داده های اقتصادی منطقه یورو و امریکا، یورو و دلار در کانون توجه
اخبار فارکس

داده های اقتصادی منطقه یورو و امریکا، یورو و دلار در کانون توجه

امروز در تقویم اقتصادی یک روز نسبتا آرامی پیش روی ما قرار دارد. گزارش ارقام احساسات و انتظارات آلمان و منطقه یورو، خبرهای کلیدی بازار امروز ما هستند.

اخبار اوایل روز (مارکت آسیا)

امروز صبح در تقویم اقتصادی، آغاز شلوغی را داشتیم و دلار استرالیا (Aussie) در کانون توجهات قرار داشت.

اخبار مرتبط با دلار استرالیا Aussie

امروز در تقویم اقتصادی برای استرالیا، داده های اقتصادی شامل: گزارش ارقام بخش مسکن و گزارش ارقام اعتماد کسب و کار را داشتیم. خبر کلیدی و مهم امروز صبح هم، همان گزارش ارقام اعتماد کسب و کار بود.
در ماه ژوئیه شاخص اطمینان کسب و کار NAB، از 11.0 به 8- رسید. اقتصاددان پیش بینی کرده بودند که این رقم به 14 برسد.

بر اساس تحقیقات ژوئیه:

  • هم شرایط و هم اعتماد به نفس در ماه ژوئیه ضربه خورد، زیرا اقدامات قرنطینه بر احساسات و اقتصاد ضربه زد.
  • در ماه ژوئیه، شاخص شرایط تجاری بعد از اینکه در ژوئن از 34 به 25 کاهش یافته بود، از 25 به 11 کاهش یافت.  

نگاهی به اجزاء:

  • زیرشاخص اشتغال از 18 به 10 کاهش یافت و زیرشاخص سودآوری هم از 25 به 6 کاهش یافته است.
  • سفارشات کالاهای تمام شده نیز سقوط شدیدی را تجربه کردند که از 15 به 6 کاهش یافت.
  • صادرات با کاهش نسبی از 1- به 2- روبرو شد.
  • از نظر بانک رزرو استرالیا (RBA)، میزان استفاده از ظرفیت ها از 83.8 به 81.2 کاهش یافت. در ماه مه، میزان استفاده 84.7 درصد بود.

بر اساس آمار نهایی، در بخش مسکن، مجوزهای ساختمانی پس از سقوط 7.6 درصدی در ماه مه، 6.7 درصد کاهش یافت. این مطابق با ارقام اولیه و ابتدایی بود.

دلار استرالیا با انتشار این ارقام از 0.73268 دلار به 0.73219 دلار رسید. در زمان نگارش این گزارش، دلار استرالیا با 0.23 درصد کاهش به 0.7316 دلار رسید.

اخبار دیگر مکان ها

در زمان نگارش این مقاله، ین ژاپن 0.03 درصد کاهش یافت و در قیمت 110.320 ین در مقابل دلار امریکا رسید، و دلار نیوزیلند هم 0.31 درصد کاهش یافت و به 0.6971 دلار رسید.

و اما اخبار امروز

اخبار مرتبط با یورو

امروز در تقویم اقتصادی برای یورو یک روز آرام دیگر پیش رو داریم. امروز قرار است به وقت تهران ساعت 13:30 ظهر، اعداد و ارقام احساس اقتصادی ZEW برای آلمان و منطقه یورو اعلام شود.

هر دو سری اخبار مهم و کلیدی هستند و روی بازار تاثیر خواهند گذاشت. در حالی که داده های اقتصادی منطقه یورو خوش بین بوده است، نگرانی ها از کند شدن سه ماهه سوم در نتیجه جهش در موارد نوع دلتای کووید – 19 همچنان باقی مانده است.

گزارش ضعیف امروز می تواند منطقه حمایت یورو را مورد آزمایش قرار دهد.

در زمان نگارش این مقاله، یورو 0.03 درصد کاهش یافت و به 1.1733 دلار رسید.

اخبار مرتبط با پوند انگلستان

امروز در تقویم اقتصادی برای پوند انگلستان یک روز آرام دیگر پیش رو داریم و هیچ خبر اقتصادی یا واقعه ای که بتواند به پوند مسیر و جهتی خاص، بدهد را نداریم.

در زمان نگارش این مقاله، پوند انگلستان 0.06 درصد کاهش یافت و به 1.3838 دلار رسید.

اخبار مرتبط با دلار امریکا

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار امریکا روز نسبتا آرامی پیش رو خواهیم داشت.

امروز برای دلار امریکا ساعت 17 به وقت تهران گزارش واحد مقدماتی هزینه کارگر (Prelim Unit Labor Costs) و اعداد بهره وری بخش غیر کشاورزی (Prelim Nonfarm Productivity) برای سه ماهه دوم اعلام خواهد شد.

با توجه به چشم انداز بازارها، به دنبال گزارش اخیر NFP ما انتظار تأثیر زیادی از این ارقام و اعداد، نداریم.

با این حال، هر گونه گفتگوی اعضای FOMC توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

در زمان نگارش این مقاله، شاخص دلار آمریکا 0.06 درصد افزایش یافت و به 92.997 رسید.

اخبار مرتبط با دلار کانادا Loonie

امروز برای دلار کانادا هم در تقویم اقتصادی یک روز نسبتا آرام دیگری پیش رو خواهیم داشت و و هیچ خبر اقتصادی یا واقعه ای که بتواند به Loonie مسیر و جهتی خاص، بدهد را نداریم.

این فقدان خبر یا واقعه خاص، دلار کانادا را در دستان احساسات ریسک بازار رها خواهد کرد.

در زمان نگارش این مقاله، Loonie با 0.10 کاهش به 1.2589 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا رسید.

توضیح برخی داده های اقتصادی

ZEW Economic Sentiment یا شاخص احساس اقتصادی ZEW آلمان و منطقه یورو: این گزارش یا شاخص، سطح شاخص انتشار براساس سرمایه گذاران و تحلیلگران نهادی آلمانی را مورد بررسی قرار می دهد. بالاتر از صفر نشان دهنده خوش بینی، زیرصفر نشان دهنده بدبینی است. نظرسنجیZEW  از لحاظ تاریخی بر اقتصاد آلمان متمرکز است و چون آلمان تمایل دارد که اقتصاد منطقه یورو را رهبری کند، بنابراین این چشم انداز کلی منطقه یورو تحت تأثیر اطلاعات آلمان منتشر شده در همان زمان قرار می گیرد. سرمایه گذاران و تحلیل گران به طور عالی نسبت به مزایای مشاغل شان آگاه می شوند. این یک شاخص آینده نگر از سلامت اقتصادی است و تغییر در احساسات آنها می تواند نشانه های اولیه فعالیتهای اقتصادی آینده باشد. این نظرسنجی از حدود 275 سرمایه گذار و تحلیلگر سازمانی آلمانی است که از پاسخ دهندگان می خواهد چشم انداز اقتصادی 6 ماهه نسبی منطقه یورو را ارزیابی کنند. ZEW مخفف جمله و کلمات: Zentrum fur Europaische Wirtschaftsforschung به معنی مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا می باشد. این گزارش به صورت ماهانه و در دومین یا سومین سه شنبه ماه جاری، منتشر می شود. رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از پیشبینی ها و انتظارات باشد، برای ارز کشور خوب است.

ضمنا شاخص دیگری هم وجود دارد به نام German ZEW Economic Sentiment که دقیقا عین توضیحات بالا می باشد و فقط نام آلمان در ابتدای آن آمده است (شاخص احساس اقتصادی ZEW آلمان) و تنها تفاوت آن با شاخص ذکر شده این است که بجای تحقیق از 275 سرمایه گذار و تحلیلگر، از 300 نفر تحقیقات را انجام میدهد.

Prelim Nonfarm Productivity q/q یا بهره وری بخش غیر کشاورزی مقدماتی سه ماهه امریکا: این شاخص یا گزارش، تغییر سالانه کارایی نیروی کار هنگام تولید کالا و خدمات به استثنای صنعت کشاورزی را ارزیابی می کند. 2 نسخه از این گزارش با فاصله یک ماه وجود دارد - مقدماتی و تجدید نظر شده. نسخه مقدماتی سریع ترین است و بنابراین بیشترین تأثیر را دارد. بهره وری و تورم مربوط به نیروی کار با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. کاهش بهره وری کارگران معادل با افزایش دستمزد آنهاست. وقتی مشاغل هزینه بیشتری برای کار پرداخت می کنند، این هزینه های بیشتر معمولاً به مصرف کننده منتقل می شود. زمان انتشار این گزارش سه ماه به سه ماه و حدود 35 روز پس از اینکه یک سه ماه به پایان می رسد، می باشد. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر کمتر از پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب می باشد.

Prelim Unit Labor Costs q/q یا گزارش واحد مقدماتی هزینه های کارگران سه ماهه امریکا: این شاخص یا گزارش، تغییرات سالانه در هزینه هایی که مشاغل برای نیروی کار بدون احتساب صنعت کشاورزی، می پردازند را ارزیابی می کند. 2 نسخه از این گزارش با فاصله یک ماه وجود دارد - مقدماتی و تجدید نظر شده. نسخه مقدماتی سریع ترین است و بنابراین بیشترین تأثیر را دارد. این یک اندیکاتور آینده نگر و راهبر برای تورم مصرف کننده است - وقتی مشاغل هزینه های بیشتری برای کار و کارگر پرداخت می کنند، این هزینه های بیشتر معمولاً به مصرف کننده منتقل می شود. زمان انتشار این گزارش سه ماه به سه ماه و حدود 35 روز پس از اینکه یک سه ماه به پایان می رسد، می باشد. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بیشتر از پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب می باشد.