بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را ثابت نگه داشت
اخبار فارکس

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را ثابت نگه داشت

امروز چهارشنبه 26 ژانویه 2022 است. ساعاتی پیش، بانک مرکزی کانادا اولین نشست رسمی خود در سال 2022 را برگزار کرد. رئیس بانک مرکزی کانادا همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را بدون تغییر و در همان رقم 0.25% ثابت نگه داشت. به احتمال زیاد بانک کانادا هم در ماه مارس افزایش نرخ بهره را رقم خواهد زد.

تعداد کمی از تحلیگران انتظار حداقل افزایش 0.25% را داشتند که این پیش بینی درست از آب در نیامد. ولی مقامات بانکی کانادا، سیگنالی مبنی بر افزایش نرخ ها در ماه مارس ارائه کردند.

واکنش جفت ارز USD/CAD به عدم این افزایش قیمت، کمی قوی تر شدن دلار امریکا بود. در حال حاضر، جفت ارز دلار امریکا-دلار کانادا 60 پیپ بالاتر از قیمت قبل از نشست بانک مرکزی کانادا، در حال معامله شدن است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: فارکس فکتوری

اقتصاددانان پیش بینی می کنند از آن جایی که مقامات بانکی کانادا سیگنال افزایش نرخ بهره در ماه مارس را ارائه کردند، بعید است که دلار کانادا که به لونی معروف است، بیشتر از این ضعیف شود.

فراموش نکنید که امشب ساعت 22:30 و 23 به وقت ایران، اولین نشست رسمی مقامات فدرال رزرو ایالات متحده امریکا است. معامله گران این واقعه بزرگ را به شدت و از نزدیک دنبال می کنند.

چنانچه رئیس فدرال رزرو؛ جرومی پاول، سخنانی شاهینی بیان کند، دلار امریکا قوی تر شده و دلار کانادا کاهش پیدا خواهد کرد. عده ای از اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که امشب پاول، اظهاراتی کبوتری خواهد داشت.

اگر چنین اتفاقی رقم بخورد، دلار امریکا ضعیف تر خواهد شد و بازار سهام نیویورک قوی تر می شود.