کاهش دلار امریکا و افزایش دلار نیوزیلند
اخبار فارکس

کاهش دلار امریکا و افزایش دلار نیوزیلند

خبرگزاری رویترز سنگاپور

امروز سه شنبه 15 تیر 1400 دلار پایین آمد و دلار نیوزیلند KIWI بین تمام ارزهای ماژور بیشترین افزایش را به خاطر انتظار سرمایه گذاران از افزایش نرخ بهره نیوزیلند داشت در حالیکه فشار برای افزایش دلار امریکا بخاطر خبرهای متناقض اقتصادی، متوقف شد.

پوند استرلینگ 0.3٪ افزایش یافت و به بالاترین سطح یک هفته ای خود 1.3888 رسید، زیرا بازارها انتظار داشتند انگلستان به اولین کشور اصلی که با برداشته شدن محدودیت های مربوط به کووید19 در مدت دو هفته، به طور رسمی با ویروس کرونا زندگی می کند، تبدیل شود.

یورو با 0.1% افزایش در قیمت 1.1872، ین ژاپن با همین اندازه افزایش در قیمت 110.83 و دلار نیوزیلند هم به اندازه 0.08% افزایش به 0.7035 افزایش یافت.

دلار استرالیا AUSSIE با 0.5% افزایش به 0.7563 افزایش یافت اما نرخ بهره آن که امروز در جلسه بانک مرکزی خود اعلام شد، بطور فزاینده ای بدون تغییر باقی ماند و کماکان به خرید اوراق قرضه خود ادامه خواهد داد که البته انتظار آن هم می رفت.

دلار امریکا هم از هفته پیش که گزارش ارقام بازار کار امریکا بیرون آمده، کاهشی بوده و ارقام طوری نبوده که بتواند این فکر را القا کند که ایالات متحده به کاهش خرید اوراق قرضه نزدیک شده باشد. موه سیونگ سیم تحلیلگر ارز بانک سنگاپور گفت:

  من فکر می کنم بازار کمی احساس آرامش کرده است.

اکنون که گزارشات آمار اقتصادی امریکا آنگونه که باید نبود، دلار در حال اندکی ریزش است. فکر نمی کنم که این یک ریزش بزرگ باشد ولی هنوز تا کاتالیزور بعدی نگران کننده -مشاغل امریکا و یا نرخ تورم - فاصله زیادی داریم.

در این بین شاهد تغییرت زیادی در قیمت دلار نیوزیلند هستیم. پس از اینکه یک نظرسنجی تجاری بهبود شدیدی در خلق و خو و هشداری در مورد تقاضا برای نیروی کار را نشان داد، اوراق قرضه در حال چرخش بود و دلار نیوزیلند بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه و 200 روزه خود قرار گرفت.

با بسته شدن مرزها و جمعیت آزاد کووید 19، کسب و کارها گفتند که اوقات خوشی را داشتند و قیمت ها را هم افزایش داده اند اما آنها هرگز کارگرانی را پیدا نکرده اند که حداقل دو بانک محلی را ترغیب به افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر کند.

جین ترنر اقتصاددان ASB در یادداشتی گفت: کاملا واضح است که دیگر به بسته های محرک مالی برای حمایت از اقتصاد و خطرات تورمی که یا خیلی بالا و یا خیلی پایین بروند، وجود ندارد.

دلار نیوزیلند همچنین در برابر تضاد فزاینده فشارهای وارد شده به بانک رزرو نیوزلند و لحن RBA در برابر دلار استرالیا به بالاترین سطح یک ماه خود رسیده است.

بانک مرکزی استرالیا گفت همانطور که انتظار می رفت خرید اوراق را کاهش می دهد اما نرخ پول نقد خود را امروز سه شنبه، با رکورد کم 0.1 درصد رها کرد و گفت احتمال دارد تا سال 2024 در همین نرخ بماند. تحلیلگر بانک مشترک المنافع استرالیا کیم موندی گفت:

 بانک مرکزی نیوزیلند همیشه یکی از بانک های مرکزی Hawkish اخیر بوده اما، این درخواست افزایش نرخ بهره در سال 2021، فقط واگرایی بین بانک مرکزی استرالیا و بانک مرکزی نیوزیلند را برجسته می کند.

چشم انداز اقتصادی در هر دو کشور کاملاً مشابه است اما یک بانک مرکزی احتمالاً می خواهد ماشه را سه سال جلوتر از بانک دیگر بکشد (منظور افزایش نرخ بهره است) بانک مرکزی نیوزیلند هفته آینده تشکیل جلسه می دهد.

در جاهای دیگر افزایش شدید قیمت نفت پس از گفتگوهای رها شده بین تولیدکنندگان در مورد سطح تولید، از ارزهای صادر کننده مانند کرون نروژ و دلار کانادا پشتیبانی کرد.

امروز عصر هم بعد از بازگشت امریکایی ها از تعطیلی روز استقلال، گزارش تحقیق خدمات را داریم و برای آلمان هم امروز گزاش بررسی احساسات را داریم.

سپس روز چهارشنبه جلسه ماه ژوئن بانک فدرال رزرو را که قبلا صحبت از افزایش نرخ بهره خود تا سال 2023 را کرده بودند، خواهیم داشت که می تواند بینش ها را نسبت به برنامه آینده خود، تغییر دهد.