حتی آتشفشان‌های السالوادور نیز بیت‌کوین استخراج می‌کنند
اخبار ارز دیجیتال

حتی آتشفشان‌های السالوادور نیز بیت‌کوین استخراج می‌کنند

السالوادور در استفاده از انرژی آتشفشانی برای استخراج بیت‌کوین موفق بوده و در حال افزایش تلاش‌ها برای کاهش تاثیرات زیست محیطی استخراج بیت‌کوین است.

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، تلاش‌های السالوادور برای استخراج بیت‌کوین در حال افزایش است، در همین راستا، این کشور قرار گرفته در آمریکای مرکزی، توانسته تا با موفقیت از انرژی زمین گرمایی یک آتشفشان، برای استخراج بیت‌کوین استفاده کند.

السالوادور با انرژی سبز بیت‌کوین استخراج می‌کند

حتی آتشفشان‌های السالوادور نیز به رونق ارزهای دیجیتال پیوستند!

رئیس جمهور السالوادور نایب بوکله، در توییتی نوشت:

"ما هنوز در حال آزمایش و راه‌اندازی هستیم، اما این رسماً اولین استخراج بیت کوین با استفاده از یک آتشفشان به حساب می‌آید."

این توییت تنها سه روز پس از آن منتشر شد که بوکله از آنچه که به نظر می‌رسید یک مرکز استخراج ریموت بیت‌کوین است، ویدیویی به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که این کشور "اولین گام‌های" خود را برداشته است.

در السالوادور 20 آتشفشان فعال وجود دارد و انرژی زمین گرمایی، تقریباً 21 درصد از تولید برق السالوادور را تشکیل می‌دهد. این کشور دارای بالاترین سطح تولید انرژی زمین گرمایی، در آمریکای مرکزی است.

در ماه ژوئن، قانون‌گذاران السالوادور، پیشنهاد بوکله را برای تعیین بیت‌کوین به عنوان وجه قانونی کشور تصویب کردند. پس از آن بوکله به سرعت به LaGeo، یک شرکت تولید برق زمین گرمایی دولتی، دستور داد تا امکاناتی را برای استخراج بیت‌کوین از طریق آتشفشان‌ها فراهم آورد.

مسیر السالوادور برای پذیرش بیت‌کوین هیچ‌گاه هموار نبوده. بزرگ‌ترین اعتراضات این کشور از زمان روی کار آمدن بوکله در سال 2019، در خلال ماه ژوئن پس از تصویب بیت کوین به عنوان ارز رسمی رخ داد. ماه گذشته نیز در عرضه کیف‌پول چیوو مشکلات فنی بسیاری وجود داشت. علاوه بر این‌ها، دیوان محاسبات این کشور نیز قرار است خریدهای بیت‌کوینی بوکله را مورد بازرسی قرار دهد. طرفداران تصویب بیت‌کوین موارد استفاده آن را نقطه اتکای باور خود می‌دانند، به ویژه کاربرد آن در پرداخت حواله، که بخش قابل‌توجهی از تولید ناخالص داخلی السالوادور را تشکیل می‌دهد. این کشور امروزه یکی از بالاترین نرخ‌های حواله در جهان را داراست.

بسیاری از بحث‌ها پیرامون بیت‌کوین در ماه‌های اخیر معطوف به تاثیرات زیست‌محیطی آن بوده است. فشارها توسط چین و بیانیه ایلان ماسک مبنی بر توقف تسلا از پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوینی، نگرانی های زیست‌محیطی را در ماه می افزایش داد تا جایی که منجر به سقوط 30 درصدی ارزش این دارایی در بازارهای جهانی شد. در حالی که به نظر می‌رسد چین همچنان در برابر بیت‌کوین موضع سرسختی خواهد داشت، ماسک اما اعلام کرده است که تسلا، بیت‌کوین را به عنوان روش پرداخت قبول خواهد کرد، البته به شرطی که ثابت شود بخش بزرگی از انرژی مورد نیاز برای این استخراج این ارز، از محل انرژی‌های پاک تامین می‌شود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام