گوگل در آستانه 23 سالگی از برنامه های جدید درباره ارز دیجیتال خبر داد
اخبار ارز دیجیتال

گوگل در آستانه 23 سالگی از برنامه های جدید درباره ارز دیجیتال خبر داد

بر کسی پوشیده نیست که گوگل، معروف‌ترین شاخص روند بیت کوین است. از زمان معرفی بیت کوین، گوگل ارز دیجیتال را نیز پوشش داده و شروع به ایجاد ابزار برای آن کرده است. هم اکنون گوگل به یک شاخص مهم و اساسی برای ردیابی محبوبیت بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

به گزارش رسانه ارزهای دبجیتال و فارکس دنیای ترید، به نقل از سایت کوین تلگراف، این موتور جستجوی محبوب، روز دوشنبه بیست و سومین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت.

گوگل و ارزهای دیجیتال

گوگل به دست لری پیج و سرگئی برین در دانشگاه استنفورد تأسیس شد و 23 سال است که به عنوان یکی از اصلی‌ترین دریچه ورود به دنیای مجازی به کاربران سراسر جهان خدمت رسانی می‌کند. گوگل پس از آغاز به کار ارزهای دیجیتال، اولین روش برای جستجوی کوین‌های جدید، پیگیری روندهای بازار و یادگیری نحوه خرید ارز دیجیتال بوده است.

از آنجا که آمار جستجوی اینترنتی یک راه عالی برای ردیابی رفتار کاربران است، سرویس Google Trends به منبع قابل اعتمادی برای ارزیابی علایق و گرایشات کاربران تبدیل شده است. داده‌های خروجی این ابزار کوین‌هایی را که بیشتر توسط کاربران جستجو شده‌اند، رتبه بندی می‌کند و یک ضریب محبوبیت به مخاطب ارائه می‌دهد. با استفاده از این ابزار، معامله‌گران قادر خواهند بود الگوهای نوظهور را ردیابی کنند و رفتار معامله‌گری خود را با آن تطبیق دهند و به قول معروف در جهت روند بازار حرکت کنند. زیرا بدیهی است که روند بازار دوست معامله‌گر بوده و به عنوان فاکتوری مهم در پرایس اکشن عمل می‌کند.

عرضه‌های اولیه یا ICO، منابع مالی غیر متمرکز یا DeFi و توکن‌های غیرمثلی یا NFT، همگی قبل از انجام مرحله اصلی در اکوسیستم ارز دیجیتال، جهشی را در ابزار Google Trends تجربه کرده‌اند.

نمودار بررسی مقایسه‌ای پرایس اکسن با حجم جستجو در گوگل

نمودار بررسی مقایسه‌ای پرایس اکسن با حجم جستجو در گوگل

یک جستجوی سریع درباره واژه بیت کوین نشان می‌دهد که علاقه کاربران اینترنت تقریبا با نوسان قیمت بزرگترین ارز رمزنگاری شده همپوشانی دارد. همپوشانی مشابهی را نیز می‌توان در نمودارهای دوج کوین مشاهده کرد.

اگر آمارهای خنثی را کنار بگذاریم، جالب است بدانیم که موضع‌گیری گوگل در مورد ارزهای دیجیتال، از روند اصلی بازار پیروی می‌کند. در ماه مارس 2018، در پی بدنامی عرضه‌های اولیه کوین‌ها، گوگل ادز از طریق به روزرسانی سیاست خدمات مالی خود، تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال را در پلتفرم خود ممنوع کرد. بنابراین می‌توان به سادگی دریافت که در سیاست‌های گوگل در این راستا کاملاً با سیاست‌های رگولاتوری نهادهای نظارتی هم راستاست.

البته، از آن زمان به بعد، رویکرد این غول جستجو در مورد ارزهای دیجیتال متعادل‌تر شده است. گوگل به تازگی اعلام کرده است که مایل به از سرگیری تبلیغات برای ارزهای دیجیتال تأیید شده توسط نهادهای نظارتی است.

گوگل هنوز تبلیغات DeFi یا انتشار تأییدیه سلبریتی‌ها را مجاز نمی‌داند، لیکن این شرکت در آستانه جشن 23 سالگی خود اعلام کرد که شرکت‌های تبلیغاتی ثبت شده در شبکه مقابله با جرایم مالی می‌توانند به تبلیغ صرافی ارز دیجیتال و کیف پول‌های خود بپردازند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: استخراج بیت کوین

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام