فعالیت بایننس در سنگاپور، تایلند و جزایر کیمن مورد بررسی قرار می گیرد
اخبار ارز دیجیتال

فعالیت بایننس در سنگاپور، تایلند و جزایر کیمن مورد بررسی قرار می گیرد

لیست کشورهایی که Binance، غول معاملاتی ارزهای دیجیتال را بازرسی می کنند، با اضافه شدن نهادهای نظارتی در سنگاپور، تایلند و جزایر کیمن، در حال رشد است.

در هفته های گذشته بایننس شاهد فشارهایی از سوی نهادهای نظارتی در انگلیس، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و آلمان بوده است. این در حالی است که اوایل این هفته، کاربران انگلیسی شکایت داشتند که برای استفاده از کارت های بانکی خود و خدمات فیات سیستم عامل Binance مشکلاتی داشته اند، که این مشکل بعدا توسط بایننس تایید و حل شد. همچنین، این شرکت ارائه خدمات خود به کاربران مستقر در انتاریو را نیز متوقف کرده است.

اما به نظر می رسد اکنون مشکلات این شرکت عمیق تر شده است، زیرا مقامات سنگاپور اعلام کردند که آنها تحولات در کشورهای دیگر را دنبال کرده اند و می خواهند از این الگو پیروی کنند.

بلومبرگ به نقل از مقام پولی سنگاپور (MAS)، بانک مرکزی و تنظیم کننده مالی این کشور، عنوان کرد:

"ما از اقداماتی که سایر مقامات نظارتی علیه Binance انجام داده اند آگاه هستیم و در صورت لزوم اقدامات مشابه و متناسب را پیگیری خواهیم کرد."

 

MAS همچنین تأیید کرد که Binance Asia Services مستقر در این کشور، یکی از گروه های صرافی است که با توجه به یک دوره همکاری خود، طبق معمول به کار خود ادامه خواهد داد. قانون گذار به شرکت های موجود در این گروه مالی اجازه می دهد تا تجارت خود را به طور معمول انجام دهند در حالی که درخواست مجوز برای اپلیکیشن ها را بررسی می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محدودیت‌های صرافی بایننس مقاله پیام بلاک بایننس را مطالعه کنید.

براساس سندی از MAS، بایننس آسیا، درخواست خود را برای "ارائه خدمات مرتبط با یک توکن پرداخت دیجیتال"، مانند رقبای خود Gemini و Bitstamp ارائه کرده است.

با این حال Binance در صحبت با رسانه ها تأیید کرد که Binance Asia Services "یک نهاد حقوقی جداگانه است و از طریق وب سایت Binance.com یا Binance Markets هیچ محصول یا خدماتی را ارائه نمی دهد." در عوض، Binance اظهار داشت که شرکت مستقر در سنگاپور "بر رشد اکوسیستم بلاکچین محلی و سرویس دهی به کاربران" تمرکز دارد.

 

این صرافی همچنین اظهار داشت:

"ذکر این نکته مهم است که ما در کار با نهادهای نظارتی یک رویکرد تعاملی را در پیش می گیریم و تعهدات مربوط به انطباق با قوانین را بسیار جدی می گیریم. ما فعالانه در جریان تغییر سیاست ها، قواعد و قوانین در این فضای جدید هستیم."

 

در همین حال، MAS ادعا کرده که از "استانداردهای بسیار محکم" در روند بررسی خود استفاده می کند، و وعده داده است که پلت فرم های مبادلاتی "تحت نظارت دقیق و مداوم در فرایند صدور پروانه مجوز قرار می گیرند."

در همین حال، امروز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تایلند ، اعلام کرد که یک شکایت کیفری علیه Binance به بخش سرکوب جرایم اقتصادی پلیس سلطنتی تایلند، برای تجارت دارایی های دیجیتال بدون مجوزهای مربوطه ارائه کرده است.

SEC گفت که، در ماه آوریل، نامه هشدار دهنده ای را به بایننس ارسال کرده و ذکر کرده اند که پاسخ کتبی به این نامه ضروری است، "اما Binance نتوانست پاسخ را در زمان تعیین شده ارائه دهد".

این کمیسیون افزود: "در هر صورت، طرح شکایت کیفری صرفاً شروع رویه کیفری است که به موجب آن، مقام تحقیقاتی، پیگردهایی را قبل از تحویل پرونده به وکیل دادگستری که اختیار پیگرد قانونی دارد، انجام می دهد."

همچنین، در جزایر کیمن، سازمان تنظیم مقررات جزایر کیمن(CIMA) ، بایننس را با اخطاری عمومی مواجه کرده است. CIMA ظاهراً ازین مساله نگران است که تعدادی از رسانه ها اعلام کرده اند Binance مستقر در کیمن است،

CIMA اضافه کرد: "[ما] می خواهیم به مردم اطلاع دهیم كه Binance ، Binance Group و Binance Holdings Limited توسط مقامات برای اداره مبادلات ارزهای رمزنگاری شده از داخل جزایر كیمن، ثبت نشده، مجوز ندارد و تحت نظارت نهادهای قانونی نیستند."

اپراتورهای معاملاتی ارزهای رمزنگاری شده باید طبق قوانینی که سال گذشته ابلاغ شد، در CIMA ثبت نام كنند.

این مقام همچنین افزود: "[CIMA] در حال بررسی این موضوع است که آیا Binance ،Binance Group ، Binance Holdings Limited یا هر شرکت وابسته به این گروه از شرکت ها، فعالیتی در جزایر کیمن دارند، که ممکن است در حوزه نظارت [ما] باشد."

نهادهای نظارتی در کیمن، تحت فشار قدرت های اقتصادی قرار گرفته اند، تا از حالت "پناهگاه مالیاتی" خود برای کسب و کارها خارج شوند. این کشور در اکتبر سال گذشته از لیست سیاه اتحادیه اروپا خارج شد و به نظر می رسد که قصد ندارد به این زودی ها به آن برگردد.

گزارش شده است که در ایالات متحده، Binance تحت تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده، خدمات درآمد داخلی و کمیسیون معاملات آتی کالاها قرار دارد. به طور رسمی اما، آژانس های فدرال Binance را به تخلف خاصی متهم نکرده اند.

در ساعت 08:55 UTC، کوین بایننس (BNB) به قیمت 283 دلار معامله می شود و در روز گذشته 1٪ و در هفته گذشته 8٪ ریزش داشته است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام