گلدمن ساکس: محبوبیت اتریوم ممکن است آن را به شماره یک بدل کند
اخبار ارز دیجیتال

گلدمن ساکس: محبوبیت اتریوم ممکن است آن را به شماره یک بدل کند

گلدمن ساکس می گوید محبوبیت قراردادهای هوشمند اتریوم به این معنی است که به زودی می تواند از بیت کوین به لحاظ ارزش بازار پیشی بگیرد. گلدمن ساکس روز سه شنبه در یادداشتی خطاب به مشتریانش گفت که بهترین بلاکچین با بالاترین "پتانسیل کاربرد واقعی" Ethereum است، که نشان می دهد اتر می تواند به عنوان یک دارایی زخیره کننده ارزش، به ارز شماره یک دنیای کریپتوکارنسی بدل شود.

بر اساس گزارشی در Business Insider، گلدمن پیش بینی می کند که ارزش بازار اتر (ETH) در سالهای آینده بتواند از ارزش بازار بیت کوین (BTC) پیشی بگیرد.

"[اتر] در حال حاضر به نظر می رسد ارز رمزنگاری شده ای با بالاترین پتانسیل واقعی کاربردی باشد، همان طور که اتریوم، پلت فرمی که اتر روی آن ارز اصلی به شمار می رود، محبوب ترین بستر توسعه برای اپلیکیشن های قرارداد هوشمند است."

قراردادهای هوشمند نرم افزارهایی را شامل می شوند که امکان اجرای خودکار قراردادهای دیجیتال را فراهم می کنند، این فناوری باعث رونق در پروتکل های غیرمتمرکز مالی (DeFi) و اپلیکیشن های رمزنگاری شده غیرمتمرکز (DApps) شده است. تحلیلگران خاطرنشان کردند که مزیت اولین بودن به بیت کوین برند قوی تری داده است، با این حال معتقدند که فاقد برخی موارد استفاده Ether و تأخیر در سرعت معاملات است. در نتیجه، با توجه به تمرکز اتر بر پشتوانه پولی و امنیت شبکه، بیت کوین هنوز عملکردی برابر با اتریوم را ارائه نمی دهد. به عنوان یک شبکه جوانتر، اتریوم همچنین توانسته تا با سرعت بیشتری نسبت به بیت کوین رشد کند. در حالی که بیت کوین در سال گذشته 261 درصد رشد داشت، ETH در مدت مشابه 856 درصد رشد از خود نشان داد.

 

علی رغم توصیه Ethereum نسبت به بیت کوین، تحلیلگران همچنین استدلال می کنند که طلا ذخیره ارزش بالاتری نسبت به دارایی های دیجیتال است و طلا را "پرچین تورم" و دارایی های رمزنگاری را "پرچین تورم با ریسک" توصیف می کنند.

"این رقابت موجود میان ارزهای رمزپایه یکی دیگر از عوامل ریسک است، که از تبدیل شدن آنها به دارایی های امن در این مرحله جلوگیری می کند."

این یادداشت یک ماه پس از آن صورت گرفت که تحلیلگران گروه استراتژی سرمایه گذاری گلدمن ساکس به مشتریان خود اعلام داشتند که دارایی های رمزنگاری حتی یک کلاس دارایی "قابل سرمایه گذاری" نیستند. تحلیلگران گفتند:

"در حالی که اکوسیستم دارایی های دیجیتال ممکن است به خوبی انقلابی در آینده همه زمینه ها ایجاد کند، اما این بدان معنا نیست که ارزهای رمزپایه یک کلاس دارایی قابل سرمایه گذاری می توانند باشند."

بانک ها تنها کسانی نیستند که متوجه شده اند Ethereum به برخی از روش های اساسی در حال پیشی گرفتن از بیت کوین است. بنیانگذار و مدیر عامل شبکه سلسیوس، یک شرکت سپرده گذاری و وام دهنده دارایی های رمزنگاری با 17 میلیارد دلار دارایی دیجیتال تحت مدیریت، به کیتکو نیوز دوشنبه گفت که اتر قبلا از بیت کوین در مورد استفاده و کاربران فعال پلت فرم پیشی گرفته است و معتقد بود که این روند طی سال های 2022 و 2023 نیز ادامه خواهد داشت.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام