ایلان ماسک: تسلا 1,5 میلیارد دلار بیت کوین دارد!
اخبار ارز دیجیتال

ایلان ماسک: تسلا 1,5 میلیارد دلار بیت کوین دارد!

ارباب سکه‌ها، ایلان ماسک بالاخره لب به سخن گشود و در جمله‌ای کوتاه، دارایی بیت کوینی شرکتش را تأیید کرد.

در پی توئیت دو روز گذشته (28 جولای 2021) دیو لی (Dave Lee)، یکی از سرمایه گذاران شرکت خودروسازی تسلا، ارباب سکه‌ها عاقبت در مورد دارایی‌های بیت کوینی شرکت خودروسازی‌اش لب به سخن گشود.

به گزارش رسانه بازار فارکس و ارزهای دیجیتال دنیای ترید، دیو لی در این توئیت با به اشتراک گذاشتن بخش دارایی دیجیتال گزارش مالی شرکت تسلا، مجموعه حساب بیت کوینی این شرکت را تخمین زد و نوشت:

«تنها ایلان ماسک و ارباب سکه‌های تسلا می‌تواند چنین کاری انجام دهد.»

دیو لی سپس با ضرب 42,069 عدد بیت کوین تحت مالکیت شرکت تسلا در قیمت تقریبی بیت کوین به رقمی نزدیک به  1,47 میلیارد دلار سرمایه حاصل از ارز دیجیتال شرکت تسلا رسید.

شاخص  S&P 500

شایان ذکر است که ایلان ماسک، با نظر گذاشتن زیر این توئیت اطلاعات دیو لی را تأیید کرد و نوشت:

« انقدرها هم بیت کوین نداریم، ولی [دارایی بیت کوین ما] چیزی حدود همین مقدار است.»

توئیت ایلان ماسک

شرکت خودرو سازی تسلا، در گزارش شماره 10-K مورخ 8 فوریه خود، هدف افزایش دارایی دیجیتال خود تا رسیدن به مرز 1.5 میلیارد دلار بیت کوین را رفتن در لیست شاخص S&P 500 عنوان کرده بود.

تسلا در شاخص S&P 500

شاخص  S&P 500

شاخص S&P 500، یکی از مهمترین شاخص‌های سنجش عملکرد کلی بازار بورس آمریکاست و بر اساس ارزش‌ بازار ۵۰۰ شرکت بزرگ و فعال در بازار سهام آمریکا محاسبه می‌شود. 

تسلا، غول خوروهای برقی، سال 2020 را با ارزش بازار حدود 81 میلیارد دلار آغاز کرد. در نوامبر 2020، این شرکت تا رفتن در لیست شرکت‌های شاخص S&P 500 فقط به 10٪ افزایش ارزش بازار نیاز داشت. ماسک برای گنجاندن شرکتش در شاخص S&P 500، با خرید بیت کوین، دارایی شرکت را افزایش داد و ارزش بازار آن را اندکی از 420 میلیارد فراتر برد. اکنون نزدیک‌ترین رقیب بعدی این شرکت، صنعت تویوتا موتورز، با ارزش بازار 200 میلیارد دلاری است.

تسلا طی 17 سال گذشته به تدریج این بازار بزرگ را تقویت کرده و خود را به عنوان برترین شرکت خودروهای برقی در جهان معرفی کرده است. در حالی که قیمت مدل‌های این شرکت، گرانقیمت و دور از دسترس طبقه متوسط آمریکایی است، تسلا قصد دارد با کاهش قیمت باتری، هزینه را کاهش داده و قیمت نهایی خودروهای برقی خود را به 25,000 دلار یعنی کمی پایین تر از قیمت یک عدد بیت کوین! برساند.

افزایش دارایی تسلا به افزایش ارزش بیت کوین انجامید!

صنایع خودرو سازی تسلا

افزایش دارایی این شرکت با خرید بیت کوین، تنها در یک ماه موجب افزایش 57 درصدی قیمت بیت کوین شد.

به گزارش یو دات تودی (u.today)، این شرکت در ماه مارس، برخی از تراشه ها را از چرخه خودرو سازی خارج کرده و به فاصله یک ماه، در ماه آوریل، 101 میلیون دلار سود، در گزارش‌های مالی خود ثبت کرد. با این حرکت تسلا قرار بود نقدشوندگی ارز دیجیتال را مورد آزمایش قرار دهد. در نتیجه با یک عقب نشینی استراتژیک در موقعیت خود، افزایش درآمد چشمگیری در سه ماهه اول ثبت کرد.

به دلیل سقوط شدید قیمت ، این غول خوروهای برقی، در سه ماهه دوم، 23 میلیون دلار ضرر ناشی از کاهش ارزش بیت کوین را متحمل شد. اما همچنان موقعیت خود را به عنوان یک دوستدار بیت کوین حفظ کرد.

ماسک همچنان حامی بیت کوین

ایلان ماسک همچنین در مناظره این ماه "The B Word" فاش کرد که شرکت تجهیزات فضایی SpaceX نیز بیت کوین خریداری کرده است. لیکن در خصوص حجم بیت کوین تحت مالکیت شرکتش سخنی نگفت. 

این مولتی میلیاردر دوستدار بیت کوین در لیست دارایی‌های شخصی‌اش، ارز دیجیتال نیز قرار دارد و محصولات موجود در سبد ارز دیجتالش، عمدتاً از بیت کوین، اتریوم و دوج کوین تشکیل شده است.  

روزهای به یاد ماندنی که بیت کوین به علت حمایت ایلان ماسک سوار بر رالی صعودی بود، در پی تغییر عقیده وی در ماه فوریه 2021، به روزگار سیاه سقوطی تلخ و سنگین 8 درصدی بیت کوین رسید.

ایلان ماسک که به دلیل علاقه خود برای حمایت از محیط زیست، به ساخت خودروی برقی روی آورده بود، بیت کوین را برای مدتی از لیست اولویت‌های خود کنار گذاشت. ولی در مناظره "The B Word"، اظهار امیدواری کرد که قصد دارد با تولید برق تمیز با پنل‌های خورشیدی، دوباره به دوران شکوهمند بیت کوینی بازگردد.

 

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: تفاوت کوین و توکن

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام