نشان داده اند. برای مثال، اطلاعات مختلف نشان می‌ دهند شرکت امریکن اکسپرس نیز به دنبال راهی برای ورود به دنیای متاورس است.

درخواست ثبت شده این شرکت در اداره ثبت اختراع آمریکا نشان می‌ دهد امریکن اکسپرس آماده ارائه خدمات بانکداری مجازی در ارز های دیجیتال و امکان استفاده از کارت‌ های اعتباری خود در بازار NFT است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام