سقوط طلا برای سومین روز پیاپی
اخبار فارکس

سقوط طلا برای سومین روز پیاپی

این سومین روز است که شاهد ریزش قیمت طلا هستیم ولی آیا این اتفاق با رویدادهای اخیر همخوانی دارد؟ هنوز ریزش دیروز طلا، بیشتر از اندک کاهش امروز بود.
ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرق امریکا، قیمت آتی طلای کامکس دسامبر 7.80 دلار پایین تر و در قیمت ثابت 1790.70 دلار در حال معامله شدن بود.

با توجه به رویداد مهم امروز، بعید است طلا به معاملات خودش تحت فشارهای موجود ادامه دهد. در زیر، برخی از رویدادهای کلیدی که قرار است امروز رخ بدهند را با هم مرور می کنیم.

مرور واکنش ها به استراتژی بانک مرکزی اروپا

بانک مرکزی اروپا امروز پنجشنبه پس از بررسی استراتژی 18 ماهه به امید تقویت اعتبار خود و پس از زیرپا گذاشتن هدف فعلی خود برای نزدیک به یک دهه، قرار است هدف تورمی جدیدی را تعیین کند.

نظرات تحلیلگران در مورد اعلامیه بررسی استراتژی بانک مرکزی اروپا را با هم می خوانیم. کریستوف ریگر، رئیس نرخ ها و تحقیقات اعتباری می گوید:

تمایل به تحمل تورم بالاتر عمیقاً در تفکر بانک مرکزی اروپا ریشه دارد. آنها بر اهمیت داشتن یک سپر تورمی تأکید می کنند ... نکته اصلی این است که بازده اوراق قرضه واقعی به رکورد پایین رسیده است و این ادامه خواهد یافت.

" کاهش تدریجی کاذب" بانک مرکزی اروپا:

ما پدیده Taper Tantrum یا همان واکنش هیجانی همراه با خشم بازار و حتی Tapers Dovish یا کاهش تدریجی کبوتری را داشته ایم اما بانک مرکزی اروپا ممکن است کاهش تدریجی را به اجرا بگذارد که اصلا کاهش تدریجی نیست.

تیپر تنتروم چیست:

در سال 2013 در یک برهه زمانی فدرال رزرو تصمیم گرفت برنامه خرید اوراق قرضه دولتی (تسهیل کمی) خود را به صورت تدریجی متوقف کند و خبر این موضوع هم به صورت گسترده اعلام شد. وقتی این اتفاق افتاد کسانی که اوراق قرضه دولتی در اختیار داشتند شروع به فروش این دارایی‌ها کردند و به صورت ناگهانی نرخ بازده به میزان قابل توجهی افزایش یافت. دلیل این اقدام سرمایه‌گذاران این بود که می‌ترسیدند بازار دوباره وارد رکود شود. در آن زمان طلا هم افت چشمگیر 20 درصدی را از ماه مارس تا سپتامبر تجربه کرد.

اگر بخواهیم پدیده تیپر تانتروم را در چند کلمه توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم که این پدیده، واکنش هیجانی همراه با خشم بازار نسبت به سیاست فدرال رزرو برای توقف تسهیل کمی است.

گزارش افتتاح مشاغل امریکا بالاترین رکورد را زد چرا که کارفرمایان به دنبال نیروی کار هستند

"در حالیکه اخراج ها به میزان متوسطی افزایش یافتند، افتتاح مشاغل ایالات متحده در ماه ژوئیه به رکورد جدیدی رسید. این مسئله نشان می دهد که کاهش شدید استخدام ها در ماه گذشته به دلیل عدم توانایی کارفرمایان در یافتن کارگران به جای تقاضای ضعیف برای کار بوده است."

دلار امریکا قبل از جلسه ECB در حال کاهش یافتن می باشد

روز گذشته، قیمت دلار ایالات متحده در واکنش به این رویدادها کاهش یافت: سخنان کبوتری مقامات بانک فدرال رزرو درباره چشم انداز اقتصاد و ریزش بازدهی اوراق قرضه. دیگر دلیل این کاهش این بود که یک روز قبل از جلسه بانک مرکزی اروپا بود.

جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال نیویورک گفت که:

برای دستیابی به "پیشرفتهای اساسی بیشتر" و به منظور رسیدن به سطح حداکثری اشتغال زایی تعیین شده از سوی فدرال رزرو، به بهبود بیشتری در بازار کار نیاز داریم.

نگرانی ها در مورد نوع دلتا، باعث ضعف در وال استریت شد

کتاب بژ، که مجموعه ای از شواهد و حکایات در مورد شرایط اقتصادی هر یک از دوازده منطقه فدرال رزرو است می گوید: کاهش فعالیتهای اقتصادی تا حد زیادی مربوط به عقب نشینی مردم در مورد رستوران ها، مسافرت و گردشگری در بیشتر مناطق است.

و این مسئله مربوط به کاهش در آن بخش ها است که، نگرانی های ایمنی را به دلیل افزایش نوع دلتا ویروس کرونا و چند مورد محدودیت های مسافرتی بین المللی، منعکس کرده است."

یلن درباره صخره بدهی اکتبر و ورودی "خسارات جبران ناپذیر" هشدار داد

روز چهارشنبه وزیر خزانه داری جانت یلن، به رهبران کنگره هشدار داد که او انتظار دارد که بدهی این کشور در ماه آینده به نقطه شکست خود برسد و اگر اقدامی سریع درباره آن انجام نشود، خسارات زیادی به اقتصاد جهانی وارد خواهد شد.

تمام اینها مقالات خبری هستند که بیشتر آنها امروز نوشته شده است و نشان دهنده احساسات ناخوشایند مردم هم از بانک مرکزی اروپا و هم از فدرال رزرو است. این مسئله همراه با این واقعیت است که گزارش مشاغل روز جمعه در بهترین حالت با ارقام واقعی موجود نسبت به تخمین های تحلیلگران نظرسنجی شده توسط داو جونز و بلومبرگ، تفاوت زیادی دارد.

با توجه به تمام موارد بالا دارایی که از آن به عنوان پناهگاه امن یاد می شود -طلا- به خاطر واکنش به اخبار در قیمتهای پایین تری معامله شد.

جیم وایکوف، از تحلیلگران ارشد بازار و ستون نویس، امروز در مقاله خود در اخبار کیتکو به طور خلاصه بیان کرد و گفت:

گاوهای پناهگاه امن فلزات گرانبها – طلا – این هفته به خاطر این حقیقت که فشار ریسک گریزی در بازار زیاد بود، با فروشهای زیادی روبرو شدند.