خبرهای فارکس سه شنبه 29 شهریور
اخبار فارکس

خبرهای فارکس سه شنبه 29 شهریور

بر اساس آخرین اخبار فارکس، امروز سه شنبه 20 سپتامبر 2022 است و بازارها پیش از نشست مهم بانک های مرکزی بزرگ جهان آرام شده اند. به نظر می رسد این بی تحرکی، آرامش قبل از طوفان باشد. جفت ارزهای اصلی امروز و در این لحظه در یک محدوده آشنا در حال درجا زدن هستند. دلیل اصلی این موضوع این است که سرمایه گذاران پیش از جلسات مهم بانک های مرکزی ترجیح داده اند در سایه بایستند و نظاره گر روشنایی باشند.

همانطور که مطلع هستید فردا و پس فردا قرار است بانک های مرکزی ایالات متحده، انگلستان، سوئیس و ژاپن آخرین تغییرات نرخ های بهره خود را اعلام کنند. تنها بانکی که انتظار نمی رود هیچ تغییری در نرخ های خود ایجاد کند، بانک مرکزی ژاپن است.

در همین راستا اجازه دهید نگاهی به وضعیت دارایی های مهم بازار پیش از جلسات مهم سران بانک های مرکزی داشته باشیم.

شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را در مقابل رقبایش ارزیابی می کند، دیروز بدون هیچ تغییر چشمگیری به کار خود پایان داد. امروز هم شاخص دلار پایین قیمت مهم 110 در حال بالا و پایین شدن است.

در همین حین شاخص آتی سهام های نیویورک نیز در وضعیت مساعدی قرار دارند و تا الان چیزی در حدود 0.2 تا 0.3% درصد مثبت شده اند. ضمنا فراموش نکنید که امروز ایالات متحده قرار است گزارشات مسکن و کانادا هم قرار است گزارش مهم تورم مصرف کننده خود را منتشر کند.

دیروز نویسنده مشهور وال استریت ژورنال، تیک تیمیرائوس که در نشست قبلی فدرال رزرو افزایش 75 واحدی نرخ های بهره را درست در آخرین دقایق فاش کرد، در آخرین مقاله خود از هرگونه پیش بینی 100 واحدی برای فدرال رزرو طفره رفت.

اگر همین الان سری به چارت بازده اوراق قرضه ده ساله بزنید مشاهده خواهید کرد که نرخ بازده در حال پرواز تا اطراف 3.53% است. این بالاترین میزان بازده ده ساله از آوریل 2011 تا الان است.

ساعاتی پیش بانک مرکزی سوئد، یعنی بانک ریکس، نرخ های بهره اش را 100 واحد پایه افزایش داد. یکی از خبرگزاری های موثق پیش بینی کرده بود که بانک ریکس نرخ ها را فقط 75 واحد بالا خواهد برد.

در همین راستا و بعد از این خبر، جفت ارز EUR/SEK به پایین ترین میزان روزانه آن کاهش یافت. خبر مهم دیگر امروز درباره بانک مرکزی استرالیا (RBA) است.

RBA در سشن معاملاتی آسیا اعلام کرد که قصد دارد از این به بعد نرخ های بهره را با سرعت آهسته تری افزایش دهد. دلیل آنها این بود که نرخ های بهره در حال نزدیک شدن به سطوح معمولی خود هستند.

وضعیت جفت ارزهای فارکس

حال نوبت آن است که وضعیت جفت ارزها را بررسی کنیم. جفت ارز پر طرفدار یورو یو اس دی در این لحظه مشغول دست و پنجه نرم کردن اطراف قیمت مهم 1.0000 است.

جفت ارز دلار امریکا به دلار کانادا هم که منتظر خبر مهم تورم است، پس از اینکه دیروز و با شروع هفته کاری فارکس تا اطراف 1.3344 افزایش یافته بود، در این لحظه دوباره پایین قیمت مهم 1.33 بازگشته است.

پوند انگلستان در مقابل دلار امریکا هم در این لحظه راکد شده و در حال دست و پنجه نرم کردن اطراف قیمت 1.1433 است.

جفت ارز دلار امریکا به ین ژاپن هم کماکان بالای 143 در حال معامله شدن است و وضعیتش کاملا مشابه پوند-دلار خنثی است. در انتها قیمت طلا هم در این لحظه اطراف قیمت 1669 دلار در هر اونس در حال معامله شدن است.

مطالعه بخش تحلیل جفت ارزهای فارکس را پیشنهاد میکنیم.