داده های اقتصادی، قبل از سخنرانی رییس فدرال رزرو، EUR و GBP را در کانون توجه قرار میدهند
اخبار فارکس

داده های اقتصادی، قبل از سخنرانی رییس فدرال رزرو، EUR و GBP را در کانون توجه قرار میدهند

امروز شاخص اعتماد مصرف کننده منطقه یورو و سفارشات روند صنعتی کنفدراسیون بریتانیا قبل از سخنان رییس فدرال رزرو در کانون توجه قرار خواهند داشت...

اوایل روز :

امروز صبح هم یک روز آرام دیگر در تقویم اقتصادی است. دلار نیوزیلند KIWI در اولین ساعات روز در  کانون توجه قرار داشت.

در مورد دلار نیوزیلند KIWI :

شاخص احساسات مصرف کننده در اوایل روز در کانون توجه قرار داشت. شاخص احساسات مصرف کننده Westpac در سه ماهه دوم از 105.2 به 106.1 افزایش پیدا کرد.

بر اساس تحقیقات سه ماهه دوم :

  • شاخص وضعیت های مورد انتظار از 111.2 به 112.9 و زیر شاخص چشم انداز اقتصادی 1 ساله هم از 1.6 به 4.4 افزایش پیدا کرد.
  • همچنین با افزایش زیر شاخص از 11.7- به 5.4- یک بهبود در شرایط اقتصادی حال حاضر هم دیده شد. این عدد بالای میانگین 8.5- بود
  • با این وجود، کاهشی هم در زمان مناسب برای خرید و چشم انداز زیر شاخص 5 ساله اقتصادی دیده شد.
  • در سه ماهه دوم، زمان مناسب برای خرید زیر شاخص، از 4.2 به 2.0 کاهش یافت و شاخص چشم انداز 5 ساله از 20.1 به 17.7 کاهش داشت.
  • دلار استرالیا (KIWI) بخاطر انتشار این خبرها از 0.69854 به 0.69888 حرکت کرد. در زمان انتشار این مقاله دلار استرالیا با 0.16 % کاهش نسبت به دلار امریکا 0.6977 بود.

در جاهای دیگر

در زمان نگارش این مقاله ین ژاپن با 0.01 % افزایش در مقابل دلار امریکا 110.26 بود. در حالیکه دلار استرالیا (AUSSIE) 0.16% کاهش 0.7523 بود.

اخبارهای امروز

برای یورو

یک روز نسبتا آرام دیگری برای یورو در پیش رو داریم. در تایم  بازار اروپا، در منطقه یورو شاخص مدیران خرید در کانون توجه خواهند بود. با توجه به موارد دیگر در بازارها، باید انتظار حساسیت بازار را به ارقامی که امروز اعلام میشوند را داشته باشیم. پیش بینی ها برای یورو مثبت است.

دیروز دوشنبه رییس بانک مرکزی اروپا Lagarde در مورد بهبود اقتصادی ناشی از هزینه های مصرف کننده سریعتر از آنچه پیش بینی شده بود، صحبت کرد. البته ارقام اعلامی ضعیفتر، میتوانند خوشبینی نسبت به بازار را به چالش بکشند.

در زمان نگارش این مقاله، EUR با افزایش 0.12% در قیمت 1.1905 بود.

برای پوند استرلینگ

 همچنین برای پوند هم  شاهد یک روز آرام دیگر در تقویم اقتصادی خواهیم بود.

امروز بعد از ظهر به وقت ایران، منتظر زمان اعلام ارقام سفارشات روند صنعتی کنفدراسیون صنایع بریتانیا خواهیم بود. و سپس پنجشنبه ساعت 3:30 بعد از ظهر بانک مرکزی انگلستان BoE را خواهیم داشت. برای امروز میتوانیم انتظار اندک حساسیتی را نسبت به ارقام اعلام شونده داشته باشیم.

بهرحال فارغ از تقویم اقتصادی، اخبار ناشی از Covid-19 هم، یک نکته مهم میباشد که باید به آن هم توجه داشته باشیم.

پوند استرلینگ در زمان نگارش این مقاله با کاهش 0.21% درصدی 1.3905 بود.

برای دلار امریکا

در تقویم اقتصادی امروز، روز آرامی برای امریکا خواهد بود. آمار فروش خانه های موجود Existing Home Sales قرار است امروز اعلام شود  ولی بهرحال ما از اعدادی که قرار است اعلام شوند، خیلی انتظار تاثیر گذاری، نخواهیم داشت و کمی دیرتر هم رییس بانک فدرال رزرو Powell قرار است صحبت کند.

بازار ها به دنبال هرگونه انحراف از مواضع تهاجمی Hawkish هفته پیش Powell  هستند.

شاخص دلار امریکا  در زمان نگارش این مقاله با 0.04% درصد افزایش 91.369 بود.

برای Loonie دلار کانادا

در تقویم اقتصادی امروز هم، روزی آرام برای Loonie  پیش رو خواهد بود. هیچ خبر مهمی که بتواند مسیر حرکت دلار کانادا را عوض کند، وجود ندارد. و این فقدان خبر مهم امروز، دلار کانادا را در میان هیجانات ریسک بازار، تنها خواهد گذاشت.

در زمان نگارش این مقاله Loonie با 0.14% کاهش در مقابل دلار امریکا 1.2380 بود.