مارکت فارکس در وضعیت آرامش قبل از طوفان
اخبار فارکس

مارکت فارکس در وضعیت آرامش قبل از طوفان

امروز سه شنبه 3 مه 2022 است و مارکت چین و ژاپن در وضعیت تعطیلی بانک ها به سر می برند. ظاهرا تمام نگاه ها قبل از نشست های مهم بانک مرکزی انگلستان و فدرال رزرو، امروز به اخبار اقتصادی فارکس با درجه متوسط است.

ظاهرا مارکت ها در این لحظه و یک روز پیش از جلسات شورای سیاستگذاری بانک های مرکزی انگلستان و امریکا، از هرگونه خرید و فروشی خودداری کرده اند و بسیار آرام می نمایند.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده همچنان در فاصله نزدیک به 3 درصد بدون حرکت مانده و دلار امریکا نیز در برابر رقبای خود در حال قدرت نمایی است.

در همین حال، با افزایش قیمت شاخص آتی سهامهای آمریکا بین 0.3 تا 0.4 درصد، جو بازار به صورت محتاطانه ای، خوش بین است.

ضمنا فراموش نکنید امروز قرار است در تقویم قتصادی فارکس، داده‌های بیکاری و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) از منطقه یورو و سفارش‌ کارخانجات ماه مارس از ایالات متحده مورد بررسی قرار بگیرند.

روز دوشنبه، وزیر اقتصاد آلمان گفت که آنها مخالف ممنوعیت واردات نفت روسیه نیستند ولی از آن طرف، وزیر آب و هوای آلمان خاطرنشان کرد که آنها اعمال تحریم ها، آماده هستند.

شاخص DAX 30 آلمان دیروز دوشنبه بیش از 1 درصد از سودهایش را از دست داد، اما شاخص های اصلی وال استریت موفق به ثبت اندکی رشد شدند.

مطالعه مقاله کندل شناسی پیشنهاد میشود.

استرالیا نرخهای بهره اش را اندکی دیگر بالا برد

دیروز جفت ارز دلار استرالیا به دلار امریکا پس از رسیدن به پایین ‌ترین سطح خود در چهار ماه گذشته یعنی 0.7030،  امروز و در سشن معاملاتی آسیا به شدت افزایش یافت و تا بالای 0.7100 رسید.

ساعت 9 صبح امروز، بانک مرکزی استرالیا (RBA) پس از جلسه شورای سیاستگذاری بانکی خود، نرخهای بهره را 25 واحد پایه افزایش داد و به 0.3 درصد رساند. RBA سرمایه گذارانی را که انتظار داشتند بانک استرالیا نرخهای خود را 15 واحد پایه افزایش دهد را، شگفت زده کرد.

RBA در بیانیه سیاستی خود خاطرنشان کرد که آنها همچنان متعهد به انجام آنچه لازم است برای اطمینان از بازگشت تورم در استرالیا به هدف مورد نظرشان در طول زمان، متعهد هستند.

علاوه بر این، فیلیپ لو، رئیس RBA گفت که افزایش بیشتر نرخهای بهره، در ماه های آینده ضروری خواهد بود.

واکنش مارکت

در همین حین، جفت ارز یورو به دلار امریکا اولین روز هفته را با زیان های اندک بست و در این لحظه موفق شده بالای 1.05 افزایش پیدا کند. ضمنا جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) اوایل روز گذشته گفت که بانک های روسی بیشتری شبکه پرداخت سوئیفت را به عنوان بخشی از بسته تحریمی جدید ترک خواهند کرد.

جفت ارز پوند به دلار امریکا نیز، بعد از اینکه دیروز چیزی در حدود 100 پیپ از دست داد، امروز و در این لحظه موفق شده خودش را بالای 1.2500 برساند. ضمنا امروز قرار است شاخص نهایی مدیران خرید کارخانجات توسط موسسه S&P Global منتشر شود.

طلا هم قبل از اینکه امروز وارد فاز تثبیتی خود اطراف 1860 دلار شود، دیروز به پایین ترین سطح خود از اواسط ماه فوریه یعنی 1850 دلار در هر اونس رسید.

در ضمن فعالان بازار به طور فزاینده ای نسبت به کاهش سرعت فعالیت اقتصادی چین که به سایر اقتصادهای بزرگ سرایت می کند، نگران هستند.

جفت ارز دلار به ین ژاپن نیز برای سومین روز پیاپی در حالت رنج زدن است و اطراف قیمت 131 در حال معامله شدن می باشد.