رویدادهای فارکس پنجشنبه 28 مهر
اخبار فارکس

رویدادهای فارکس پنجشنبه 28 مهر

امروز پنجشنبه 20 اکتبر 2022 است و قرار است با هم آخرین اخبار فارکس و وقایع بازار فارکس را مرور کنیم. ابتدا خبرهای مان را با دلار امریکا شروع می کنیم. علی رغم اینکه نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده امریکا در حال ایجاد رکوردهای جدید است ولی ظاهرا دلار برای صعودهای بیشتر تا بدین لحظه دچار مشکل می باشد.

اگر همین الان سری به چارت بازده اوراق قرضه ده ساله بزنید مشاهده خواهید کرد که قیمت آن موفق شده به بالاترین میزان 14 سال گذشته خود یعنی 4.17% پرواز کند.

دلیل قوی تر شدن بازده اوراق قرضه، انتظارات مارکت از فدرال رزرو برای افزایش نرخ های بهره بانکی است. دیروز پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه چین می تواند به سیاست های ضد کووید-صفر خود پایان دهد منتشر شد، شاخص سهام آتی S&P 500 کمی مثبت شد.

ظاهرا قرار است چینی ها زمان قرنطینه کردن افرادی را که به این کشور وارد می شوند را کاهش دهند. ولی با این حال سرمایه گذاران همچنان در بحبوحه افزایش بازده اوراق قرضه و تنش های در حال افزایش آمریکا و چین بر سر تایوان و تولید تراشه کمی محتاط تر شده اند.

پس از اینکه رئیس جمهور امریکا، جو بایدن، محدودیت ها علیه این کشور را اعلام کرد، چین شرکت های تولید تراشه خود را برای مذاکرات اضطراری دعوت کرد.

روز چهارشنبه Nikkei گزارش داد که ایالات متحده در حال مذاکره با تایوان برای تولید مشترک تسلیحات آمریکایی است. در همین حال دیروز پس از اینکه تورم بریتانیا و منطقه یورو علایمی از کاهش نشان ندادند، بازده اوراق قرضه به دلیل وقوع رکود اقتصادی شروع به افزایش یافتن کرد.

مطالعه مقاله اوراق قرضه آمریکا را به شما پیشنهاد میکنیم.

وضعیت جفت ارزها

اجازه دهید ابتدا به جفت ارز دلار امریکا به ین ژاپن بپردازیم. اگر همین الان چارت USDJPY را باز کنید از پرواز قیمت تا نزدیک 150 متعجب می شوید. این جفت ارز موفق شده به بالاترین میزان خود از سال 1990 تا الان یعنی 32 سال گذشته افزایش یابد.

ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی آسیا بانک مرکزی ژاپن از برنامه خرید اضطراری اوراق قرضه خود صحبت کرد که این مساله هم نتوانسته تا الان جلوی ریزش های ین را بگیرد. ظاهرا مداخله های شفاهی مقامات ژاپن هم کمکی به قوی تر شدن ین نکرده است.

جفت ارز پوند انگلستان به دلار نیز به دلیل بحران های موجود در بریتانیا اطراف قیمت 112 در حال معامله شدن است.

در این میان استعفای ناگهانی وزیر کشور بریتانیا، سوئلا براورمن نیز، قدرت رهبری نخست ‌وزیر این کشور خانم لیز تراس را بیشتر تضعیف کرد. به گزارش تلگراف، قرار شده افسران کمیته 1922 که مسئول برگزاری رقابت های رهبری حزب محافظه کار در بریتانیا هستند امروز جلسه ای را برای بحث درباره بحران رهبری این کشور برگزار کنند.

در همین حال نرخ تورم انگلستان که به بالاترین میزان خود در 40 سال گذشته پرواز کرده، روی سیاست های بانک مرکزی این کشور سایه انداخته و باعث شده روند جفت ارز GBPUSD کماکان نزولی باقی بماند.

جفت ارز یورو به دلار امریکا هم که به دلیل بازگشت شاخص دلار تا اطراف 0.98 افزایش یافته بود، بعید می دانیم به دلیل پرواز قیمت بازده اوراق قرضه ده ساله بتواند افزایش جدیدی را تجربه کند.

بد نیست بدانید که تورم داغ کارخانجات در آلمان نوید یک افزایش نرخ بهره 75 واحدی دیگر برای نشست هفته آینده بانک مرکزی اروپا می دهد. این مساله می تواند در کوتاه مدت به نفع گاوهای یورو تمام شود.

ارزهای کالایی مثل آزی و کیوی هم به دلیل افزایش نرخ بازده اوراق قرضه قرمز می باشند.

در انتها طلا هم که تا اطراف 1630 دلار بالا رفته بود به دلیل افزایش نرخ اوراق قرضه صعودهایش متوقف خواهد شد.