دلار در حال بالاتر رفتن؛ مقامات بانک فدرال سیگنال های متفاوتی را ارائه می دهند
اخبار فارکس

دلار در حال بالاتر رفتن؛ مقامات بانک فدرال سیگنال های متفاوتی را ارائه می دهند

دلار امروز پنجشنبه دراوایل ساعت بازار اروپا، به صورت حاشیه ای افزایش یافت، زیرا تریدرها نظرات مختلفی راجع به زمان احتمالی برداشت محرک های پولی سیاست گذاران فدرال رزرو، دریافت کردند.

در ساعت 11:25 امروز، شاخص دلار، که دلار را در برابر سبد 6 ارز دیگر ارزیابی می کند، در عدد 91.838 یعنی کمتر از 0.1 درصد معامله می شد و از پایین ترین سطح روز چهارشنبه 91.509 بازگشت، اما هنوز پایین تر از سطح بالای  92.408  که در پایان هفته گذشته مشاهده شد، میباشد.

USD / JPY​​ با کاهش 0.1 درصدی در 110.85، ​​EUR / USD​​ هم به صورت حاشیه ای پایین تر در  1.1921 بود، در حالی که حساسیت به ریسک ​​AUD / USD​​  با 0.1 درصد کمتر در 0.7570 بود.

​روز چهارشنبه اسکناس پشت سبز، بعد از اینکه رئیس بانک فدرال آتلانتا، ​رافائل بوستیک​​ و فرماندار بانک فدرال، میشل بومن گفت : افزایش اخیر قیمت های مصرف کننده طبیعتاً موقتی است اما منحل شدن آنچه در حال حاضر انتظار می رود طول می کشد، مورد حمایت قرار گرفت.

این گفته از نظر جروم پاول رئیس فدرال رزرو که روز قبل تأثیر افزایش تورم را کم اهمیت جلوه داده بود، فرق میکرد.

بوستیک گفت که او اکنون به دنبال رشد 7 درصدی در سال 2021 و تورم 3.4٪ برای امسال است و با این حساب او انتظار دارد که نرخ بهره معاملات بانک فدرال رزرو در نیمه دوم سال آینده افزایش یابد.

این تأیید می کند که وی یکی از هفت مقام FOMC بوده است که در جلسه هفته گذشته فدرال رزرو، پیش بینی کرده بود که باید در سال آینده نرخ بهره افزایش یابد، اقدامی که دلار را به سمت بالا برد.

Fedspeak (اظهارات عمدا مبهم در مورد سیاست های پولی) روز پنجشنبه هم ادامه دارد و شش مقام دیگر Fed نیز بعداً صحبت خواهند کرد، در حالی که توجهات به طور گسترده ای به ارقام درخواست اولیه برای دریافت بیکاری ​​برای سنجش میزان بهبود در بازار کار انتقال خواهد یافت.

در جای دیگر، ​​GBP / USD​​ پیش از آخرین جلسه تنظیم سیاست های بانک انگلیس، کمتر از 0.1٪ به 1.3954 کاهش یافت.

انتظار نمی رود بانک مرکزی نرخ بهره یا برنامه خرید اوراق قرضه خود را تغییر دهد، اما ممکن است مجبور شوند تفکر خود را با توجه به اینکه قیمت های مصرف کننده برای اولین بار در تقریباً دو سال گذشته بیش از 2 درصد نسبت به هدفشان افزایش یافته است را، توضیح دهند.

 تحلیلگران در ING گفتند : گفته می شود، "نگرانی ها در مورد انتشار گونه دلتای کرونا باید مانع از هرگونه قیمت گذاری جدید تهاجمانه (Hawkish) درمورد چشم انداز بازار، برای بانک انگلیس شود" .