مقامات فدرال رزرو می گویند Tapering هنوز تا آخر سال می تواند اجرا شود
اخبار فارکس

مقامات فدرال رزرو می گویند Tapering هنوز تا آخر سال می تواند اجرا شود

(رویترز) – دیروز چهارشنبه چندین سیاست گذار فدرال رزرو اعلام کردند که بانک مرکزی ایالات متحده با وجود کندی که در رشد مشاغل برایش در ماه اوت رخ داد و تأثیر شیوع مجدد اخیر نوع دلتا کووید که مشاهده شد، همچنان در پی کاهش خرید دارایی هایش تا آخر امسال می باشد.

جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال لوئیس در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت:

چشم انداز کلی این است که برنامه کاهش تدرجی یا همان Tapering امسال اجرا خواهد شد و سال آینده در نیمه اول سال، به پایان خواهد رسید. بولارد نگرانی ها مبنی بر گزارش ناامید کننده ماه اوت که در 7 ماه گذشته کمترین مشاغل را ایجاد کرده بود، رد کرد. وی ادامه داد: اگر مبارزات علیه بیماری همه گیر کووید ادامه داشته باشد، با ورود به سال نو میلادی، بازار کار قوی خواهیم داشت.

رابرت کاپلان، رئیس فدرال دالاس هم، در مصاحبه جداگانه ای گفت: تا زمانی که چشم انداز اقتصادی از لحاظ بنیادی تغییر نکند، او هنوز هم از برنامه کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه ماهانه که قرار بوده از ماه اکتبر شروع شود، حمایت می کند.

کاپلان در تالار شهر فدرال دالاس اذعان کرد: این، ترس از ویروس دلتا کووید است که روی بازارها اثر گذاشته است. کاپلان افزود: وی پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی امسال از 6.5%  به 6٪ کاهش داده است. اما، وی پیش بینی کرد که سال آینده اقتصاد حدود 3 درصد رشد می کند و تورم هم 2.6 درصد افزایش می یابد.

بانک مرکزی فدرال وعده داده است كه خرید اوراق قرضه خزانه داری و اوراق بهادار تحت حمایت وامها، با سرعت فعلی 120 میلیارد دلار در ماه تا "پیشرفت اساسی بیشتر" در جهت اهداف تورمی و حداكثر اشتغال، ادامه خواهد داشت.

جلسه بعدی مقامات فدرال رزرو در تاریخ 21-21 همین ماه یعنی کمتر از 2 هفته دیگر خواهد بود.

جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال نیویورک روز چهارشنبه گفت که:

احساس می کنم به استانداردهای لازم درباره تورم رسیده ایم، اما دوست دارم قبل از اعلام "پیشرفت اساسی بیشتر" در اهداف اشتغال فدرال رزرو، شاهد پیشرفتهای بیشتری در بازار کار باشم. ویلیامز طی یک رویداد آنلاین که توسط دانشگاه لارنس ترتیب داده شده بود گفت: با فرض بر اینکه بهبود اقتصادی همان طور که  پیشبینی شده جلو برود، برنامه کاهش تدریجی را تا پایان سال اجرا خواهیم کرد.

ماه گذشته جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو امریکا گفت: او و تنی چند از سیاستگذاران بانک فدرال در ماه ژوئیه به این باور رسیده اند که برنامه کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه را تا پایان امسال اجرا کنند. اما این سخنان، قبل از گزارش ضعیف مشاغل امریکا در ماه پیش بود که نشان داد اقتصاد در ماه اوت فقط توانسته 235.000 شغل ایجاد کند. این رقم، بسیار از 1 میلیون شغلی که در ماه های ژوئن و ژوئیه ایجاد شده بود، کمتر بود.

powell

ویلیامز گفت که او ماه به ماه داده های مشاغل و مربوط به اقتصاد را از نزدیک دنبال می کند. وی اضافه کرد برای بینش نسبت به قدرت بازار کار، هر ماه طیف وسیعی از اندیکاتورها علی الخصوص نسبت اشتغال به جمعیت و نرخ مشارکت نیروی کار را رصد می کند.

وی در یک کنفرانس خبری ویدئویی به خبرنگاران گفت: ما به طور مرتب تمام داده ها را به دقت زیر نظر گرفته ایم.

چشم انداز مبهم اقتصادی

گزارشی که روز چهارشنبه توسط فدرال رزرو منتشر شد، نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در ماه اوت "کمی کاهش یافته است" زیرا همه گیری ناشی از کووید در حال بازگشت به رستوران ها، مسافران و مسافرت ها و گردشگری است.

کتاب بژ، که مجموعه ای از شواهد و حکایات در مورد شرایط اقتصادی هر یک از دوازده منطقه فدرال رزرو است نشان می دهد که تقاضای زیادی از سوی کارفرمایان به خاطر گردشهای مالی خوب برای بازار کار وجود دارد. همچنین بسیاری کارفرمایان، نبود نیروی کار را ناشی از بازنشستگی زودهنگام و مشکلات مراقبت از کودکان می دانند.

بولارد گفت: "شغل ها وجود دارد، این، کارگران هستند که ممکن است در حال حاضر مایل به انجام آن مشاغل نباشند.".

ویلیامز گفت: گسترش نوع دلتا در حال افزایش فشار بر هزینه های مصرف کننده و رشد مشاغل است. او انتظار دارد، اقتصاد ایالات متحده امسال پس از تعدیل تورم، حدود 6٪ رشد کند. وی برای سال آینده کاهش تورم تا نرخ 2% را پیشبینی می کند.

"ویلیامز در این رویداد آنلاین به دانشگاه لارنس گفت: ظهور و گسترش سریع نوع جدید دلتا در مناطقی از کشور و سراسر جهان، لایه های جدیدی از عدم اطمینان را به وجود آورده است. "

بولارد گفت: فدرال رزرو باید برنامه خرید دارایی های خود را تا پایان سه ماهه اول سال نو میلادی به اتمام برساند تا گزینه "آزادی اختیار" بیشتری برای تنظیم نرخ بهره داشته باشد.

ویلیامز گفت: فدرال رزرو تصمیمات مربوط به کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه موسوم به Tapering را جدا از افزایش نرخهای بهره، انجام خواهد داد.

ویلیامز به خبرنگاران گفت: من فکر نمی کنم ما تصمیمی برای Tapering بگیریم که نشان دهنده زمانبندی افزایش نرخهای بهره هم باشد.