لایحه بهسازی زیرساخت‌های آمریکا: از سقوط تا ریکاوری بیت کوین
اخبار ارز دیجیتال

لایحه بهسازی زیرساخت‌های آمریکا: از سقوط تا ریکاوری بیت کوین

تحلیلگران از پیامدهای منفی لایحه بهسازی زیرساخت‌های ایالات متحده عصبی هستند، اما تریدرها ارز دیجیتال چنین به نظر نمی‌رسند.

پس از تصویب لایحه بهسازی زیرساخت‌های آمریکا که به موجب آن بروکرها باید مالیات بپردازند، قیمت بیت کوین 1,5 هزار دلار ریزش کرد و تقریباً به همان سرعت موفق شد خود را ریکاوری کند.

 ادامه روند صعودی؛ گاوها ککشان هم نگزید

ابداً به نظر نمی‌رسد فشار روانی ناشی از بحث‌های مداوم در مورد لایحه بهسازی زیرساخت‌های ایالات متحده، تریدرهای بیت کوین را تحت تأثیر قرار دهد. گاوها در عزم خود راسخ هستند.

در حالی که خریداران بیت کوین چند ساعت پیش عزم خود را برای نبرد تا شکست سقف مقاومت جزم کردند، بیت کوین از سطح حمایت روانی 45,000 دلار رد شد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بهترین وبسایت های خبری ارز دیجیتال

متمم لایحه بهسازی زیرساخت‌های ارز دیجیتال در مجلس سنای آمریکا رای نیاورد

مجلس سنای آمریکا در مورد شماری از اصلاحات برای معافیت از مالیات ارائه دهندگان غیرمتمرکز خدمات رمز ارز - مانند کیف پول ارز دیجیتال، ماینرها و پروتکل های DeFi، به توافق نرسید. بعلاوه، سنا ارز دیجیتال را در تنگنای دیگری قرار داد و لایحه ای را تصویب کرد که تحت شرایط فعلی می‌تواند توسعه صنعت ارز دیجیتال را در این کشور، عملاً غیرممکن کند.

سناتور شلبی چهره منفور در جامعه کریپتو

این نتیجه ناگوار در پی سرسختی سناتور ریچارد شلبی رخ داد که پس از موافقت سنا با پیشنهاد وی برای افزایش هزینه های نظامی، مانع از تلاش برای اعمال تغییرات مطلوب در صنعت ارز دیجیتال شد.

رابرت لشنر (Robert Leshner)، بنیانگذار پروتکل DeFi در این خصوص اظهار داشت:

« متمم 4 سناتور جمهموری خواه از جمله وارنر، تومی، سینما، لومیس از نوآوری‌های ارز دیجیتال در آمریکا حمایت می‌کرد و از حمایت گسترده هر دو حزب و دولت نیز برخوردار بود.

متأسفانه، سناتور شلبی به دولت اعتراض کرد و خود به تنهایی صنعت بحرانی و رو به رشد ارز دیجیتال را به خطر انداخت.

نظرش را تغییر دهید.»

توئیت روبرت لشنر (rleshner@) آگوست 2021:

توئیت روبرت لشنر (rleshner@) آگوست 2021

همانطور که انتظارش می‌رفت، تنها پس از اعلام عمومی این تصمیم، بیت کوین واکنش نشان داد. سقوط جزئی 3,4 درصدی در کمتر از یک ساعت بیت کوین را از 46,000 دلار به پایین ترین سطح یعنی 44,900 دلار رساند.

اما از آن زمان به بعد، بیت کوین تلاش کرد خود را ریکاوری کند و موفق شد کندل روزانه را در 46,253 دلار ببندد که 5,61 درصد نسبت به روز قبل افزایش داشت و توانست بهترین عملکرد 24 ساعته از تاریخ 27 جولای را (که در آن روز 5,9 درصد افزایش داشت) محقق کند.

قیمت بیت کوین- نمودار کندل استیک (شمعی) روزانه- 9 آگوست 2021 – 19 مرداد 1400

قیمت بیت کوین- نمودار کندل استیک (شمعی) روزانه- 9 آگوست 2021 – 19 مرداد 1400

الگو هنوز صعودی به نظر می رسد. بازیابی تقریباً به خوبی صورت گرفته است و قیمت‌ها توانسته اند همچنان خود را بالای میانگین متحرک ساده 200 روزه (EMA 200) حفظ کنند. نقطه تلاقی طلایی همچنین نشان می‌دهد که احساس صعودی واضحی در کوتاه مدت بر بازار حاکم است.

شاخص ترس و طمع (Fear & Greed) که توسط تیم Alternative.me توسعه یافته، نشان می‌دهد که در حال حاضر، احساسات حاکم  بر بازار، حرص و طمع است. در واقع، این احساس بسیار صعودی است و شبیه وضعیتی است که بازارها در طول صعود تاریخی بیت کوین در آن قرار داشتند.

شاخص ترس و طمع – 19 مرداد 1400 – منبع : Alternative.me

شاخص ترس و طمع – 19 مرداد 1400 – منبع : Alternative.me

آینده بیت کوین چیست؟

همه اینها به چه معناست؟ از نظر تئوریک، بازارها بسیار هوشمندانه و با طرز فکر آینده نگر عمل می‌کنند. این بدان معناست که تریدان در تلاشند تصمیمات خود را بر اساس معیارهای آینده نگرانه، اتخاذ کنند. با این حال، نباید از نظر دور داشت که ارزهای دیجیتال هنوز عرصه بسیار ناپایدار و جدیدی هستند و به نظر می رسد هنوز احساسات حاکم به بازار برای تریدارن نوسانگیر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

با وجود اینکه در حال حاضر، تحقق پیروزی در مقابل این لایحه جدید، امری بسیار دشوار به نظر می‌رسد، نبرد به پایان نرسیده است و بسیاری از قانونگذاران حاضر به تسلیم شدن نیستند. صنعت بیت کوین مطمئناً تا آخرین لحظه در حال لابی است و در انتظار گودو، منتظر وقوع یک معجزه‌ است، اما با توجه به شاخص‌های کنونی، تریدان بیت کوین بی تفاوت به این موضوع، در حال طی طریق هستند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: مارکت کپ چیست

از لحاظ تحلیل فاندامنتال، بیت کوین تغییری نکرده است و این احتمالاً خوش بینانه ترین سناریو است.

همچنین یک روی سکه نیز، این واقعیت است که دولت ارزهای دیجیتال را بسیار جدی گرفته و این نشانه خوبی از رشد و بلوغ این صنعت است. بنا به اظهارات سام ترابوکو (Sam Trabucco)، مدیر عامل شرکت آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، این امر می‌تواند در بلند مدت برای بیت کوین و کل اکوسیستم ارز دیجیتال خوب باشد.

توئیت سام ترابوکو- 19 مرداد 1400

اکنون یک متمم با محوریت رمزارز تبدیل به بزرگترین واقعه روز، در صفحه اول و تیتر نخست رسانه‌هایی مانند روزنامه‌ها و وب سایت‌ها دیده می‌شود. مجلس سنا این موضوع را جدی می گیرد و اکنون آنها قصد دارند به جدی گرفتنش ادامه دهند - البته نه به صورت منفی.

توئیت سام ترابوکو- 19 مرداد 1400

من فکر می‌کنم این همان چیزی است که بازار به آن واکنش نشان می دهد – این اندیشه‌ای است که ما آن را [با هم] «ساخته‌ایم»- و اگر ارزهای دیجیتال به همان اندازه مهم باقی بمانند (به مدد روشهای نظارتی که واقعاً بد هم نیستند و اگر با رویکردی خنثی به آن نگاه کنیم، برای من کافی به نظر می رسد) ، من گمان می کنم بازار به این روند ادامه خواهد داد.

توئیت سام ترابوکو- 19 مرداد 1400-2

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام