قوی شدن دلار بعد از گزارش دیروز خرده فروشی
اخبار فارکس

قوی شدن دلار بعد از گزارش دیروز خرده فروشی

نکات کلیدی که در این گزارش اقتصادی خواهید خواند:

  • شاخص قیمت دلار در قیمت 92.880، نزدیک قله دیروز پنجشنبه 92.965 که بالاترین رقم در سه هفته گذشته بوده، می باشد.
  • یورو به قیمت 1.17505 پایین ترین قیمت در سه هفته گذشته رسیده است.

دلار ایالات متحده امروز جمعه بعد از آنکه دیروز انبوهی از گزارشات قوی منتشر کرد که به دنبال آن انتظارات بازار را از تغییر و اعمال سیاستهای بانک مرکزی برای اجرای هر چه سریعتر برنامه کاهش خرید دارایی های دولتی بالا برد، در برابر سبد وسیعی از ارزهای بین المللی جان تازه ای گرفته و در حال حاضر در قیمت 92.830 معامله می شود.

گزارش شاخص خرده فروشی ایالات متحده در ماه اوت به طور غیر منتظره ای افزایش یافت و با وجود پیشبینی کاهش 0.8 درصدی، 0.7 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. در همین حین گزارش بررسی احساسات کسب و کار که توسط فدرال رزرو فیلادلفیا انجام می شود نیز، پیشرفت چشمگیری را نشان داد.

یوجیرو گوتو، استراتژیست ارشد ارز در Nomura Securities می گوید:

داده های دیروز سراسر، بسیار قوی بودند. بازارها نگران این بودند که به دلیل شیوع مجدد نوع دلتا کووید، مصرف کاهش پیدا کند اما گزارش دیروز شاخص خرده فروشی، به طرز شگفت انگیزی قوی بودند.

این داده ها، به جلوگیری از دیدگاه های محتاطانه در مورد اقتصاد ایالات متحده پس از گزارش نرم و ضعیف تورم مصرف کنندگان و داده های مربوط به رشد مشاغل منتشر شده در اوایل این ماه کمک کرد و انتظارات از فدرال رزرو ایالات متحده برای اعمال سیاستهای زودهنگام Tapering را افزایش داد.

شاخص قیمت دلار در قیمت 92.880، نزدیک قله دیروز پنجشنبه 92.965 که بالاترین رقم در سه هفته گذشته بوده، می باشد.

یورو هم در جلسه معاملاتی قبل در قیمت 1.17505 یعنی پایین ترین قیمت در سه هفته گذشته رسید و در حال حاضر در قیمت 1.1777 در مقابل دلار امریکا در حال معامله شدن می باشد.

یورو همچنین دربرابر ین ژاپن به پایین ترین قیمت در هفته گذشته یعنی 128.61 رسید و در مقابل پوند استرلینگ هم قبل از اینکه برخی ضررهایش را جبران کند، به پایین ترین قیمت در 1 ماه گذشته یعنی 0.8501 رسید.

ارزش و قدرت دلار به عنوان یک پناهگاه امن، نسبت به فرانک سوئیس و دیگر فلزات گرانبها، مشهودتر بود.

فرانک سوئیس هم در مقابل دلار امریکا به پایین ترین قیمت در 5 ماه گذشته خود یعنی 0.92785 سقوط کرد و روز پنجشنبه 0.89% از ارزش خود را از دست داد.

هر اونس طلا پس از سقوط 2.3 درصدی در روز گذشته، به 17754.4 دلار در هر اونس رسید، در حالی که نقره هم در روز پنجشنبه با افت 3.7٪ در هر اونس، به قیمت 22.88 دلار رسید، این در حالی بود که در ماه اوت، نزدیک به پایین ترین سطح خود در 8 ماه گذشته قرار داشت.

دیروز همچنین دلار در مقابل ین ژاپن به قیمت 109.72 برگشت و 0.34% از سودهایش را نسبت به قیمت روز چهارشنبه 109.11 که پایین ترین قیمت در 6 هفته گذشته بود، پس گرفت.

ین ژاپن تا کنون واکنش محدودی به رقابت رهبری حزب لیبرال دموکرات (LDP) نشان داده است که به طور رسمی روز جمعه قبل از رأی گیری 29 سپتامبر آغاز می شود. تسلط پارلمانی LDP به این معنی است که رهبر جدید حزب نخست وزیر خواهد شد.

بسیاری از سرمایه گذاران، وزیری که مسئول واکسنها بود تارو کونو، و وزیر امور خارجه سابق، فومیو کیشیدا و وزیر سابق امور داخلی، سانا تاکایچی را به عنوان نامزیدهای نخست وزیری می دانند.

هیرومیچی شیراکاوا، نایب رئیس و اقتصاددان ارشد Credit Suisse در ژاپن، گفت:

بازیگران بزرگ جهان منتظر تغییرات بزرگ در سیاست ژاپن نیستند و عدم حرکت در ین، گواه این امر است.

با این حال، تصمیم وزیر سابق امور داخلی سیکو نودا برای پیوستن به مسابقه در روز پنجشنبه، عدم اطمینان را افزایش داد زیرا این می تواند به این معنی باشد که هیچ کاندیدایی در دور اول برنده نمی شود و انتخابات به دور دوم می رود که، این مسئله می تواند بر علیه کونو کار کند.

در جاهای دیگر هم، استرلینگ به 1.3795 دلار کاهش یافت در حالی که دلار استرالیا پس از صعود به پایین ترین سطح خود در سه هفته گذشته یعنی 0.7274 دلار، در جلسه قبلی به قیمت 0.7294 دلار معامله شد.

یوان چین پس از سقوط 0.4 درصدی روز پنجشنبه، اندکی بهبود یافت.

در معاملات آفشور هم، یوان آخرین بار با قیمت 6.4530 دلار معامله شد، زیرا نگرانی ها در مورد بخش املاک و مستغلات چین تحت فشار بود. این مسئله از آن رو بود که سرمایه گذاران می ترسیدند غول املاک China Evergrande هفته آینده در پرداخت کوپن خود کوتاهی کند.

ارزهای رمزنگاری شده از بالاترین سطح این هفته عقب نشینی کردند و بیت کوین در 47،663 دلار و اتر هم در 3552 دلار، معامله شدند.