بانک مرکزی انگلستان نرخهای بهره را 25 واحد دیگر افزایش داد
اخبار فارکس

بانک مرکزی انگلستان نرخهای بهره را 25 واحد دیگر افزایش داد

امروز پنجشنبه 5 مه 2022 است و همینطور که مطلع هستید قرار بود راس ساعت 15:30 دقیقه به وقت ایران، بانک مرکزی انگلستان نشست بسیار مهمی درباره افزایش نرخهای بهره بانکی داشته باشد.

مقامات بانک مرکزی انگلستان در این جلسه مهم اعلام کردند که نرخهای بهره را 25 واحد دیگر بالا برده و به عدد 1.% رساندند. طبق آخرین گزارشات، شش بانک از نه بانک مهم مرکزی به 25 واحد رای دادند و سه بانک دیگر خواستار افزایش 50 واحدی نرخهای بهره بودند.

افزایش نرخهای بهره مطابق با انتظارات مارکت بود اما تقسیم آرا بیشتر از حد انتظار بود، با نظرسنجی که قبلا یک خبرگذاری مهم انجام داده بود، انتظار می‌رفت 8 بانک به افزایش 25 واحدی رای بدهند و یک بانک هم ممتنع بود.

BoE گفت که اکثر اعضای کمیته شورای سیاستگذاری پولی آن (MPC) فکر می کنند که "درجاتی از انقباض بیشتر در سیاست پولی ممکن است هنوز در ماه های آینده مناسب باشد". با این حال دو نفر از اعضای MPC فکر کردند که این افزایش نرخ با توجه به خطرات موجود، نامناسب است.

مطالعه مقاله کندل شناسی پیشنهاد میشود.

بر اساس گزارش جدید شورای سیاستگذاری بانک مرکزی انگلستان، تورم که پیش بینی شده بود در سه ماهه چهارم امسال 8.0% باشد، متاسفانه تا 10.0% افزایش خواهد یافت.

قرار شد کارکنان بانک مرکزی انگلستان روی یک استراتژی فروش فعال اوراق قرضه کار کنند و تا جلسه اوت به MPC گزارش دهند. MPC نیز اعلام کرد که موارد مذکور را بررسی خواهد کرد و نتیجه را دوباره به مقامات BOE اعلام می کند.

در ضمن پیش بینی شد که رشد تولید ناخالص داخلی به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی و کالاهای قابل مبادله در جهان طی یک سال و نیم آینده به شدت کاهش خواهد یافت.

واکنش بازار

پوند استرلینگ در واکنش به این خبر ابتدا به خاطر سه رای شاهینی مقامات BOE که خواستار افزایش نرخهای بهره تا 50 واحد بودند، به 1.2575 افزایش یافت ولی در این لحظه مجددا GBPUSD به شدت کاهش یافته و اطراف 1.2400 در حال معامله شدن است.