دامیننس بیت کوین به زیر 40% رسید!
اخبار ارز دیجیتال

دامیننس بیت کوین به زیر 40% رسید!

ریزش اخیر بیت کوین باعث شد که دامیننس این ارز دیجیتال نیز سقوط کند. عده‌ ای از تحلیلگران معتقدند که ریزش دامیننس بیت کوین باعث از دست دادن جایگاهش در نظر سرمایه‌ گذاران می شود، از طرفی ممکن است که سقوط دامیننس به آلت کوین ها فرصت رشد بدهد.

به گزارش کوین تلگراف، تسلط بیت‌ کوین بر بازار ارز های دیجیتال نزول شدیدی کرد طوری که به زیر ۴۰% و نزدیکی کف ۳۶.۷ درصدی ژانویه سال ۲۰۱۸ رسید. امروز دامیننس بیت کوین در سایت کوین مارکت کپ ۴۰.۳٪ و در سایت کوینگکو ۳۸.۳٪ بود.

در سال ۲۰۲۱ شاهد ریزش دامیننس بیت کوین به دفعات مختلف بودیم برای مثال در ماه می دامیننس به ۴۰.۳٪ رسید. همچنین در ماه سپتامبر نیز دامیننس دوباره به همین محدوده برگشت. 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: دامیننس بیت کوین چیست؟

یکی از منتقدان سرسخت بیت کوین، پیتر شیف، مدیرعامل شرکت یورو پک است که در روز چهارشنبه در توییتی ادعا کرد که دامیننس کمتر از ۴۰ درصد بیت کوین باعث از دست رفتن مزیت رقابتی این ارز دیجیتال می‌ شود.

توییت پیتر شیف برای دامیننس بیت کوین

در عین حال برخی از تحلیلگران با نظر وی مخالفت اند. طبق نظر نشریه TradingPlatforms، ریزش دامیننس باعث به وجود آمدن آلت سیزن می شود. نکته مهم این است که در هفت سال اخیر، دامیننس آلت کوین‌ ها از ۲۱٪ (سال ۲۰۱۴) به حدود ۶۰٪ رسیده که نشان دهنده افزایش سه برابری میزان تسلط (آلت کوین ها) بر بازار است. تسلط اتریوم بر بازار نیز طی این مدت دو برابر شده است. 

یکی از تحلیلگران ارز دیجیتال در توییتر با نام آلت کوین شرپا (Altcoin Sherpa)، روز جمعه در توییتی ادعا کرد که طی یک سال اخیر در آلت سیزن به سر می‌ بردیم! او همچنین گفت که ممکن است ریزش دامیننس بیت کوین ادامه دار باشد.

توییت تحلیلگر درباره دامیننس بیت کوین

در سال ۲۰۲۲  انتظار می رود که سرمایه‌ گذار های سازمانی، بانک ها و شرکت های بیمه جهت خاصی به بازار ارز های دیجیتال بدهند. 

نوئل آچسون که یک معامله گر موسسه ای است در گفتگو با شبکه سی ان بی سی گفت، طبق اطلاعاتی که دریافت کردیم به نظر می‌ رسد سازمان‌ های زیادی در سال‌ های آتی سرمایه‌ های کلان وارد بازار ارز های دیجیتال کنند.

طبق گزارشی از تحلیلگران بانک جی پی مورگان آمریکا در ماه اکتبر، رشد قیمتی بیت کوین در آن زمان به خاطر سرمایه گذاری های سازمانی بوده است. آن ها معتقدند که سرمایه گذاری های سازمانی در بیت کوین به خاطر محافظی در برابر تورم صورت می‌ گیرد که با افزایش موضوع تورم در آمریکا علاقه سازمان ها به بیت کوین حتی بیشتر از پیش می شود.

داده های درون زنجیره ای گلاسنود نیز نشان می‌ دهد سرمایه‌ گذاران بلند مدت بیت کوین طی یک سال اخیر ۱۶ درصد به سبد سرمایه‌ گذاری خود افزوده اند. 

کم شدن علاقه کاربران اینترنت به بیت کوین

داده‌ های گوگل مبنی بر تعداد دفعاتی که کاربران کلمه Bitcoin را سرچ می کنند شاخص مناسبی برای مطالعه رفتار کاربران است. در حال حاضر کلمه Bitcoin در موتور جستجوی گوگل به کمترین میزان سالانه خود رسیده است که نشان می دهد علاقه معامله گران خرد به بیت کوین بسیار کم شده است.

این موضوع به این معنی نیست که هر گاه توجه معامله‌ گران خرد به بیت کوین که شد قیمت قرار است کار خاصی انجام دهد چراا که این شاخص در کنار شاخص های دیگر مورد مطالعه قرار می‌ گیرد. برای مثال هر وقت که توجه معامله گران خرد به بازار کم می‌ شود، معامله‌ گران کلان مانند موسسات بدور از چشم دیگران شروع به انجام معاملات بزرگ‌ می کنند که منجر به حرکت شدید قیمت می شود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام