نمودار نهنگ های بیت کوین؛ احتمالا در این قیمت خرید کنند!
اخبار ارز دیجیتال

نمودار نهنگ های بیت کوین؛ احتمالا در این قیمت خرید کنند!

پس از تحریم های آمریکا علیه روسیه، احتمال میرود که فشار فروش بیت کوین تمام شده باشد. در عین حال بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که همچنان فروشندگان قدرت را در دست دارند. در حال حاضر قیمت بیت کوین در کانال ۳۸۰۰۰ دلار قرار دارد که بسیاری معتقدند این کانال، مناطق حمایتی و مقاومتی بسیار مهمی را در بر دارد. در این خبر دیدگاه تحلیلگران را در مورد سطوح قیمتی کوتاه مدت به صورت دقیق پوشش خواهیم داد. 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: دامیننس بیت کوین چیست؟

تقریبا 25% نهنگ ها در ضرر هستند

بر اساس نمودار نهنگ های بیت کوین؛ پلتفرم تحلیل درون زنجیره ای گلاسنود اخیرا نموداری از میزان سود نهنگ ها را منتشر کرده که نشان می‌ دهد، حدودا ۶۵.۷۸ تا ۷۶.۷٪ آنها در سود هستند. 

نمودار نهادهای هولدر بیت کوین

نمودار فوق نشان می دهد که بیش از یک چهارم تمامی نهنگ های بیت کوین در حال حاضر در ضرر هستند و تقریبا ۱۰.۹٪ این نهنگ ها بین ۳۳۵۰۰ تا ۴۴۶۰۰ دلار بیت کوین خریده‌ اند.

گلسنود در رابطه با نمودار فوق نوشت:

اگر روند صعودی پایداری در بازار ایجاد نشود، این 11% احتمالا  شروع به ایجاد فشار فروش در بازار کنند، مخصوصا اگر قیمت بیت کوین به زیر قیمت خرید آنها سقوط کند.

همچنان احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت کوین وجود دارد چون…

مجموعه دلفی دیجیتال که یک شرکت تحقیقاتی پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال است، پیش از این به کاربران درباره حرکت بیت کوین به منطقه‌ مقاومتی روزانه، هفتگی و ماهیانه هشدار داده بود. 

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۱۲ ساعته

به گفته این شرکت تحقیقاتی، اطلاق سطوح مقاومتی بیت کوین، 45000 دلار را به یک محدوده ایده آل برای برداشت سود تبدیل می کند. در واقع پیش بینی این شرکت محقق شد و قیمت پس از برخورد به این سطح، بازگشت.

طبق اظهارات تحلیلگران دلفی دیجیتال، طی دو هفته گذشته، سرعت رشد بیت کوین کم شده است و همچنان موفق به باز پس گیری هیچ یک از سطوح حمایتی هفتگی خود نشده است. 

دلفی دیجیتال گفته است:

اگر قیمت ۴۰۰۰۰ دلار را از دست بدهد، سطح ۳۸۵۰۰ دلار بسیار مهم خواهد شد و اگر این محدوده هم از دست برود، تنها امید خریداران سطوح پایین گذشته خواهد بود و احتمال دارد قیمت به طرز چشمگیری ریزش داشته باشد.

انباشت مخفیانه نهنگ ها زیر ۳۸۰۰۰ دلار

به تازگی اطلاعات جدیدی از نهنگ‌ها توسط شرکت تحلیلی ویل مپ (Whalemap) منتشر شده که طبق آن، سطوح قیمتی که در چهار ماه گذشته ورودی سرمایه بیشتری داشته است را به تفکیک نشان داده است.

نمودار وضعیت نهنگ‌های بیت کوین

ویل مپ گفت:

به خوبی می توان مناطق مورد نظر نهنگ ها را دید. محدوده ۳۴۰۰۰ دلاری بعد از محدوده‌های ۳۶۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار مورد علاقه نهنگ‌ ها است. اگر قیمت به بالای محدوده ۴۸،۵۰۰ دلاری برسد، روند  کلان جدید شروع خواهد شد.

با توجه به نمودار بالا، مقاومت های مهم بیت کوین به ترتیب ۴۰۰۰۰، ۴۳۵۰۰ و ۴۶۵۰۰ هستند ولی بزرگ ترین مقاومت در ۴۸۵۰۰ دلار قرار دارد.

استراتژیست کالای بلومبرگ، مایک مگ گلون، می گوید بیت کوین در حال حاضر بسیار ارزان است. وی در توییتی گفت قیمت فعلی بیت کوین نسبت به میانگین سالیانه سطوح پایین قیمتی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۸ کمتر است.

و در پایان، در حال حاضر ارزش کل بازار (مارکت کپ) کریپتو کارنسی معادل ۱.۷۰۸ تریلیون دلار است و دامیننس بیت کوین نیز ۴۲.۱ ٪ است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام