برابری یورو به دلار بعد از 20 سال
اخبار فارکس

برابری یورو به دلار بعد از 20 سال

امروز پنجشنبه 14 ژوئیه 2022 است و جفت ارز یورو یو اس دی، برای اولین بار بعد از 20 سال نه تنها با دلار امریکا برابر شده، بلکه در حال حاضر اطراف قیمت 0.9952 در حال معامله شدن می باشد.

چارت یورو-دلار

تصویری که در بالا مشاهده می کنید، نمودار روزانه جفت ارز یورو یه دلار امریکا است.

بالاخره جفت ارز EURUSD در سشن معاملاتی امریکا بعد از 20 سال، با هم مساوی شدند. در حقیقت آخرین باری که این جفت ارز این قیمت را به خود دیده بود، سال 2002 میلادی بوده است.

دلیل اصلی این اتفاق نادر، قدرت بلامنازع دلار ایالات متحده در بازارهای مالی، به خصوص مارکت فارکس است.

مطالعه مقاله تحلیل یورو دلار پیشنهاد میشود.

اگر همین الان نگاهی به شاخص دلار امریکا با نماد DXY بیندازید، شوکه خواهید شد. شاخص دلار امریکا اطراف قیمت 109.25 در حال معامله شدن می باشد. این قیمت، بالاترین میزان قیمت دلار در 20 سال گذشته است.

تمام شاخص های سهام نیویورک، در حال حاضر جامه قرمز به تن کرده اند. دلیل عمده این ریزش ها، فضای گریز از ریسک موجود در مارکت است.

ادامه دار شدن جنگ روسیه و اوکراین، شیوع مجدد کووید در چین و نگرانی ها درباره افزایش نرخ های سریعتر فدرال رزرو که همگی حاکی از احتمال ورود اقتصادها به فاز رکود است، باعث شده تا دلار امریکا که ارز ذخیره جهان است و در مواقع بحرانی پناهگاه امن معامله گران محسوب می شود، مورد توجه و عنایت ویژه ای قرار بگیرد.

فراموش نکنید در مورد جفت ارز یورو به دلار که بیشترین حجم معاملات ارزهای بازار فارکس را به خود اختصاص داده، اختلاف و تضاد بزرگ بین سیاست های بانکی، موجب این سقوط بی رحمانه شده است.

دیروز امریکا گزارش مهم تورم خود را منتشر کرد. بر اساس آخرین خبرها و گزارشات، نرخ تورم سالانه امریکا به رقم 9.1% پرواز کرد. این رقم، بالاترین میزان تورم در 40 سال گذشته ایالات متحده امریکا است.

اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند این عدد از 8.6% درصد به رقم 8.8% درصد افزایش پیدا کند. مارکت تصور می کرد که تورم امریکا به اوج خود رسیده ولی گویی هنوز راه درازی تا اوج تورم، باقی مانده است.

حال، دیگر سرمایه گذاران با توجه به گزارشات اخیر امریکا و تورم موجود، به افزایش 50 تا 75 واحدی نرخ های بهره، نمی اندیشند!

با توجه به ابزار سنجش گروه CME که افزایش نرخ ها را پیش بینی می کند، چیزی که مد نظر 88% درصد پیش بینی کنندگان است، یک افزایش 100 واحدی نرخ های بهره است.