افزایش قیمت مجدد داج کوین، اما اینبار بخاطر تصمیم eToro
اخبار ارز دیجیتال

افزایش قیمت مجدد داج کوین، اما اینبار بخاطر تصمیم eToro

پس از اعلام خبر اینکه پلتفرم آنلاین خرید و فروش eToro داج کوین را به مشتریانش اهدا می کند، قیمت این ارز دیجیتال با افزایش شدید به بالای 0.40 دلار بازگشت.

این افزایش موجب بازگشت ارزش بازار این رمز ارز به بالای ۵۰ میلیارد دلار شد و در حال حاضر کمی کمتر از بالاترین قیمت تاریخی اش یعنی 0.43 دلار در حال معامله است. این تصمیم eToro امکان سرمایه گزاری و خرید و فروش داج کوین را برای بیش از بیست میلیون کاربر این پلتفرم فراهم می کند. مشتریان این پلتفرم پیشتر از اینکه از داج کوین، ششمین ارز دیجیتال بزرگ جهان، در آن پشتیبانی نمی شود ابراز نا رضایتی کرده بودند.

یکی دیگر از پلتفرم ها و صرافی های دیگری که راضی به افزودن داج کوین به معاملات خود نبودند، کوین بیس (Coinbase) بود. یکی از دلایل این عدم رغبت، نوسانات بالای این رمز ارز است. همانطور که متخصصان هشدار داده اند که سود های قابل توجه آن می تواند همراه با ضرر های بزرگ، در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، باشد.

به گفته ی کارول الکساندر، استاد دانشگاه ساسکس، وابستگی قیمت داج کوین به بیت کوین آن را در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار داده است. از اول ژانویه امسال تا 19 آوریل که قیمت این رمز ارز به بالاترین سطح خود رسید، داج کوین تقریبا ۳۵ بار در برابر بیت کوین و ۷۰ بار در برابر دلار افزایش ارزش داشته است. وی معتقد است که سرمایه گزاری در این رمز ارز کم هزینه اما با ریسک بالاست و البته احتمال سودهای بالا، که در جای دیگری وجود ندارد، در داج کوین وجود دارد.

نماینده ای از سوی eToro در ابتدا نظری در رابطه با این خبر و تصمیم ارائه نکرد اما در ایمیلی به کاربرانش، این پلتفرم اعلام کرد که این حرکت در جهت بسط دادن سرویسهای مرتبط با ارزهای دیجیتال این پلتفرم، که در حال حاضر 19 رمز ارز هستند، بوده است. در این ایمیل همچنین گفته شده است که داج کوین بر مبنای اصول تکنیکالی ثابت کار می کند و مانند لایت کوین و بیت کوین از پروتکل اثبات کار استفاده میکند، اگرچه تفاوت های کوچک و گاهاً اساسی با آنها دارد.

بر خلاف تامین ثابت و سرعت کند تولید بلاک ها در بیت کوین، تولید داج کوین با نرخی ثابت افزایش می یابد که موجب تولید سریعتر و کم هزینه تر آن می شود. این ویژگی ها موجب آن شده است که برخی معتقدند این رمز ارز مناسب کاربری یک ارز در دنیای واقعی است.

در بین هواداران داج کوین که معتقدند این ارز دیجیتال میتواند ارز کاربردی در دنیای واقعی باشد، آیلان ماسک وجود دارد که معتقد است این رمز ارز میتواند ارز رایج مریخ باشد. در ماه فوریه در یک توییت، او گفت اگر تمامی دارندگان داج کوین تصمیم به فروش کوین هایشان بگیرند، او بطور کامل از این رمز ارز پشتیبانی خواهد کرد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام