خارج شدن 2 میلیون اتر از گردش برای به روز رسانی بلاک چین اتریوم
اخبار ارز دیجیتال

خارج شدن 2 میلیون اتر از گردش برای به روز رسانی بلاک چین اتریوم

پروپوزال سوزاندن کارمزد اتریوم یا همان پروپوزال EIP-1559 که در آگوست 2021 روی بلاک چین اتریوم نصب شد، تاکنون ۲ میلیون اتر را از گردش خارج کرده است.
طبق خبر منتشره شده از ultrasound.money، شبکه اتریوم امروز از مرز سوزاندن 2 میلیون اتر عبور کرد. از زمان عرضه هاردفورک لندن در اواخر 2021 تاکنون، عرضه در گردش اتر به واسطه پروپوزال سوزاندن کارمزد یا همان EIP-1559 با فشار ضد تورمی مواجه بوده است.

در واقع پروپوزال فوق العاده و محبوب EIP-1559 با مکانیزمی که دارد، بخشی از کارمزد گس موجود در هر تراکنش اتریوم را کم کرده است.

هدف EIP-1559 کنترل کارمزد های اتریوم است چرا که کارمزد های اتریوم (گس) از سیستم مزایده‌ ای بهره می برند که هزینه تراکنش‌ ها را غیرقابل پیش‌ بینی می کرد. اما پس از انتشار پروپوزال EIP-1559، کاربران اتریوم برای هر تراکنش‌ حداقل کارمزد را پرداخت می‌ کنند که به آن کارمزد مبنا گفته می‌ شود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: چگونه وارد متاورس شویم

پروپوزال EIP-1559 به کاربران این امکان را می دهد که به انتخاب خود  به ماینرهای اتریوم انعام پرداخت کنند تا تراکنش آنها در زمان ازدحام شبکه با سرعت بیشتری انجام شود. این پروپوزال همچنین باعث به وجود آمدن فشار ضد تورمی بر اتریوم شده و موجودی آن را به تدریج کاهش می‌ دهد.

در حال حاضر شبکه اتریوم در هر دقیقه بیش از ۶ اتر را می‌ سوزاند. نکته جالب اینجاست که بخش عمده ای از این این مقدار کارمزد در OpenSea به وجود می‌آید. علیرغم اینکه صرافی غیر متمرکز Uni Swap بزرگترین مصرف‌ کننده کارمزد در شبکه اتریوم است، اما رشد انفجاری بازار NFT باعث سبقت گرفتن OpenSea در مصرف کارمزد اتر شد.

آماده‌ شدن اتریوم برای به‌ روزرسانی مرج (The Merge)

پس از هاردفورک لندن مهمترین رویداد پیش رو برای اتریوم تغییر از گواه اثبات کار (PoW) به مکانیزم اجماع گواه اثبات سهام (PoS) است. این به‌ روزرسانی که به آن مرج (The Merge) گفته می‌ شود باعث می‌شود که لایه اجماع بلاک چین (یا همان بیکن چین) با لایه اجرایی (شبکه اصلی اتریوم) ادغام شود. انتظارات برای این به روز رسانی بیشتر شده است چرا که شبکه اتریوم توانسته است آزمایشات شبکه آزمایشی Kiln را با موفقیت پشت‌ سر بگذارد.

برخی معتقدند که انتقال به گواه اثبات سهام اتریوم یکی از بزرگترین و مهم‌ ترین رویداد ها در تاریخ بلاک چین خواهد بود چرا که پیش از این هیچ بلاک چینی دست به چنین کاری نزده است. علاوه بر معرفی تغییرات مهم پروتکل و پرداخت پاداش به سهام‌ گذاران به جای ماینرها، انتظار می‌ رود که شبکه اتریوم تا ۹۹.۹۵٪ انرژی کمتری مصرف کند.

این موضوع با استقبال جامعه کریپتو مواجه شده است. از بزرگترین مزایای به‌ روزرسانی مرج، کاهش یافتن توزیع اتریوم است که می تواند کمک قابل توجهی به ضد تورمی شدن این ارز بکند. در حال حاضر، عرضه اتر تقریبا ۴.۵٪ بیشتر شده است تا پاداش ماینرها پرداخت شود. اما انتظار می‌ رود توزیع سالانه اتر پس از الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام، به ۱٪ برسد. از آنجایی که طی پروپوزال EIP-1559، شبکه اتر در هر دقیقه ۶ اتر می‌سوزاند، تخمین زده می‌شود که میزان سوزاندن اتر از مقدار صدور آن پیشی بگیرد.

در این صورت، اتر به یک ارز دیجیتال ضد تورمی تبدیل خواهد شد. اما تاریخ عرضه به‌ روزرسانی مرج مشخص نشده است، با این حال احتمالا در ماه ژوئن ۲۰۲۲ (اواسط خرداد تا تیر ماه) این به روزرسانی منتشر شود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام