شکست تحریم‌ها با ارایه خدمات بایننس به کاربران ایرانی
اخبار ارز دیجیتال

شکست تحریم‌ها با ارایه خدمات بایننس به کاربران ایرانی

پس از ماه‌ها اعمال تحریم‌ توسط صرافی بایننس (Binance) برای ایرانیان، اکنون کاربران ایرانی دارنده ارزهای دیجیتال ادعا می‌کنند، از این صرافی استفاده کرده‌اند. بار دیگر بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزی در جهان، در مرکز توجه‌ها قرار گرفته است؛ زیرا رویترز در گزارشی اعلام کرده که علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده از سوی آمریکا علیه ایران در سال ۲۰۱۸، این صرافی به ارايه خدمات به مشتریان ایرانی ادامه داده است.

کاربران ایرانی چگونه تحریم‌ها را دور زدند؟

بنابر گزارش‌ها، کاربران ایرانی بایننس ادعا می‌کنند که به دلایل مختلفی از جمله سهل‌انگاری در شرایط ثبت‌نام، برای ایجاد حساب کاربری خود در بایننس، فقط به یک ایمیل نیاز داشته‌اند. از طرفی دیگر، معامله‌گران قدیمی نیز با استفاده از VPN و مسدودکننده آدرس IP، تا سپتامبر ۲۰۲۱ قادر به استفاده از خدمات بایننس بوده اند. تا این‌که در اواخر سال گذشته، بایننس الزامات ضدپولشویی (AML) و شناخت مشتری (KYC) را در ایران تشدید کرد.

تبعات سرپیچی از تحریم‌های آمریکا توسط بایننس؟

از آنجایی که ایران در لیست سیاه قرار دارد، امکان استفاده کاربران ایرانی از صرافی بایننس، در واقع محدودیت‌های سرمایه‌ای که پس از تشدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۸ علیه این کشور اعمال شد را زیر سوال می‌برد. در این میان، ادعای شکست بایننس در تبعیت از تحریم‌های ایالات متحده، می‌تواند رابطه این صرافی با ابرقدرت جهانی را دچار مشکل کند. به نظر می‌رسد که ایالات متحده حتی ممکن است دسترسی این شرکت به سیستم مالی خود را به عنوان مجازاتی برای کمک به ایرانیان برای فرار از تحریم‌های تجاری، قطع کند.

جهت مشاهده قیمت ارز FLUKI بر روی عبارت ارز فلوکی کلیک کنید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام