قیمت بیت کوین در نخستین روز سال ۲۰۲۲
اخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین در نخستین روز سال ۲۰۲۲

انتظار می رفت که با فرا رسیدن سال ۲۰۲۲ میلادی, بیت کوین حداقل به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد اما در اولین روز سال ۲۰۲۲ بیت کوین در قیمت ۴۶۳۰۰ دلار معامله میشد. 

سال ۲۰۲۱ یکی از ضعیف ترین سال ها از نظر عملکرد ارزهای دیجیتال بود. در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ بیت کوین توانست به ترتیب ۳۰۹ درصد و ۸۹ درصد رشد داشته باشد. در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴ بیت کوین به ترتیب ۷۱ درصد و ۵۹ درصد ریزش داشت اما در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد ۱۲۴۴ درصدی بیت کوین بودیم.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: تحلیل اوه

به نسبت سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴، عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۲۱ مطلوب بود اما در مقایسه با سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ بیت کوین طبق انتظارات پیش نرفت.

یکی از چشمگیرترین رویدادهای سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین، لیکوئید شدن سفارشات بوده است. به گزارش خبرگزاری Arcane Research، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار قرارداد آتی لیکویید شده است که ۸۴.۴۵ میلیارد دلار از معاملات لانگ (خرید آتی) و ۴۶.۸۹ میلیارد دلار از معاملات شورت (فروش آتی) بوده است.

لکویید شدن معاملات بیت کوین

با وجود لیکویید شدن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار، سرمایه گذاران سازمانی در سال ۲۰۲۱ بیشترین گرایش را به سمت بازار ارز های دیجیتال پیدا کردند. شرکت های تسلا و مایکرو استراتژی بیشترین گرایش را نسبت به سایر شرکت ها و ارزهای دیجیتال نشان دادند.

در اوایل سال ۲۰۲۱ شرکت تسلا، بیت کوین را به عنوان روشی برای پرداخت هزینه محصولات قبول کرد. همچنین در پایان سال دوج کوین را به عنوان دومین رمز ارز برای پرداخت های شرکت پذیرفت. ایلان ماسک رسماً طی توییتی اعلام کرد که شرکت تسلا قصد انجام تراکنش ها را با ارز دیجیتال دوج کوین دارد که این امر باعث شد دوج کوین طی چند دقیقه ۳۰ درصد رشد کند.

شرکت مایکروسافت استراتژی نیز خرید های مکرر و پله ای زیادی طی سال ۲۰۲۱ انجام داد. آخرین خرید این شرکت در سال ۲۰۲۱، ۹۴.۲ میلیون دلار، بیت کوین بود.

رئیس جمهور کشور السالوادور نیز بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین، در طول سال ۲۰۲۱ خریداری کرد.

انتظار می رود ترس فعلی حاکم در بازار طی ماه‌ های آینده به سرعت تبدیل به طمع شود چرا که  سرمایه گذاران سازمانی از این ترس استفاده کرده و خرید های نامحسوس زیادی طی روزهای هفته انجام می دهند. متخصصان تحلیلگر به روش وایکوف معتقدند که اولین هدف برای ارز دیجیتال بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار است پس می‌ توان انتظار داشت که بازار همچنان در فاز اصلاحی قرار دارد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام