5 سال حبس برای توسعه دهنده اتریوم!
اخبار ارز دیجیتال

5 سال حبس برای توسعه دهنده اتریوم!

ویرجیل گریفیث (Virgil Griffith)، توسعه دهنده سابق اتریوم در پرونده کره شمالی به 5 سال زندان محکوم شد.

به گزارش بخش ارز دیجیتال دنیای ترید، پرونده پر سر و صدای توسعه دهنده سابق اتریوم ویرجیل گریفیث، عاقبت با نتیجه ای تکان دهنده به پایان رسید و گریفیث به جرم کمک به کره شمالی برای دور زدن تحریم ها به ۶۳ ماه  (معادل 5 سال) زندان، محکوم شد.

وی به جرم توطئه برای نقض قانون بین‌المللی قدرت‌های اقتصادی که شهروندان آمریکایی را از صادرات کالا، خدمات یا فناوری به کره شمالی منع می‌کند، مجرم شناخته شد. این حکم در روز سه‌شنبه، ۱۲ آوریل، توسط قاضی ناحیه ایالات متحده، کوین کاستل، از ناحیه جنوبی نیویورک صادر شد و گریفیث در مجموع ۶۳ ماه حبس و علاوه بر آن به جریمه ۱۰۰ هزار دلاری محکوم شد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: چگونه وارد متاورس شویم

جرم توسعه دهنده سابق اتریوم به واقع چه بود؟

گریفیث در سپتامبر 2021 به جرم خود اعتراف کرده بود و سپس به جرم سفر به پیونگ یانگ در آوریل 2019 محاکمه شد که منجر به دستگیری وی در نوامبر همان سال شد. پس از گذراندن تقریباً دو سال حبس، ده ماه به عنوان مدت زمان قابل سپری برای گریفیث در نظر گرفته شد.

موضوع این پرونده سفر گریفیث به کره شمالی در سال 2019 است. در آن سال، گریفیث برای شرکت در یک "کنفرانس بلاک چین و ارزهای دیجیتال" به پایتخت این کشور سفر کرد. در حالیکه نمی دانست برای شرکت در کنفرانس باید مجوز داشته باشد. وی در این کنفرانس در مورد نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها سخنرانی کرد. گریفیث همچنین توضیح داد که چگونه کره شمالی می تواند از قراردادهای هوشمند در مذاکرات بر سر سلاح های هسته ای استفاده کند و همین کنفرانس به قیمت 5 سال حبس برای او تمام شد.

واکنش ویتالیک بوترین در مورد حکم گریفیث

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم در نامه ای به قاضی ایالات متحده، کوین کاستل، گریفیث را فردی بسیار سخاوتمند توصیف می کند که دید مثبتی به مسائل دارد. بوترین اعتقاد دارد که شاید این دید مثبت گریفیث، علت سفر او به کره شمالی و شرکت در کنفرانس باشد.

بوترین نوشت: "نگرش ها و اقدامات گریفیث در طول سال ها، به پرورش ذهنیتی بی طرف و جهت گیری به سمت همکاری بین المللی کمک کرد و اقدامات من را تا امروز تحت تأثیر خود قرار داده است، بطوریکه پنج سال پیش، چنین ارزش هایی در شخصیت من وجود نداشت."

 بلاکچین در بن بست

در حالیکه فلسفه اصلی بلاکچین و رمزارزها برداشتن واسطه ها و ایجاد یک مسیر مبادله همتا به همتاست، حکم به محکومیت یک دانشمند در زمینه بلاکچین، بار دیگر موضوعی است که غیرمتمرکز بودن ارز دیجیتال را زیر سؤال می برد. و این واقعیت را یادآور می شود که قدرت ها همواره در تلاشند، نفوذ و قدرت خود را بر تمامی زمینه ها اعمال کنند. واداشتن صرافی ها برای تحریم کشورهای مختلف، مسدود ساختن کیف پول اتریومی متاماسک و مصادره وجوه آن و اکنون پرونده گریفیث مواردی هستند که تلاش های آمریکا برای کنترل پدیده ای مهارناپذیر به نام بلاکچین را نشان می دهد. اکنون فناوری بلاکچین تحت فشار قدرتهای جهانی است.

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام