پوند بریتانیا بعد از گزارش خرده فروشی تقریبا خنثی است
اخبار فارکس

پوند بریتانیا بعد از گزارش خرده فروشی تقریبا خنثی است

جفت ارز پوند به دلار امریکا در تایم فریم روزانه خودش را زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه تثبیت کرده و در حال آزمایش کردن سطح حمایت 1.3800 می باشد.

شاخص خرده فروشی بریتانیا در ماه اوت 0.9% افت کرد

در حالی که شاخص دلار امریکا در مقابل سبد وسیعی از ارزهای بین المللی بدون روند می باشد، جفت ارز GBP/USD در حال تلاش برای تثبیت خود زیر سطح حمایت 1.3800 است.

شاخص دلار امریکا توانست خودش را بالای مقاومت 92.80 تثبیت کند اما موفق نشد به سطح 93 دلار برسد. در صورتیکه دلار امریکا بتواند بالای سطح قیمت 93 دلار نفوذ کند، به سمت مقاومت 93.10 حرکت خواهد کرد که این مسئله به ضرر جفت ارز پوند به دلار است و باعث نزولی شدن این جفت ارز خواهد شد.

بریتانیا اخیرا گزارش شاخص خرده فروشی خود را برای ماه اوت منتشر کرد که این گزارش حاکی از افت 0.9% این شاخص نسبت به ماه قبل خودش بود. تحلیلگران پیشبینی رشد 0.5% را کرده بودند.

در حالت سالانه هم خرده فروشی تغییری نداشته و ثابت بود. در حالیکه اقتصاددانان پیشبینی افزایش 2.7% را کرده بودند.

Retail Sales m/m خرده فروشی ماهانه بریتانیا: این گزارش، تغییر در ارزش کل تورم تعدیل شده در سطح خرده فروشی را بررسی می کند. این شاخص معیاری برای اندازه گیری هزینه های اولیه مصرف کنندگان است که بیشتر فعالیت های اقتصادی کل را تشکیل می دهد. این شاخص به صورت ماهانه و حدودا 20 روز بعد از پایان هر ماه، منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از انتظارات مارکت و پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب و باعث تقویت آن می شود.

معامله گران بازارهای ارزهای بین المللی همچنین وضعیت بازار اوراق قرضه ایالات متحده را از نزدیک پیگیری و رصد می کنند. نرخ سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری امریکا توانسته بالای میانگین متحرک نمایی 50 روزه نفوذ کند و به قیمت 1.33% برسد و در حال تکاپو برای جمع کردن مومنتوم صعودی بیشتر می باشد.

در صورتیکه این مسئله با موفقیت انجام شود، دلار ایالات متحده قوی تر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال GBP/USD

جفت ارز پوند انگلستان به دلار امریکا در حال ادامه دادن به تلاش خود برای نفوذ به زیر سطح حمایتی 1.3800 دلار می باشد. شاخص قدرت نسبی یا همان RSI هم در محدوده میانه، متوقف شده است. در صورت ظهور کاتالیزورهای مناسب، فضای خالی زیادی برای ریزشهای بیشتر، دیده می شود.

با فرض بر اینکه جفت ارز پوند به دلار امریکا بتواند زیر سطح حمایتی 1.3800 دلار نفوذ کند، تا منطقه حمایتی بعدی که در قیمت 1.3780 واقع شده است، حرکت خواهد کرد. آزمایش موفقیت آمیز منطقه 1.3780، درها را برای GBP/USD تا سطح حمایت بعدی که در قیمت 1.3745 واقع شده است، خواهد گشود.

در صورتیکه جفت ارز پوند انگلستان به دلار امریکا توانست خودش را زیر قیمت 1.3745 تثبیت کند، حرکت نزولی خودش را ادامه خواهد داد و تا حمایت 1.3710 پیشروی خواهد کرد.

در سناریوی صعودی هم، هرگونه حرکتی بالای قیمت 1.3800، جفت ارز GBP/USD را تا مقاومت بعدی در میانگین متحرک نمایی 50 روزه که در قیمت 1.3815 واقع شده است، حرکت خواهد داد.

در صورتیکه پوند به دلار امریکا بتواند خودش را بالای این سطح قیمتی تثبیت کند، روانه سطح مقاومتی بعدی در قیمت 1.3835 خواهد شد. آزمایش موفقیت آمیز سطح 1.3835، GBP/USD را تا مقاومت بعدی که در قیمت 1.3865 واقع شده است، بالا خواهد برد.